تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 59770

دیسکورد چیست؟ آموزش کامل کار با دیسکورد

دیسکورد چیست؟ آموزش کامل کار با دیسکورد

دیسکورد چیست؟ آموزش کامل کار با دیسکوردپیش از آن که به سراغ دیسکورد برویم، اجازه دهید یک سناریو کوتاه ولی آشنا را بازکو کنیم؛ وقتی کاربران در حال تجربه یک بازی هستند، معمولاً با دو مشکل برای ارتباط برقرار کردن مواجه می‌شوند: چطور با یکدیگر حرف بزنند و چطور بقیه را سازماندهی و مدیریت کنند.
دیسکورد یکی از آخرین اپلیکیشن‌های طراحی شده برای حل این مشکلات است. این پلتفرم رایگان با الهام گرفتن از رابط کاربری اسلک (Slack) و بهره‌گیری از چت صوتی و تصویری موجود در اسکایپ، سریعاً تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های این چنینی با ۲۵۰ میلیون کاربر ثابت شد که روزانه ۱۴ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.
استفاده از دیسکورد برای حرف زدن با دوستان حین تجربه بازی‌ها بسیار کارآمد است. با این حال وجود استفاده از این شبکه اجتماعی تنها به این موضوع محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از آن برای گردهمایی‌های خود، ملاقات با سایر دوستان و یا حتی پیدا کردن بازیکنان بیشتر استفاده کنید.
در این مقاله ما تمام اطلاعات و راهنمایی‌های مورد نیاز از دیسکورد را پوشش می‌دهیم. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چرا باید به سمت استف..

دیسکورد چیست؟ آموزش کامل کار با دیسکورد

پیش از آن که به سراغ دیسکورد برویم، اجازه دهید یک سناریو کوتاه ولی آشنا را بازکو کنیم؛ وقتی کاربران در حال تجربه یک بازی هستند، معمولاً با دو مشکل برای ارتباط برقرار کردن مواجه می‌شوند: چطور با یکدیگر حرف بزنند و چطور بقیه را سازماندهی و مدیریت کنند.

دیسکورد یکی از آخرین اپلیکیشن‌های طراحی شده برای حل این مشکلات است. این پلتفرم رایگان با الهام گرفتن از رابط کاربری اسلک (Slack) و بهره‌گیری از چت صوتی و تصویری موجود در اسکایپ، سریعاً تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های این چنینی با ۲۵۰ میلیون کاربر ثابت شد که روزانه ۱۴ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

استفاده از دیسکورد برای حرف زدن با دوستان حین تجربه بازی‌ها بسیار کارآمد است. با این حال وجود استفاده از این شبکه اجتماعی تنها به این موضوع محدود نمی‌شود. شما می‌توانید از آن برای گردهمایی‌های خود، ملاقات با سایر دوستان و یا حتی پیدا کردن بازیکنان بیشتر استفاده کنید.

در این مقاله ما تمام اطلاعات و راهنمایی‌های مورد نیاز از دیسکورد را پوشش می‌دهیم. این مقاله به شما نشان می‌دهد که چرا باید به سمت استفاده از این پلتفرم بروید و مخصوصاً این کار را پیش از تجربه یک دور بازی چند نفره دیگر انجام دهید.

دیسکورد چیست؟

آموزش کار با دیسکورد

پاسخ به این سوال اصلاً سخت و مشکل نیست. این پلتفرم یک اپلیکیشن چت مشابه اسکایپ یا نمونه‌های نام‌‌آشنای دیگر است که بیش از همه،‌ به شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند اسلک شباهت دارد.

البته یک تفاوت میان دیسکورد و پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی عادی مشاهده می‌شود: این اپلیکیشن با تمرکز کامل و توجه به گیمرها ساخته و عرضه شده است. این اپلیکیشن به گیمرها اجازه می‌دهد راحت‌تر بازیکنان دیگر را پیدا کنند، با آن‌ها تیم تشکیل دهند و حین تجربه بازی‌ها به صحبت بپردازند. پشتیبانی از تماس‌های تصویری، تماس‌های صوتی و متن، این شبکه اجتماعی را تبدیل به یک مقصد محبوب برای تمام گیمرها کرده است.

