تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۶
کد خبر : 591756

رئیسی: مردم ما امروز از همیشه امیدوارترند!

رئیسی: مردم ما امروز از همیشه امیدوارترند!

رئیسی: مردم ما امروز از همیشه امیدوارترند! به گزارش منیبان، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز شهید که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: روز شهید، از آن جهت که یکبار دیگر نام، راه، هدف و مقصد شهدا را به همگان

رئیسی: مردم ما امروز از همیشه امیدوارترند!

به گزارش منیبان، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز شهید که با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: روز شهید، از آن جهت که یکبار دیگر نام، راه، هدف و مقصد شهدا را به همگان یادآوری می‌کند، مهم است.

رئیس جمهور امنیت، وحدت، انسجام و همچنین عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را حاصل خون مطهر شهیدان عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه‌ها، فتنه‌ها و اختلاف‌افکنی‌ها به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم بوده‌اند، اما شهدا نه با حرف، بلکه با عمل به ما آموختند که می‌توانیم با اتکا به خدا بر مشکلات فائق شویم.

رئیسی خون مطهر شهدا را سرمایه و پشتوانه عظیمی برای کشور در مقابل توطئه‌ها و دشمنی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان با ابزارهای مختلف می‌خواهند افکار و رفتار جاهلیت مدرن را بر جوامع حاکم کنند، این خون مطهر شهداست که از جامعه ما جهل‌زدایی می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه اغتشاشات اخیر در کشور را جنگ ترکیبی رسانه‌ای، اقتصادی و شناختی دشمن با هدف توقف پیشرفت‌های ملت ایران عنوان کرد و افزود: تجربه ۴۴ ساله جمهوری اسلامی نشان داده است که دشمنان تاکنون در مقابل ملت ایران ره به جایی نبرده‌اند و بعد از این نیز نخواهند برد، چرا که ملت ایران به‌رغم همه فشارها و تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف به پیشرفت‌ها و دستاوردهای عظیم و افتخارآفرینی رسیده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه مردم ما امروز به‌رغم وجود برخی کمبودها و کاستی‌ها از همیشه امیدوارترند، تأکید کرد: گواه صدق این مدعا حضور گسترده آحاد مردم با سلایق مختلف در راهپیمایی باشکوه و عظیم ۲۲ بهمن امسال است.

رئیس جمهور قدردانی از خون شهدا را در خدمت به خانواده معظم آنها و عمل به وصیت‌شان در حفظ ارزش‌ها و عمل به امر ولی فقیه دانست و تاکید کرد: وصیت‌نامه شهدا منبع الهام‌بخشی برای اقدام و عمل همه مسئولین و دستگاه‌ها و نهادهای نظام است تا مسیر نورانی آنها کمرنگ نشود.

رئیسی با بیان اینکه خون مطهر شهدا ضامن انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: از آنجا که اصل و اساس این نظام و انقلاب با خون مطهر شهدا عجین شده است، هاضمه نظام اسلامی هیچگونه فسادی را نمی‌پذیرد؛ هر چند ممکن است فاسدان در کشور چند صباحی جولان داشته باشند، اما قطعاً بقا نخواهند داشت.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه را خواسته به حق خانواده شهدا و عمل به ضرورت دینی و قانونی عنوان و تصریح کرد: امروز توجه و احترام به قانون مورد قبول و اجماع همه شهروندان است، چرا که کشور باید برمدار قانون اداره شده و بی‌توجهی به قانون نباید باب شود.

رئیسی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای رواج هرج و مرج، آشوب و بی‌قانونی در کشور با ترفندهای پیچیده، اظهار داشت: امروز برنامه دشمنان تعطیلی تحصیل با ایجاد نگرانی در دانش‌آموزان و والدین آنها و تعطیلی کسب و کار با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی است، اما این بار نیز ناکام خواهند ماند و ره به جایی نخواهند برد.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.