تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر : 65202

رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان کودک: نمایشگاه مجازی کتاب، عدالت فرهنگی در فروش کتاب را محقق می‌کند

رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان کودک: نمایشگاه مجازی کتاب، عدالت فرهنگی در فروش کتاب را محقق می‌کند

کافه دانش: رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان کودک، با اشاره به این که عدالت فرهنگی در فروش کتاب به واسطه نمایشگاه مجازی کتاب اجرا می‌شود، گفت: با این نمایشگاه حتی در دوردست‌ترین نقاط مختلف کشور، مخاطبان می‌توانند بدون پرداخت هزینه پُست‌، کتاب‌های خود را با تخفیف تهیه کنند. به گزارش ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به …

کافه دانش: رئیس انجمن ناشران و کتابفروشان کودک، با اشاره به این که عدالت فرهنگی در فروش کتاب به واسطه نمایشگاه مجازی کتاب اجرا می‌شود، گفت: با این نمایشگاه حتی در دوردست‌ترین نقاط مختلف کشور، مخاطبان می‌توانند بدون پرداخت هزینه پُست‌، کتاب‌های خود را با تخفیف تهیه کنند.

به گزارش ستادخبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نقل از ایرنا، عبدالعظیم فریدون،  ضمن بیان اینکه از ابتدا موافق برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بود، اظهار داشت: سهم کودکان در این نمایشگاه‌ها خیلی کم است، زیرا بچه‌ها نمی‌توانند به صورت مستقل خرید کنند و خانواده‌هایشان باید این کار را انجام دهند. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مبلغ و تعداد خرید کتاب در این حوزه نسبت به حوزه‌های دیگر ناچیز بود؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم که به صورت مستقل برای کودکان و نوجوانان نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شود.

او با اشاره به مزایای این پیشنهاد، توضیح‌داد: با این کار می‌توانیم مشارکت آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی دیگر مرتبط با کودکان مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بخش کودک نهاد کتابخانه‌های عمومی را داشته باشیم تا سهم بچه‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بزرگسالان می‌توانند نیاز خود به کتاب را به راحتی در یک جست‌وجوی اینترنتی ساده تامین کنند، عنوان کرد: ما امروز به صورت محدود سایت‌های فروش کتاب کودک و نوجوان داریم و آن‌هایی هم که فعال هستند سهم زیادی در حوزه کتاب نداشته و مخاطبان زیادی ندارند. در این زمینه پیشنهاد می‌کنم که مجموعه‌ای از فعالان بخش‌های مختلف نشر در طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای حوزه‌های مختلف هنگام تصمیم‌گیری‌ها حضور داشته باشند تا بتوانیم از تجربه و نظرات آن‌ها بهره‌مند شویم؛‌ این حضور برای دولت مفید است زیرا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و اشکالات هم به حداقل می‌رسد.

رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان ضمن اشاره به امکانات و مزایای نمایشگاه مجازی کتاب، بیان‌داشت: این رویداد زمینه‌ای فراهم کرده است که حتی در دوردست‌ترین نقاط مختلف کشور مخاطبان بدون پرداخت هزینه پست‌، کتاب‌های خود را با تخفیف تهیه کنند. این موضوع یک امتیاز ویژه برای مخاطبان به شمار می‌رود اما مساله اینجا است که اطلاع‌رسانی به شهرها و روستاهایی که شاید حتی یک کتابفروشی هم نداشته باشند باید به صورت گسترده انجام شود تا این خلاء جبران شود؛ هر چند که معتقدم مستقل کردن ویترین فروش برای کودکان و نوجوان تا حدی زیادی به این موضوع کمک می‌کند.

فریدون در پایان با بیان اینکه امروز با وجود ویروس کرونا، نمایشگاه مجازی باری از دوش نمایشگاه فیزیکی کم می‌کند، گفت: با توجه به احتمال برگزاری نمایشگاه فیزیکی در سال آینده به‌نظرم این رویداد می‌تواند نیاز بخش عمده‌ای از مخاطبان را برای سال آینده برطرف کند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١۴٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.irمراجعه کنند.

انتشار: کوروش زجم

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.