مشاهده همه مطالب دیسکورد

استفاده از دیسکورد به‌خصوص روی رایانه‌های شخصی بسیار سودمند و کارآمد به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن چت کردن را تبدیل به یک عملکرد بسیار ساده می‌کند. شما می‌توانید از طریق قابلیت جست‌وجوی موجود در این اپلیکیشن، افراد دیگر را بیابید و آن‌ها را به فهرست دوستان خود اضافه کنید.

این موضوع به شما اجازه می‌دهد که در یک چشم بر هم زدن، حتی بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. اگرچه دیسکورد با تمرکز روی گیمرها تولید شده است اما بسیاری از کاربران تنها به این خاطر از آن استفاده نمی‌کنند؛ کاربران متعددی از ویژگی‌های پرتعداد و کارآمد دیسکورد برای سازماندهی، مدیریت و یک ابزار اجتماعی بهره می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

  • آموزش ساخت ربات دیسکورد

به خاطر همین موضوع و پروسه، کاربران دیسکورد را به عنوان یک پلتفرم انجمن‌مانند و جامعه خاص پذیرفته‌اند. گروهی از بازیکنانی که علایق مشترکی دارند و مثلاً به بازی یا استودیو بازی‌سازی مشخصی علاقه‌مند هستند، به سرورهای خصوصی و عمومی مربوطه می‌پیوندند. به این صورت این گروه از افراد با کنار هم قرار گرفتن، فرصت گپ و گفت از راه‌های بسیاری را پیش روی خود می‌بینند.

در حالی که بیشتر سرورها خواه ناخواه به بازی‌های ویدیویی مرتبط هستند اما دلایلی که در بالا ارائه دادیم، زمینه‌ساز تشکیل سرورهای غیرمربتط به بازی‌ها هم شده است. بنابراین اگر در دیسکورد سرورهای عمومی با محوریت انیمه، رمزارز، موفقیت فردی و یا دوست‌یابی را مشاهده کردید، تعجب نکنید.

از آن‌جایی که هیچ الزامی برای ساخت سرورهای مخصوص به بازی وجود ندارد و استفاده از موضوعات دیگر هم مجاز است، می‌توانید به سادگی شما هم به جمع کاربران متنوع این پلتفرم بپیوندید. سایت‌های Discord.me، Disboard.org و Discordservers.com مراجع مناسبی برای یافتن سرورهای عمومی دیسکورد هستند.

با اندکی گشت و گذار در اینترنت می‌توانید نمونه‌های ایرانی چنین مراجعی را هم پیدا کنید. نهایتاً پیش از این که فراموش کنیم، دیسکورد رایگان است و نیازی نیست که برای ویژگی‌های یاد شده پول پرداخت کنید!

چه چیزی دیسکورد را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند؟

آموزش کار با دیسکورد

با وجود آن که پلتفرم‌های آنلاین بسیاری برای گردهمایی‌ها و چت‌ها پدید آمده‌اند اما دیسکورد به دلیل کیفیت، تنوع و ویژگی‌های چت متعدد خود، از همه پیشی گرفته است. این اپلیکیشن تمام ویژگی‌های خوب سایر پلتفرم‌های محبوب مثل اسکایپ و اسلک به شیوه‌ای ادغام کرده است که کاربران به سهولت از آن‌ها استفاده کنند.

برای مثال اگر یک اپلیکیشن چت صوتی عملکرد بازی شما را کندتر کند، مناسب تلقی نمی‌شود و بسیاری از استفاده آن سرباز می‌زنند. سازندگان دیسکورد با درک این موضوع، بهره‌وری را بالاترین اولویت خود قرار داده‌اند.

این مقدار از توجه به جزئیات، کاربران زیادی را متقاعد کرده است که افزون بر دوستانشان، برای ملاقات و چت با سایر افرادی که علاقه‌های یکسانی با آن‌ها دارند، از این پلتفرم استفاده کنند. در نتیجه دیسکورد هم یک اپلیکیشن پیام‌رسانی و هم یک شبکه اجتماعی چند رسانه‌ای است. در کنار قسمت چت که محبوب‌ترین بخش این اپلیکیشن است، انجمن‌ها هم به عنوان یک قسمت کارآمد برای سازماندهی افراد و …، محبوبیت بالایی دارند.

