تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 37722

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی اطلاعات جالب‌توجهی در مورد انتقال کرونا با غذا و گسترش آلودگی به این ویروس از طریق بسته‌بندی‌های مواد غذایی، منتشر کرده است.
انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های مواد غذایی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است؛ این جزئی از بیانیه جدید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده که به بسیاری از نگرانی‌های عموم مردم در رابطه با گسترش آلودگی به بیماری کووید ۱۹ از طریق سطوح مواد غذایی، پایان داده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.
همان‌طور که می‌بینیم، تحقیقات در مورد بیماری کووید ۱۹ همچنان و پس از شروع واکسیناسیون جهانی ادامه دارد و هر روز اطلاعات جدید و جالب‌توجهی در این رابطه منتشر می‌شود. نگرانی‌ها در مورد انتقال ذرات ویروس کرونا از طریق بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای و همچنین مواد غذایی گوناگون از همان هفته‌ها و ماه‌های ابتدایی شروع پاندمی زیاد بود و اکثر مخاطبان به دلیل احتمال گسترش آلودگی از این طریق، موارد احتیاطی شدیدی را رعایت کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که بسیاری از این نگر..

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی اطلاعات جالب‌توجهی در مورد انتقال کرونا با غذا و گسترش آلودگی به این ویروس از طریق بسته‌بندی‌های مواد غذایی، منتشر کرده است.

انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های مواد غذایی بسیار سخت و تقریبا غیر ممکن است؛ این جزئی از بیانیه جدید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده که به بسیاری از نگرانی‌های عموم مردم در رابطه با گسترش آلودگی به بیماری کووید ۱۹ از طریق سطوح مواد غذایی، پایان داده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

همان‌طور که می‌بینیم، تحقیقات در مورد بیماری کووید ۱۹ همچنان و پس از شروع واکسیناسیون جهانی ادامه دارد و هر روز اطلاعات جدید و جالب‌توجهی در این رابطه منتشر می‌شود. نگرانی‌ها در مورد انتقال ذرات ویروس کرونا از طریق بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای و همچنین مواد غذایی گوناگون از همان هفته‌ها و ماه‌های ابتدایی شروع پاندمی زیاد بود و اکثر مخاطبان به دلیل احتمال گسترش آلودگی از این طریق، موارد احتیاطی شدیدی را رعایت کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که بسیاری از این نگرانی‌ها بی‌پایه و اساس بوده‌اند.

نگرانی‌ها در مورد انتقال کرونا با غذا

به عنوان مثال اکثر مخاطبان ضد عفونی کردن خوراکی‌هایی که از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها تهیه می‌کنند را به یکی از روتین‌های خود تبدیل کرده‌اند و از طرف دیگر، هر بسته‌ای که از طریق پست به درب منازل و ساختمان‌ها می‌رسد، پیش از هر چیز با مواد تمیز کننده ضد عفونی می‌شود. در همین رابطه، سازمان غذا و دارو به همراه دپارتمان کشاورزی ایالات متحده و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مسری این کشور در بیانیه‌ای که روزهای گذشته منتشر شد، به نگرانی‌ها در رابطه با انتقال کرونا با غذا و گسترش آلودگی از طریق بسته‌بندی‌های مواد غذایی پایان داده‌اند.

در بیانیه مورد نظر اشاره شده که هیچ مدرک و تحقیق علمی در رابطه با انتقال ذرات ویروس کرونا جدید از طریق سطوح مواد غذایی و همچنین موادی که برای بسته‌بندی این مواد استفاده می‌شوند، وجود ندارد و به همین دلیل، احتمال گسترش بیماری کووید ۱۹ به این صورت بسیار کم و در حد صفر است.

