تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
کد خبر : 24079

دکتر شانه ساز: می‌ توانیم حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را با موفقیت در کشور ایجاد کنیم

دکتر شانه ساز: می‌ توانیم حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را با موفقیت در کشور ایجاد کنیم

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات ماسک سه لایه هیچ گاه آزاد نبوده است؛ زیرا ظرفیتمان در این حوزه متناسب با نیاز کشور است و بیشتر از نیاز کشور نیست؛ برای همین اجازه صادرات آن را ندادیم. به گزارش خبرنگار سایت خبری کافه دانش، هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، پنجمین …

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صادرات ماسک سه لایه هیچ گاه آزاد نبوده است؛ زیرا ظرفیتمان در این حوزه متناسب با نیاز کشور است و بیشتر از نیاز کشور نیست؛ برای همین اجازه صادرات آن را ندادیم.

به گزارش خبرنگار سایت خبری کافه دانش، هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، پنجمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی و نهمین همایش‌ طلای سبز با شعار «ایمن – برگزار – می‌کنیم»، با حمایت سازمان غذا و دارو، سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی و رژیمی و اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی ایران، صبح امروز سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۹، با حضور عباس کبریایی‌ زاده رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، دکتر محسن امین دکترای تخصصی میکروبیولوژی دارویی و دبیر علمی و عضو شورای سیاست گذاری همایش، در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران افتتاح شد.

دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو

دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، در حاشیه مراسم افتتاحیه گفت: سهم‌ تولید مواد اولیه و مکمل ها و اقلام ‌وارداتی به شدت به نفع تولید بوده به طوری که واردات مکمل های تغذیه ای و ورزشی از حدود ۱۷۵ میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ به ۷۲ میلیون دلار کاهش یافته و برنامه ما این است که این عدد به کمتر از ۳۰ میلیون دلار برسد.

وی افزود: تولید ما در حوزه مکمل ها از ۲۴ میلیون بسته در سال ۹۶ به ۱۰۵ میلیون بسته در سال ۱۳۹۸ ارتقاء پیدا کرده که امیدواریم امسال آن را به ۱۵۰ میلیون بسته ارتقاء دهیم که نشان دهنده تغییر سریع ما از واردات به سمت تولید است.

رئیس سازمان غذا و دارو، سیاست جدی سازمان غذا و دارو را حمایت از تولید مواد اولیه در داخل کشور و تولید مواد حدفاصل دارویی عنوان کرد و گفت: براین اساس می‌توانیم حلقه‌های اقتصاد مقاومتی را با موفقیت ایجاد کنیم. این اقدام ارزبری ما را به کمتر از یک بیستم می رساند.


دکترشانه ساز، درباره روند تخصیص ارز نیز گفت: تخصیص ارز متوقف نشده است و با همه تنگنای که بانک مرکزی داشته ارز را تخصیص می دهد. طبق ۲.۵ میلیاردی که دیده شده همان درصد را دریافت می کنیم.

وی درباره وضعیت تولید واکسن کرونا، گفت: ما داریم پا به پای دنیا کار می کنیم و چند شرکت ما در زمینه واکسن کرونا در حال فعالیت هستند. ما هم به عنوان سازمانی که باید مجوز دهیم، این آمادگی را داریم که به محض ارائه مدارک و مستندات، رسیدگی کرده و در اسرع وقت مجوز ها را صادر کنیم.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هنوز هیچ کجا واکسن کرونا را نساخته است و سازمان بهداشت جهانی نیز از صرف زمان ۱۲ ماه و ۱۸ ماه برای ساخت آن صحبت می کند. ما هم گام به گام با دنیا پیش می رویم. اگر چه همه اطلاعات را به شدت از هم مخفی می کنند، اما در کشور ما هم شرکت های متعددی بر روی این موضوع کار می کنند و واقعا من به توان داروسازی کشور اعتقاد راسخ دارم که ما از بقیه دنیا چیزی کم نداریم و می توانیم‌جزو کشورهای پیشرو باشیم.

دکترشانه ساز، درباره وضعیت ماسک و بحث صادرات ماسک، اظهار داشت: صادرات ماسک سه لایه هیچ گاه آزاد نبوده است. زیرا ظرفیتمان در این حوزه متناسب با نیاز کشور است و بیشتر از نیاز کشور نیست، اجازه صادرات آن را ندادیم. صادرات ماسکN۹۵ قبلا آزاد بود؛ اما به دلیل وضعیتی که اکنون پیش آمده متوقف شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو، در پایان سخنان خود، درباره وضعیت داروی رمدیسیویر گفت: این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کشورها نشده است. در ایران سه الی چهار مورد از شرکت ها آمادگی برای تولید آن را اعلام کردند و حتی می‌توانیم مواد اولیه آن را هم در کشور تولید کنیم. منتظر هستیم تا زمانیکه کمیته علمی کرونا به ما درباره مجوزهای اعلام کنند. شرکت های ما پشت خط استارت آماده اند تا به محض اینکه تعداد و مجوز بیاید، تولید را آغاز کنیم.

بنا به این گزارش، دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از مدعوین مراسم افتتاحیه این همایش بودند.

این گزارش می افزاید، این همایش و نمایشگاه های جانبی آن، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می شود و کلیه تهمیدات بهداشتی لازم جهت فضای ایمن و سالم برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، هشتمین همایش مکمل‌های رژیمی و غذایی، پنجمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی و نهمین همایش‌ طلای سبز با شعار «ایمن – برگزار – می‌کنیم»، از ۱۷‌ تا ۱۹‌ تیر ماه ۹۹، در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌ شود.

خبرنگار: زهرا سادات فاطمی

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.