از طرفی نیاز نیست که حتماً یکی از کاربران بازی‌های ویدیویی باشید تا دیسکورد را روی دستگاه خود نصب کنید. این اپلیکیشن عملکرد بی‌نظیری برای ساخت سرورهای خصوصی جهت جای دادن گروهی از افراد برای صحبت‌های غیرمرتبط به بازی دارد؛ دیسکورد همان‌طور که تا به حال چندین بار اشاره کرده‌ایم، محلی است تا شما با افراد شبیه به خود، فارغ از موضوع، شروع به گفت‌وگو کنید.

وقتی یک سرور دیسکورد را راه‌اندازی می‌کنید، این امکان در اختیارتان قرار می‌گیرد که آن را به شیوه‌های گوناگونی شخصی‌سازی کنید. برای نمونه می‌توانید نقش‌هایی مختلفی از جمله مدیر برای بعضی از کاربران و اعضای سرور خود تعیین کنید. همچنین قادر خواهید بود که وظیفه خاصی را به فعال‌ترین اعضای خود اختصاص دهید.

اختصاص این وظایف مزایای زیادی دارد که برای کاربران سایر پلتفرم‌ها چندان ناآشنا نیست. مدیریت آسان‌تر سرور، پاداش به اعضا به دلیل فعالیت مضاعف و …، تعدادی از این مزایای بدیهی هستند.

از سوی دیگر دیسکورد روی پلتفرم‌های زیادی هم در دسترس قرار دارد. حتی اگر شما از رایانه شخصی برای امور روزمره و بازی کردن استفاده نمی‌کنید، روش‌های دیگری هم در دسترس شما هستند تا از مزایای دیسکورد بهره ببرید.

این اپلیکیشن یک نسخه قابل دانلود برای نصب روی رایانه‌های شخصی دارد که حین تجربه بازی‌ها در پس‌زمینه با اختصاص منابع بسیار اندکی اجرا می‌شود. نسخه مبتنی بر وب و نسخه موبایل آن هم از مدت‌ها پیش عرضه شده است که همین حالا می‌توانید به دانلود آن‌ها بپردازید. اما این عرضه گسترده دیسکورد به چه معنایی است؟ شما می‌توانید با تمام کاربران همه پلتفرم‌ها به گفت‌وگو و ملاقات بپردازید و به تجربه بازی‌ها مشغول شوید.

پیدا کردن سرور و ساخت سرور دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

دیسکورد چگونه کار می‌کند؟ اجازه دهید وقت را تلف نکنیم و با یک واژه این سوال را پاسخ دهیم: سرورها. همانند سایر اپلیکیشن‌های این چنینی، دیسکورد اجازه می‌دهد شما در اتاق‌های مشخصی با دیگران چت کنید که سرور نامیده می‌شوند.

شما می‌توانید به سرور سایر اشخاص وارد شوید یا دیگران را به سرورهای خودتان دعوت کنید. وقتی کسی را به سرور دعوت می‌کنید، آن‌ها یک لینک دریافت می‌کنند که اجازه می‌دهد وارد سرور شما شوند. در این سرورها امکان چت صوتی و یا متنی میسر است.

هر سرور می‌تواند به قسمت‌های کوچک‌تری به نام کانال (چنل یا Channel) تقسیم شود. کانال‌ها مکان‌های مشابهی هستند که به موضوعات خاصی اختصاص دارند و در مقابل گرو‌ه‌های بزرگ همه‌شمول قرار می‌گیرند. کانال‌ها هم برای ارائه بهترین عملکرد، به چت صوتی و متنی مجهز هستند.

شما می‌توانید برخی از کانال‌های خود را خصوصی کنید تا تنها افرادی بتوانند به آن وارد شوند که مستقیماً دعوت‌نامه دارند. از طرفی، این قابلیت برای کل سرور هم وجود دارد؛‌سرور خصوصی یا عمومی؟ انتخاب با شما یا شخصی است که سرور را می‌سازد و مدیریت می‌کند.

هم‌زمان می‌توانید عضو چند سرور مختلف باشید تا دیسکورد تبدیل به یک شبکه اجتماعی واقعاً کارآمد شود و نشان دهد که چرا تا این حد همه‌گیر و محبوب است. ممکن است در کنار سرور خصوصی خود که تنها دوستانتان در آن حضور دارند، در چند سرور عمومی دیگر هم عضو باشید.

