تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
کد خبر : 68599

دکمه نابودی غرب زیر دستان پوتین است

دکمه نابودی غرب زیر دستان پوتین است

دکمه نابودی غرب زیر دستان پوتین استدکمه نابودی غرب، اصطلاحی برای قابلیت پرتاب یکباره موشک‌های اتمی روسیه است. اما این فرضیه چقدر واقعیت دارد و تا چه اندازه خطرناک است؟
سال ۲۰۱۱ بود که یکی از یکی از فر..

دکمه نابودی غرب زیر دستان پوتین است

دکمه نابودی غرب، اصطلاحی برای قابلیت پرتاب یکباره موشک‌های اتمی روسیه است. اما این فرضیه چقدر واقعیت دارد و تا چه اندازه خطرناک است؟

سال ۲۰۱۱ بود که یکی از یکی از فرماندهان ارشد نظامی روسیه، اطلاعاتی از سیستم جنگ‌ افزارهای روسی را فاش کرد که به شدت ترسناک به نظر می‌رسیدند. این سیستم می‌توانست به یکباره تمام موشک‌های اتمی روسیه را فعال و به هر نقطه‌ای از دنیا ارسال کند. در شرایط اخیر جنگ روسیه با اوکراین و اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه از طرف کشورها و سرویس‌های غربی، به نظر می‌رسد که احتمال تهدیدات اتمی روسیه، روز به روز به واقعیت نزدیک‌تر شود.

معرفی سیستم هسته‌ای «دست مرده»

دکمه نابودی غرب در کاخ پوتین

اکنون به نظر می‌رسد که ارتش روسیه در سه سال گذشته به توسعه مرگبارترین سلاح زمین مشغول بوده است. روس‌ها، این سلاح یا در حقیقت سیستم نظامی را با نام «دستِ مرده» (Dead Hand) صدا می‌زنند و به نظر می‌رسد این سیستم، آخرین گزینه روسیه برای جلوگیری از جنگ جهانی سوم باشد.

دکمه نابودی غرب در کاخ پوتین

این سیستم نظامی با یک دکمه و فقط توسط شخص پوتین فعال می‌شود و اگر هدف آن کشورهای غربی باشد، می‌توان نام «دکمه نابودی غرب» را به آن نسبت داد. این دکمه طی مکانیزمی محرمانه می‌تواند ۳۰ عدد از موشک‌های اتمی ذخیره شده از دوران جنگ سرد را به یک باره شلیک کند. از این سلاح یا به تعبیری دیگر سیستم روسی، فقط یک عدد در دنیا وجود دارد. آن طور که به نظر می‌رسد داستان تولد «دکمه نابودی غرب» به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد. در آن سال یکی از افسران نظامی روسی به نام سرگی کاراکایف (Sergei Karakaev) از وجود چنین سلاحی سخن گفته بود.

مزیت‌های مکانیزم هسته‌ای «دکمه نابودی غرب»

دکمه نابودی غرب در کاخ پوتین

گفته می‌شود که این سیستم به نوعی غیرقابل نفوذ است و به هیچ عنوان نمی‌توان آن را از کار انداخت. تنها یک راه برای دسترسی به آن وجود دارد و فقط از طریق فشار دادن دکمه مخصوصی فعال می‌شود. این مکانیزم به رهبران دیگر کشورها نسبت به دخالت در کارهای روسیه هشدار می‌دهد. همچنین می‌توان گفت که اگر دشمن در پشت در کاخ کرملین هم باشد، پوتین می‌تواند با فشار دادن یک دکمه، تمامی موازنات را از حالت عادی خارج کند و نتیجه جنگ را برگرداند؛ حتی اگر به معنی آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

دکمه نابودی غرب در کاخ پوتین

مزیت دیگر این سیستم، کنترل کامل پوتین بر عملکرد آن است. فرضیه کودتای نظامی در کشورهای دارای بمب اتم، بارها بیان شده است. در این وضعیت افسران نظامی تندرو می‌توانند کنترل اوضاع و تصمیم پرتاب موشک‌های اتمی را بر عهده بگیرند. ولی سیستم «دست مرده» فقط با فرمان شخص ولادیمیر پوتین فعال می‌شود و به نظر می‌رسد که او فرد خردمندی باشد. چرا که تا کنون هیچ تهدید مشخصی برای استفاده از سلاح‌های اتمی روسی علیه کشورهای دیگر، اجرا نشده است.

در پایان شما می‌توانید آخرین اخبار رسمی جنگ روسیه و اوکراین را از طریق این لینک، از سایت گجت نیوز دنبال کنید.

آخرین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

  • دکمه نابودی غرب زیر دستان پوتین است
  • اینترنت ماهواره ای ایلان ماسک بلای جان مردم اوکراین شده است!
  • حمله روسیه به بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اوکراین؛ چرنوبیل دوم در راه است؟
  • ادعای هکرهای انانیموس: دسترسی روسیه به ماهواره‌های جاسوسی را قطع کردیم!
  • مزاحم اینترنتی ایلان ماسک، به دنبال یافتن موقعیت آنلاین پوتین است!
  • ترسناک‌ترین پیشبینی‌های سال ۲۰۲۲؛ از کرونای جدید تا جنگ جهانی سوم و هجوم فضایی‌ها
  • حمله هکری به شبکه ملی شارژ خودروهای برقی روسیه
  • کوچ دسته جمعی خودروسازان از روسیه؛ عواقب تصمیمات پوتین نمایان می‌شوند
  • بهترین سلاح برای مقابله با کاروان زرهی ۶۴ کیلومتری ارتش روسیه چیست؟
  • ایلان ماسک چگونه به درخواست کمک اوکراین پاسخ داد؟

منبع :dailystarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.