تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 59058

رئیس سازمان فضایی روسیه: اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مقاصد جاسوسی ساخته شده!

رئیس سازمان فضایی روسیه: اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مقاصد جاسوسی ساخته شده!

رئیس سازمان فضایی روسیه: اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مقاصد جاسوسی ساخته شده!مدیر سازمان فضایی روسیه اعلام کرد اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط دولت آمریکا برای مقاصد جاسوسی ساخته شده است.
دیمیت..

رئیس سازمان فضایی روسیه: اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مقاصد جاسوسی ساخته شده!

مدیر سازمان فضایی روسیه اعلام کرد اینترنت ماهواره ای استارلینک توسط دولت آمریکا برای مقاصد جاسوسی ساخته شده است.

دیمیتری راگوزین، مدیر سازمان فضایی روسیه اعلام کرد دولت آمریکا به شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۹۰۰ میلیون دلار کمک کرد که میزان کل یارانه دریافتی این شرکت در آینده به ۲۰ میلیارد دلار نیز خواهد رسید. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا دولت آمریکا از این شرکت حمایت می‌کند، پاسخ نیز واضح است؛ چراکه طرح‌های این شرکت به خصوص اینترنت ماهواره ای استارلینک برای مقاصد نظامی شامل تغییر مسیر موشک‌ها و مدیریت شبکه‌های جاسوسی در نظر گرفته شده است.

انتقاد روسیه از اینترنت ماهواره ای استارلینک

مدیر سازمان فضایی روسیه در ادامه گفته‌های خود بیان کرد پروژه استارلینک شرایطی را فراهم می‌کند که می‌توان از آن به عنوان یک پلفترم برای هدایت موشک‌های کروز و تغییر مسیر آنها استفاده کرد. وی تاکید کرد این ماهواره‌ها برای ارسال دستور به نیروهای ویژه و شبکه‌هایی از ماموران نیز کاربرد دارد.

راگوزین با اشاره به اینکه استارلینک برای انتقال محتوای سیاسی و ضدروسی به دستگاه‌های موبایل طراحی شده گفت روسیه نیز پروژه‌ای با نام Sfera را در همین حوزه در نظر گرفته است. وی افزود این پروژه در ابتدای سال ۲۰۲۱ به رئیس جمهور ارائه شده و به زودی طبق آن صدها ماهواره را برای حفاظت از خود به مدار زمین ارسال خواهیم کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.