دیسکورد هیچ محدودیتی برای عضو شدن در سرورهای موجود ایجاد نکرده است. فهرستی از سرورهای شما همیشه در قسمت چپ صفحه نمایش داده می‌شود که از آن‌جا می‌توانید وارد آن‌ها شوید، از آن‌ها خارج شوید و یا تنظیمات موجود را براساس دسترسی خود تغییر دهید. ورود به سرورهای موجود تنها با ضربه زدن روی آن‌ها قابل انجام است و فرایند سختی پشت آن نیست.

همچنین برای عضویت در سرور، باید همین پروسه ضربه زدن را این‌بار روی لینک دعوت دنبال کنید. بنابراین نیاز است که برای دریافت یک لینک یا ورود به سرورهایی که نیاز به دعوت دارند، یک دعوت‌نامه دریافت کنید.

سرورهای بسیاری هم وجود دارند که شما می‌توانید به محض پیدا کردن آن‌ها در بخش جست‌وجو بدون لحظه‌ای تاخیر، عضوشان شوید. این سرورها عمومی هستند و تمام افراد بدون محدودیت و دعوت‌نامه می‌توانند واردشان شوند.

برخی از سرورها نیز توسط خود دیسکورد تایید شده‌اند. این سرورها معمولاً توسط استودیوهای توسعه‌دهنده بازی‌ها ساخته می‌شوند و انجمن رسمی یک بازی ویدیویی خاص هستند. کاربران می‌توانند در این سرورها مستقیماً با دیگر علاقه‌مندان آن بازی و حتی خود سازندگان صحبت کنند.

آموزش کار با دیسکورد

در انتهای قسمت قرارگیری تمام سرورهایی که در آن‌ها عضو هستید، یک آیکون (+) وجود دارد. با انتخاب این گزینه می‌توانید مراحل ساخت سرور شخصی خود را آغاز کنید.

پس از انتخاب نام و تصویر آن، می‌توانید محل سرور را مشخص کنید. بلافاصله بعد از انتخاب گزینه تایید، دیسکورد سرور شما را می‌سازد و لینک دعوت دیگران را هم در اختیارتان قرار می‌دهد که شما می‌توانید آن را با دوستان خود و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پس از این که وارد سرور خود شدید، در قسمت فهرست آن کانال‌های صوتی و متنی را مشاهده می‌کنید که در بخش چپ صفحه قرار گرفته‌اند. باری دیگر با انتخاب گزینه (+) می‌توانید هر کانال را شخصی‌سازی کنید. هر کانال تنظیمات بسیاری دارد که برای نمونه اجازه می‌دهد آن‌ها را شخصی و یا عمومی کنید. حتی می‌توانید مشخص کنید که چه کسی قادر به ساخت لینک دعوت برای آن‌ها باشد.

پیدا کردن دوستان در دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های اجتماعی، دیسکورد هم از قابلیت ایجاد یک فهرست از دوستان پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت می‌توانید دوستانی که از دیسکورد استفاده می‌کنند را مستقیماً ببینید و حتی خارج از فضای سرورها با آن‌ها چت کنید.

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن دوستانتان، جست‌وجوی نام آن‌ها در سرورهایی است که در آن‌ها عضو شده‌اید. می‌توانید با کلیک راست روی نام یکی از افراد و کلیک کردن روی گزینه Add Friend در پایین صفحه، یک درخواست دوستی برای آن شخص ارسال کنید.

علاوه بر این حین بررسی پروفایل یک کاربر، همین گزینه برای انتخاب در دسترسی شما قرار می‌گیرد.

ویژگی جست‌وجو و اضافه کردن کاربران به عنوان دوست خارج از این فضا هم ممکن است. اگر نام کاربری (User Name) آن‌ها را می‌دانید و آن‌ها نیز در بخش تنظیمات حریم شخصی اجازه جست‌وجو شدن نام کاربری خود را فعال کرده باشند، می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و به فهرست دوستان خود اضافه کنید. معمولاً این مهم با کلیک کردن روی تصویر پروفایل آن‌ها ممکن است.