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید

سازمان FDA اعلام کرده که بیانیه مورد نظر بر اساس بررسی بیش از ۱۰۰ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر دنیا بوده و در هیچ یک از این موارد دیده نشده که منبع آلوده شدن فرد به کروناویروس جدید مواد غذایی و یا بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای بوده باشد. از طرف دیگر بررسی‌های انجام شده در سطوح ملی و بین‌المللی در رابطه با صنایع غذایی هم نشان داده‌اند که مسئله انتقال آلودگی از این طریق جای نگرانی نداشته و شواهد اپیدمی شناسی وجود ندارند که نگرانی‌های موجود را توجیه کنند.

بیانیه سازمان غذا و دارو

بر اساس نظر کارشناسان، یکی از دلایل اصلی نگرانی‌های عموم مردم در رابطه با انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های غذایی به شباهت بیماری کووید ۱۹ با سایر مشکلات سلامتی مرتبط است؛ در واقع، با اینکه ویروس‌های دیگر می‌توانند از طریق سطوح و اجسام گوناگون، به خصوص غذاها پخش شوند، بررسی‌ها نشان داده که این مسئله در رابطه با کرونا ویروس جدید صادق نیست.

در بیانیه سازمان غذا و دارو تاکید شده که کووید ۱۹ نوعی بیماری تنفسی بوده که در درجه اول و بیش از هر روش دیگری، بین افراد منتقل می‌شود؛ در واقع برخلاف ویروس‌های خوراکی و گوارشی دیگر مانند نوروویروس و هپاتیت نوع آ که از طریق مواد غذایی پخش می‌شوند، ویروس کرونا جدید چنین توانایی نداشته و نیازی به نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

نکته جالب و کلیدی در این رابطه به گفته دانشمندان FDA این بوده که تعداد ذرات ویروسی که با تماس سطوح آلوده روی انگشتان ما می‌نشینند، بسیار کم هستند؛ این در حالی است که برای آلوده شدن به کووید ۱۹ باید مقدار زیادی از ذرات ویروسی از طریق بازدم وارد ریه‌های فرد شوند و چنین مقداری از ویروس با دست زدن به سطوح مورد نظر و یا غذاهای آلوده، به سیستم تنفسی وارد نمی‌شوند.

هنوز خطر رفع نشده است!

با تمامی این تفاسیر و از بین رفتن حجم زیادی از نگرانی‌ها در رابطه با انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های غذایی، سازمان FDA تاکید دارد که رعایت اصول بهداشتی همچنان نکته بسیار مهمی بوده و با وجود انجام واکسیناسیون در بسیاری از کشورهای جهان، این اصول نباید نادیده گرفته شوند.

دیگر نگران انتقال کرونا با غذا و بسته‌بندی‌های تغذیه‌ای نباشید

اصول مورد نظر شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و حتی استفاده از دو ماسک تنفسی به صورت هم‌زمان می‌شوند. در رابطه با پوشیدن دو ماسک گفته شده که برخی از این تجهیزات محافظتی به اندازه کافی سیستم تنفسی ما را در مقابل ذرات آلوده حفظ نمی‌کنند و همچنین، از خروج ذرات آلوده از دهان و بینی کاربر به صورت کامل جلوگیری نخواهند کرد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که در صورت امکان دو ماسک روی هم پوشیده شوند.

البته ماسک‌هایی مانند نوع معروف ان ۹۵ هم هستند که به تنهایی و بدون نیاز به ماسک‌های جانبی دیگر، تا حد فوق‌العاده زیادی از کاربر محافظت می‌کنند، اما با این حال گفته شده که در کنار پوشیدن ماسک همچنان باید به شستشوی مرتب و مناسب دست‌ها هم دقت شود و نمی‌تواند به دلیل کم بودن احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح، این مسئله حیاتی را دست‌کم گرفت.

با این حال، همان‌طور که اشاره شد دیگر نیازی نیست تا بسته‌های غذایی تحویل داده شده به درب منازل و یا خوراکی‌هایی که تهیه می‌کنیم را به دقت و با وسواس فراوان، به کمک مواد ضد عفونی کننده پاک کنیم و مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹، دوری از مکان‌های شلوغ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه با پوشیدن ماسک‌های محافظتی هستند.

منبع :slashgear-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.