تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
کد خبر : 38713

رئیس جدید بنیاد ارت فاند مشخص شد

رئیس جدید بنیاد ارت فاند مشخص شد

رئیس جدید بنیاد ارت فاند مشخص شدمؤسسه ارت فاند که متعلق به رئیس آمازون یعنی جف بزوس است، به‌تازگی اعلام کرد که رئیس جدید خود را تعیین کرده است. پس از کناره‌گیری اندرو استیر به‌عنوان یکی از رئیسان سازمان‌های زیست‌محیطی متعلق به جف بزوس که در حال حاضر مشغول انجام دادن عملیات مختلف است، او در اواسط آوریل به‌عنوان رئیس و مدیرعامل بنیاد ارت فاند فعالیت خواهد کرد. به گفته استیر، جف بزوس قصد دارد کل صندوق ۱۰ میلیارد دلاری مربوط به ارت فاند را تا سال ۲۰۳۰ هزینه موارد مختلف کند. البته در حال حاضر هنوز تاریخ این اقدام مشخص نشده است.
ارت فاند تحت نظر جف بزوس قصد دارد مانع از گرم شدن سطح زمین شودانتخاب استیر برای هدایت بنیاد ارت فاند نشانه این موضوع است که جف بزوس قصد دارد از بودجه خود برای پیش بردن راهبردهای اصلی و قابل توجه برای حل بحران آب و هوا استفاده کند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، زمین روز به روز گرم‌تر می‌شود و یکی از اصلی‌ترین علل این موضوع، انتشار آلاینده‌ها در اتمسفر زمین است. این آلاینده‌ها مانع از خروج اشعه مادون قرمز ساطع شده از خورشید به سطح زمین می‌شود و با بازتاب این اشعات به سط..

رئیس جدید بنیاد ارت فاند مشخص شد

مؤسسه ارت فاند که متعلق به رئیس آمازون یعنی جف بزوس است، به‌تازگی اعلام کرد که رئیس جدید خود را تعیین کرده است. پس از کناره‌گیری اندرو استیر به‌عنوان یکی از رئیسان سازمان‌های زیست‌محیطی متعلق به جف بزوس که در حال حاضر مشغول انجام دادن عملیات مختلف است، او در اواسط آوریل به‌عنوان رئیس و مدیرعامل بنیاد ارت فاند فعالیت خواهد کرد. به گفته استیر، جف بزوس قصد دارد کل صندوق ۱۰ میلیارد دلاری مربوط به ارت فاند را تا سال ۲۰۳۰ هزینه موارد مختلف کند. البته در حال حاضر هنوز تاریخ این اقدام مشخص نشده است.

ارت فاند تحت نظر جف بزوس قصد دارد مانع از گرم شدن سطح زمین شود

انتخاب استیر برای هدایت بنیاد ارت فاند نشانه این موضوع است که جف بزوس قصد دارد از بودجه خود برای پیش بردن راهبردهای اصلی و قابل توجه برای حل بحران آب و هوا استفاده کند. همان‌طور که همه ما می‌دانیم، زمین روز به روز گرم‌تر می‌شود و یکی از اصلی‌ترین علل این موضوع، انتشار آلاینده‌ها در اتمسفر زمین است. این آلاینده‌ها مانع از خروج اشعه مادون قرمز ساطع شده از خورشید به سطح زمین می‌شود و با بازتاب این اشعات به سطح زمین، باعث ذوب شدن یخ‌های قطب شما و جنوب و در نتیجه بالاتر رفتن سطح آب زمین می‌شود. به این پدیده اثر گلخانه‌ای می‌گویند.

اولین دریافت کنندگان کمک مالی بزرگ جف بزوس عمدتاً سازمان‌های معمول محیط زیست هستند که متعهد به کاهش انتشار دی اکسید کربن توسط انسان هستند. این افراد قصد دارند تا مانع از گرم شدن سیاره زمین شوند. در طرف مقابل، کارهای مهم دیگری نیز به‌منظور تسریع در توسعه فناوری‌های آینده در نظر گرفته شده است. مسئولان محیط زیست قصد دارند تا مانع از بازتاب اشعه مادون قرمز از اتمسفر به سطح زمین شوند.