حتی می‌توانید با باز کردن فهرست دوستان، بدون انجام جست‌وجو، مستقیماً برای آن‌ها درخواست دوستی ارسال کنید. در قسمت فهرست دوستان خود در نسخه کلاینت دیسکورد با کلیک روی گزینه Add Friend که در قسمت بالا چپ نمایشگر قرار گرفته، این موضوع قابل انجام است. با فشردن این گزینه، صفحه‌ای جدید برای وارد کردن نام کاربری و شماره شناسایی ۴ رقمی آن‌ها موسوم به دیسکورد تگ (DiscordTag) باز می‌شود.

برای نمونه شما باید از HelpyHelpnotbot#8877 استفاده کنید. شما می‌توانید این تگ را از دوستان خود بگیرید.

بعد از آن که یک نفر به فهرست دوستان شما اضافه شد، می‌توانید در یک پیام مستقیم با آن‌ها به صورت متنی، صوتی و ویدیویی چت کنید. این امکان هم وجود دارد که با چند نفر از دوستان خود درون یک گروه حتی بدون استفاده از سرور تماس‌های تصویری و صوتی برقرار کنید.

اتصال حساب‌ها و ساخت پروفایل دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

دیسکورد اجازه می‌دهد شما حساب‌های سایر شبکه‌های اجتماعی مانند استیم، توییچ، توییتر، اسپاتیفای، ایکس باکس و … را به پروفایل خود اضافه کنید. به این طریق کاربران راحت‌تر می‌توانند شما را تشخیص دهند و فعالیت‌تان را دنبال کنند.

از آن‌جایی که این اپلیکیشن ارتباطات خصوصی و عمومی را در عین حال اراسه می‌کنند، شما می‌توانید با اتصال حساب‌های خود به دیسکورد، فراتر از کاربران این پلفترم با کاربران سایر پلتفرم‌ها نیز آشنا شوید. همچنین این موضوع کمک می‌کند افراد دیگری که شما را در دنیای واقعی می‌شناسند، راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

اتصال حساب‌ها اصلاً پیچیده نیست و دقیقاً مانند سایر چت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی مشابه عمل می‌کند. در این پروسه شما با استفاده از رمز سایر حساب‌های خود، آن‌ها را به دیسکورد متصل می‌کنید.

اگر به حریم شخصی خود حساسیت زیادی نشان می‌دهید، می‌توانید گزینه نمایش حساب‌های دیگرتان را برای کاربران دیسکورد غیرفعال کنید. با این حال قابلیت مذکور در شرایط بسیاری کارآمد عمل می‌کند. برای نمونه اگر حساب ایکس باکس خود را به دیسکورد متصل کنید، این امکان فراهم می‌شود که فهرستی از بازی‌های در حال تجربه خود را در پروفایلتان نمایش دهید.

چت کردن در دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

در هر سرور و بخشی از دیسکورد که وارد شوید، از طریق قسمت زیرین صفحه قابلیت نوشتن پیام در اختیار شما قرار می‌گیرد. در کنار پیام‌های متنی رایج می‌توانید از GIFها و تصاویر هم حین چت کردن استفاده کنید.

گزینه آپلود (Upload) در قسمت چپ پنجره ویندوز در اختیار شما قرار دارد تا موارد این چنینی را در محیط دیسکورد ارسال کنید. ویژگی کشیدن و رها کردن هم در نسخه رومیزی این اپلیکیشن قرار گرفته است.

اگر می‌خواهید یکی از پیام‌های ارسالی خودتان را ویرایش کنید، با کلیک کردن روی آن و سپس کلیک روی آیکون قلم، می‌توانید این کار را انجام دهید. همین گزینه از طریق انتخاب گزینه «سه نقطه» هم قابل انجام است. حتی از طریق گزینه‌های این بخش می‌توانید پس از انتخاب یک پیام،‌ آن را پاک کنید.

پیام‌ها در دیسکورد از قابلیت Markdown یا نشانه‌گذاری هم پشتیبانی می‌کنند. از این طریق می‌توانید بدون استفاده از کدهای واقعی، ویژگی‌های زیادی را به محیط کاربری این پلتفرم وارد کنید.

