تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 68029

ذخایر ژنتیکی کشور با اجرای ۸ پروژه ملی حفظ می‌شود

ذخایر ژنتیکی کشور با اجرای ۸ پروژه ملی حفظ می‌شود

ذخایر ژنتیکی کشور با اجرای ۸ پروژه ملی حفظ می‌شود – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی و استفاده از فناوری‌های جدید برای بهره‌مندی از ذخایر ژنتیک..

ذخایر ژنتیکی کشور با اجرای ۸ پروژه ملی حفظ می‌شود – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی و استفاده از فناوری‌های جدید برای بهره‌مندی از ذخایر ژنتیکی، ضرورتی است که می‌تواند برای کشور ارزش اقتصادی بالایی به همراه داشته باشد.

ذخایر ارزشمندی که به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی، سطح سلامت و پیشرفت کشور کمک و این ثروت عظیم خدادادی را برای نسل آینده حفظ می‌کند. ثروتی خدادادی، بومی و انحصاری که می‌تواند برای کشور تولید ثروت کند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای هشت پروژه به دنبال این است که حفاظت از این دارایی‌های ارزشمند را در کشور نهادینه و قانونی کند.

«حفاظت و بهره‌برداری از منابع گاو سرابی»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع گاو گلپایگانی»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع شتر دوکوهانه»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع بز نجدی»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی سبزی و صیفی بومی (ایجاد اراقام تجاری)»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع بز عدنی»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع کمای ایرانی ( تولید داروی گیاهی از ضمغ گیاه)» و «حفاظت و بهره‌برداری از منابع درخت سرخدار» هشت پروژه قابل اجرا در این حوزه هستند.

طرح‌هایی که با افزایش تاب‌آوری ملی در کشور می‌توانند حدود ۴۰۰ اشتغال پایدار ایجاد و ارزش اقتصادی بالایی نصیب کشور کنند.

همه این موجودات زنده (اعم از گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم‌ها و…) که در اقلیم‌ها و شرایط جغرافیایی مختلف پراکنده هستند، نه تنها تاثیر زیادی در همه عرصه‌ها از تولید غذا گرفته تا تولید دارو، درمان بیماری‌ها، محیط زیست و … دارند، بلکه به عنوان تنوع زیستی و ژنتیکی هر کشور و ثروت ملی و آینده حیات بشریت به شمار می‌روند و رکن اصلی برای امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی هستند که باید برای حفظ و نگهداری آنها تلاش کرد.

"طرح ملی تولید پوست مصنوعی" با تلاش نخبگان ایرانی به نتیجه رسید!موفقیت دانش‌بنیان‌ها در درمان کبد چرب با کاسنی ریشه‌ای

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.