استیل به مدت هشت سال رئیس انستیتوی منابع جهانی (WRI) بوده است و این سازمان بزرگ‌ترین کمک مالی خود را از بزوس در نوامبر گذشته دریافت کرد که مبلغ آن ۱۰۰ میلیون دلار بود. این سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی در مورد این موضوع بیان کرد که ظرف پنج سال این پول را برای دو پروژه بزرگ به‌منظور مهار اثر گلخانه‌ای و گرم شدن سطح زمین هزینه خواهد کرد. یکی از این پروژه‌ها یک سیستم نظارت بر ماهواره است که میزان انتشار دی اکسید کربن را ردیابی می‌کند. تا سال ۲۰۳۰، انستیتوی منابع جهانی از این پول برای الکتریکی کردن بیش از ۴۵۰۰۰۰ اتوبوس مدرسه در ایالات متحده استفاده خواهد کرد. یکی از بهترین روش‌های پیشنهاد شده برای کاهش تولید آلاینده‌هایی مانند دی اکسید کربن، استفاده از اتومبیل‌های الکتریکی بوده است. همچنین، استفاده از توربین‌های بادی و انرژی‌های تجدید پذیر می‌تواند باعث کاهش تولید آلاینده‌های مختلف به‌وسیله مصرف سوخت‌های فسیلی شود.

استیر به‌طور کلی برخی از اولویت‌های بنیاد ارت فاند را مشخص کرد

استیل به‌طور کلی و با عدم بیان جزئیات، برخی از اولویت‌های بنیاد ارت فاند را در توییتر نشان داد. وی در مورد این موضوع نوشت:

بنیاد ارت فاند در زمینه‌های مختلف مانند آموزش و تأمین نیاز دانشمندان، سازمان‌های غیردولتی، فعالان مختلف محیط زیست و بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد تا به پیشرفت فناوری‌های جدید، سرمایه گذاری‌های مختلف برای تغییر وضعیت تولید آلاینده‌ها توسط انسان، تغییر سیاست‌های کشورهای مختلف و رفتار عموم مردم برای روی آوردن به استفاده از وسایلی مانند اتومبیل‌های الکتریکی کمک کند. ما بر عدالت اجتماعی تأکید خواهیم کرد، زیرا تغییرات آب و هوایی باعث تغییرات مهم در سطح زمین شده است و بسیاری از مشاغل را مورد آسیب قرار داده است. افراد زیادی در سراسر دنیا از این تغییرات آسیب دیده‌اند.

آمازون

البته علی‌رغم اهداف خیرخواهانه جف بزوس برای کمک به شرکت‌های مختلف از طریق مؤسسه تحت نظر خود، بنیاد ارت فاند توسط برخی سازمان‌های مردمی مورد انتقاد قرار گرفته است و آن‌ها گفته‌اند که شرکت‌ها و مؤسساتی که جف بزوس آن‌ها را برای کمک مالی انتخاب کرده، همگی دارای یک هدف مشخص و ناکافی برای مهار گرمایش جهانی هستند و وی اقدامات کافی برای جلوگیری از نشر گازهای گلخانه‌ای مانند دی اکسید کربن را در شرکت تحت مالکیت خود یعنی آمازون انجام نداده است. بسیاری از سازمان‌های اصلی محیط زیست، از جمله سازمان‌هایی که حف بزوس برای تأمین بودجه انتخاب کرده است، به دلیل کمبود وجود رنگین پوستان مورد انتقاد قرار دارند. اعضای اتحاد عدالت آب و هوا شامل سازمان‌های زیست‌محیطی هستند که توسط افراد رنگین پوست در جوامع آلوده به مدت طولانی هدایت می‌شوند. این سازمان از بزوس و دریافت کنندگان آن خواست تا وجوهی را از صندوق به این مؤسسات منتقل کنند. این موضوع را باید در نظر داشت که جوامع رنگین پوست بیشترین آسیب را از گرم شدن زمین دیده‌اند و این در حالی است که کشورهایی مثل ایالات متحده آمریکا از تولیدکنندگان عظیم گازهای گلخانه‌ای هستند.

از طرف دیگر، جف بزوس در ماه فوریه اعلام کرد که امسال قصد استعفا از سمت مدیرعامل آمازون را دارد. او در آن زمان نوشت که این حرکت به او فرصت بیشتری می‌دهد تا به فعالیت‌های «پرشور» از جمله «بنیاد ارت فاند» بپردازد. به نظر می‌رسد جف بزوس قصد دارد تا توجه خود را بیشتر معطوف به مسائل زیست‌محیطی کند. البته، اقدامات وی بسیار شبیه به اقدامات مؤسس مایکروسافت یعنی بیل گیتس است. او نیز از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل استعفا داد تا مشکلاتی مانند آموزش کودکان آفریقا و مشکل آب آشامیدنی این قاره را برطرف کند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.