این ویژگی کارایی زیادی در بولد کردن، ایتالیک کردن، خط زدن، ایجاد هشدار اسپویلر و سایر فرمت‌بندی‌های متن دارد. اگرچه استفاده از این موارد بسیار ساده و حتی در میان کاربران متداول است اما دیسکورد یک صفحه مخصوص برای آموزش و راهنمایی کاربران برای استفاده از این ویژگی راه‌اندازی کرده است. با استفاده از صفحه آموزش قابلیت Markdown دیسکورد، می‌توانید روند کار آن را یاد بگیرید و متن‌های خود را متحول کنید.

از یادگیری چنین مواردی در چنین شرایطی لذت نمی‌برید؟ صرفاً با هایلایت کردن متن مورد نظر یک نوار جدید برای شما باز می‌شود که در آن قسمت پس از انتخاب گزینه‌های موجود، دیسکورد به صورت خودکار عمل فرمت‌بندی را انجام می‌دهد. پس از فرمت‌بندی با زدن گزینه اینتر (Enter)، پیام ارسال می‌شود.

افزون بر متن، می‌توانید از برخی آیکون‌های به‌خصوص هم برای واکنش نشان دادن به پیام‌های دیگران استفاده کنید. تمام چیزی که نیاز دارید کلیک روی صورتک خندان همراه با آیکون + است تا به چیزهایی که در سرور ارسال می‌شوند، واکنش نشان دهید. مهم نیست که دوستانتان متن، تصویر و یا ویدیو به اشتراک بگذارند؛ شما با این آیکون‌ها می‌توانید یک واکنش هیجان‌انگیز و جالب را نشان دهید.

چت صوتی در دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

چت صوتی یا ویس چت (Voice Chat) عمل نسبتاً ساده‌ای است. با ورود به کانال صوتی در یک سرور، میکروفون شما به صورت خودکار فعال می‌شود. همچنین با برقراری یک تماس صوتی مستقیم یا گروفی، همین امکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای برقراری چنین تماسی، روی آیکون تماس در فهرست دوستان خود کلیک کنید.

وقتی در هر شرایطی وارد چت صوتی می‌شوید، دیسکورد دکمه‌های زیادی را در قسمت چت یا کانال صوتی در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توانید وضعیت چت صوتی را مدیریت و شخصی‌سازی کنید. با کلیک روی آیکون میکروفون، صدای شما فوراً قطع می‌شود. از سمتی با کلیک روی آیکون هدفون، تمام صداهای ورودی یا همان صدای کاربران دیگر قطع می‌شود.

شما می‌هوانید با مراجعه به تنظیمات (Settings) صدای چت صوتی و ویدیویی خود را تنظیم کنید. تنظیمات با آیکون چرخ‌دنده درون رابط کاربری دیسکورد نمایش داده می‌شود.

برای پایان دادن به یک تماس صوتی یا چت در یک کانال صوتی، باید روی آیکون Hang Up یا همان «قطع کردن» کلیک کنید. این آیکون با شکل یک تلفن و پیکانی به سمت پایین مشخص شده است.

کنترل دیدن و شنیدن شما توسط دیگران

آموزش کار با دیسکورد

صرفاً به خاطر این که شما یک سرور را با دیگران به اشتراک می‌گذارید یا با آن‌ها در یک سرور شخص ثالث عضو می‌شوید به این معنا نیست که تمام مدت به شنیدن حرف‌هایش علاقه داشته باشید. حالا در نظر بگیرید که صدها نفر می‌توانند در یک سرور هم‌زمان حضور داشته باشند.

دیسکورد تمام ویژگی‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی را که اجازده تعامل بهینه با سایر افراد را می‌دهند، در خود جای داده است. با کلیک راست روی نام یک فرد در سرور، یک منوی جدید با تعدادی گزینه آشکار می‌شود. از جمله این گزینه‌ها می‌توان به ارسال پیام خصوصی، اضافه کردن کاربر به فهرست دوستان، برقراری تماس صوتی و بی‌صدا یا بلاک کردن آن‌ها اشاره کرد.

حتی اگر صدای کاربران در سمت شما بیش از اندازه بلند باشد، می‌توانید صدای آن‌ها را هم طبق انتظار خود تنظیم کنید. بی‌صدا کردن یک کاربر به معنا عدم شنیدن صدای آن‌ها در چت صوتی است ولی آن‌ها حتی در این حالت هم می‌توانند صدای شما را بشنوند. با بلاک کردن (مسدود کردن) دیگران، پیام‌های آن‌ها برای شما نمایش داده نمی‌شوند ولی اگر هر دوی شما درون یک چت صوتی حضور پیدا کنید،‌ صدای همدیگر را می‌شنوید.

در هر حال اگر شما چه به عنوان سازنده یک سرور و یا وظیفه‌ای که از سمت سازنده دریافت کرده‌اید، به عنوان ادمین یا مدیر سرور شناخته شوید، می‌توانید تغییرات بیشتری را اعمال کنید.

در این حالت با راست کلیک روی نام افراد، این گزینه در اختیار شما قرار می‌گیرد که دسترسی آن‌ها را به پیام‌ها و صدای سایر کاربران قطع کنید. کافی نیست؟ اگر آن‌ها را بن کنید، به صورت کامل از سرور اخراج می‌شوند و دیگر درون آن عضو نخواهند بود.

پخش زنده در دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

دیسکورد یا قابلیت به نام Go Live یا همان پخش زنده را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که تنها مدیران یک سرور می‌توانند آن را فعال کنند. با فعال کردن این ویژگی، کاربران می‌توانند گیم‌پلی خود از یک بازی را برای سایر افراد به صورت زنده استریم کنند.

برای پخش زنده، انتخاب گزینه Go Live تمام چیزی که می‌خواهید را در اختیار شما قرار می‌دهد. این گزینه در در پخش پایین، سمت چپ چت صوتی قرار دارد. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، می‌توانید یک بازی رو شروع کرده و آن را به صورت زنده در همان محیط دیسکورد استریم کنید.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که صفحه نمایش خود یا اپلیکیشن به‌خصوصی را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر به دنبال پخش ویدیوهای یک پلتفرم مانند یوتیوب برای دیگران هستید، این گزینه نیاز شما را برطرف خواهد کرد.

با شروع استریم شما یا یک شخص دیگر، یک نشانگر در کنار نام آن‌ها در چت صوتی نمایان می‌شود که به معنی پخش زنده از طریق حساب کاربری آن‌ها است. در این حین می‌توانید با کلیک روی نام آن‌ها، به استریم اضافه شوید یا آن را تماشا کنید.

دیسکورد به افراد اجازه می‌دهد با رزولوشن ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه و ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه به استریم بپردازند. این گزینه‌ها با توجه به نوع حساب کاربری شما متفاوت است. حساب‌های رایگان محدودیت بیشتری دارند در حالی که به ترتیب با تهیه حساب‌های نیترو کلاسیک (Nitro Classic) و نیترو (Nitro) می‌توانید به گزینه‌های بیشتری دست پیدا کنید.

نیترو؛ حساب پولی دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

اگرچه بدون هیچ مشکلی خاصی می‌توانید از دیسکورد استفاده کنید اما این اپلیکیشن یک اشتراک پولی به نام «دیسکورد نیترو» (Discord Nitro) را هم ارائه می‌کند. افرادی که اشتراک ماهانه ۱۰ دلاری یا سالانه ۱۰۰ دلاری این اپلیکیشن را تهیه می‌کنند، می‌توانند از برخی ویژگی‌های اضافی مانند آیکون‌های متحرک، آپلود فایل‌های حجیم‌تر، استریم زنده ۴K و قابلیت ارتقای سرورها استفاده کنند.

در حالت پیش‌فرض هر کاربری که اشتراک نیترو تهیه کند، می‌تواند به دو ارتقای رایج دسترسی داشته باشد. البته هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و آن‌ها قادر به تهیه موارد بیشتری هستند. اما گزینه‌های ارتقا یا همان بوست (Boost) چه کاری انجام دهند؟ بوست ویژگی‌هایی را برای تمام افرادی که درون یک سرور قرار دارند، فعال می‌کند.

به این ترتیب مدیران سرورها تجربه کاربری بهتری را برای اعضای خود فراهم می‌کنند. درگاه آیکون‌های ایموت یا واکنش بیشتر، کیفیت صدای بالاتر در چت‌های صوتی، ویژگی شخصی‌سازی سرور با آیکون‌ها و عناصر گرافیکی، لینک اختصاصی و …، تکه‌ای از ویژگی‌هایی هستند که کاربران تنها حین استفاده از اشتراک نیترو به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

اگر علاقه دارید که اطلاعات بیشتری درباره اشتراک نیترو و بوست‌ها به دست آورید، صفحه رسمی دیسکورد به توضیح قابلیت‌های اضافی بوست‌ها پرداخته است. برای نمونه در صفحه یاد شده می‌توانید ۳ سطح اصلی بوست و عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها را در هر حالت مشاهده کنید.

نسخه موبایل دیسکورد

آموزش کار با دیسکورد

بسیار خسته کننده است که شما مجبور شوید برای استفاده از یک اپلیکیشن در یک پلتفرم دیگر، همه چیز را از اول یاد بگیرید؛ خوشبختانه تیم سازنده دیسکورد سعی کرده است رابط کاربری یکسانی را در تمام نسخه‌های این شبکه اجتماعی از جمله موبایل فراهم کند.

بنابراین حین استفاده از دیسکورد روی رایانه، لپ تاپ، موبایل و تبلت تفاوت چندانی را مشاهده نخواهید کرد و با همان مهارت‌های پیشین خود می‌توانید به مدیریت سرور یا چت‌های خود بپردازید.

نسخه موبایل بدون نیاز به سایر نسخه‌ها، قابلیت‌های اصلی دیسکورد را در اختیار شما قرار می‌دهد. برقراری تماس‌های صوتی و تصویری، پیدا کردن سرورها و .. همه از طریق نسخه موبایل نیز امکان‌پذیر هستند.

نسخه‌های مخصوص رایانه‌های شخصی و موبایل با به اشتراک گذاشتن همان محیط آشنا، تمام آموزش‌های این مقاله را برای تمام کاربران دیسکورد کارآمد می‌کنند. در نتیجه هر زمان از دستگاه اصلی خود دور بودید، می‌توانید حتی از طریق مرورگر هر دستگاهی وارد حساب کاربری خود و مشغول مدیریت آن در دیسکورد شوید.

چطور باید دیسکورد را دانلود کنیم؟

نسخه رایانه و رومیزی، موبایل و وب همه از طریق سایت اصلی این پلتفرم به نشانی Discordapp.com قابل استفاده هستند. برای بهترین تجربه پیشنهاد می‌شود که با توجه به پلتفرم خود، به دانلود نسخه مربوطه بپردازید. نسخه اندروید و iOS این اپلیکیشن تمام کاربران پلتفرم موبایل و تبلت را پوشش می‌دهد. برای دریافت مستقیم اپلیکیشن مربوطه می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به گوگل پلی یا آیتیونز مراجعه کنید.

دانلود از گوگل پلی استور
دانلود از اپ استور

سوالات رایج:

دیسکورد چیست و چه کاربردی دارد؟

  • دیسکورد یکی از آخرین اپلیکیشن‌های طراحی شده برای حل مشکل حرف زدن گیمرها است ولی با این حال استفاده‌های این شبکه اجتماعی به گیمرها محدود نمی‌شود و همه افراد می‌توانند برای اهداف مختلف از آن استفاده کنند.

آیا استفاده از دیسکورد رایگان است؟ نیترو چیست؟

  • استفاده از ویژگی‌های اصلی دیسکورد رایگان است. برای استفاده از بعضی ویژگی‌های فرعی دیسکورد باید پول پرداخت که به اشتراک آن نیترو می‌گویند.

از کجا می‌توان سرورهای دیسکورد را پیدا کرد یا سرور ساخت؟

  • شما می‌توانید با مطالعه همین صفحه متوجه نحوه ساخت، یافتن و عضویت در سرورهای دیسکورد شوید. سایت‌های Discord.me، Disboard.org و Discordservers.com مراجع مناسبی برای یافتن سرورهای عمومی دیسکورد هستند.

آیا شما هم از جمله کاربران دیسکورد هستید؟ از طرفی آیا این مقاله توانست مشکل شما را حل یا راهنمایی‌تان کند؟ چه مشکلی دیگری دارید؟ در بخش نظرات مشکل و راه حل‌های احتمالی و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Digital Trends

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.