تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
کد خبر : 39271

دو هزار بسته معیشتی، عیدانه بسیج سازندگی به نیازمندان استان بوشهر

دو هزار بسته معیشتی، عیدانه بسیج سازندگی به نیازمندان استان بوشهر

دو هزار بسته معیشتی، عیدانه بسیج سازندگی به نیازمندان استان بوشهر ایسنا/بوشهر وقتی اسم “کار جهادی” به میان می‌آید، بسیجی‌ها در اول صف ایستاده‌اند و فارغ از هیاهوی نام و نشان، دنبال کار مردم هستند. سال..

دو هزار بسته معیشتی، عیدانه بسیج سازندگی به نیازمندان استان بوشهر

دو هزار بسته معیشتی، عیدانه بسیج سازندگی به نیازمندان استان بوشهر

ایسنا/بوشهر وقتی اسم "کار جهادی" به میان می‌آید، بسیجی‌ها در اول صف ایستاده‌اند و فارغ از هیاهوی نام و نشان، دنبال کار مردم هستند. سال ۱۳۹۹ با دست به یکی کردن "کرونا" و "مشکلات معیشتی" روزهای سختی را برای برخی از هموطنان رقم زد اما امروز سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر برای باز کردن گرهی از مشکلات نیازمندان، اقدام به توزیع ۲ هزار بسته معیشتی کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از ماموریت های سپاه در سنوات اخیر به ویژه در سال ۱۳۹۹ که درگیر بیماری کرونا بوده ایم، خدمات رسانی است. از جمله این برنامه های خدمت رسانی سپاه، که توسط سازمان بسیج سازندگی با همکاری اقشار مختلف بسیج، نهادهای حمایتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه صورت گرفته، تهیه، بسته بندی و توزیع بسته های معیشتی بوده است.

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا به امروز که روزهای پایانی سال را پشت سر می گذاریم، بیش از ۲۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته تقریبا ۵۰۰ هزار تومان تهیه شده و بر اساس آمار و شناسایی توسط پایگاه‌ها، حوزه ها و دفاتر بسیج در روستاها و مناطق دوردست، به این عزیزان تقدیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بسته های معیشتی، در سال جاری برای افراد آسیب دیده از کرونا، افرادی که شغل روزمزد داشته و مشاغل خود را از دست داده اند، افراد کم برخوردار و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، خدمات مختلف دیگری مانند تهیه بسته های آموزشی، بسته های بهداشتی، جهیزیه، احداث، بهسازی و مرمت مسکن به ویژه برای مددجویان کمیته امداد نیز انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی بوشهر با اشاره به احداث مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در نقاط مختلف استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۳۹۹، قریب به ۳۷۷ واحد مسکن مددجویی احداث و به اقشار نیازمند تحویل داده شده است.

عباسی‌فر یادآور شد: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، دو هزار بسته معیشتی شامل یک کیسه برنج و یک بسته کامل مواد غذایی با ارزش ۵۰۰ هزار تومان به عنوان عیدانه و پیش از تحویل سال، با افتخار و همچنین حفظ حرمت و کرامت نیازمندان به آن‌ها تحویل داده می‌شود.


وی اضافه کرد: این بسته‌های معیشتی توسط ۴۰ گروه جهادی بسته بندی و بارگیری شده و در در سطح کل استان بوشهر تقسیم خواهد شد.

این مسئول ماموریت و برنامه اصلی سازمان بسیج سازندگی را خدمات رسانی توسط گروه های جهادی و اقشار مختلف بسیج عنوان کرد و افزود: بسیج جامعه پزشکی، بسیج فرهنگیان، بسیج مهندسین، بسیج محلات و بسیج دانشجویی در روستاهای کم برخوردار حضور پیدا می کنند و با توان تخصصی خود، نسبت به ارائه خدمات در حوزه های زیرساخت، عمران و آبادانی، بهداشت و درمان، علمی و آموزشی، کشاورزی و منابع طبیعی می پردازند.

ذوالفقار عباسی‌فر بیان کرد: کار مستمر این مجموعه در سنوات گذشته ارائه این خدمات بوده تلاش ما همواره افزایش کمی و کیفی این اقدامات است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر گفت: بیش از هزار گروه جهادی در بستر سامانه اطلس جهادی در سطح کشور شناسایی و ساماندهی شده و به ارائه خدمات در روستاها می‌پردازند.

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر خاطرنشان کرد: ماموریت دیگر این سازمان محرومیت زدایی است که با اجرای پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه در قالب احداث مراکز فرهنگی، مسجد، خانه عالم، مراکز بهداشتی، پارک کودک و خانه نیازمندان انجام می‌شود. در سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۰۰ مورد پروژه این چنینی انجام شده و ان شاالله در سال ۱۴۰۰ نیز با تلاش و دقت بیشتر، این امور را در سطح وسیع تر و با کیفیت بیشتری پیش خواهیم برد.

وی با اشاره به امیدآفرینی جوانان بسیجی در سطح روستاهای دورافتاده تصریح کرد: مهم ترین سرمایه هر نظام و انقلاب نیروهای جوان آن است. امروزه گروه‌های جهادی متشکل از جوانان به صورت علمی و آگاهانه با رویکردی ایمانی و اعتقادی در دورافتاده ترین روستاها خدمت رسانی می کنند. این حضور هم گفتمان کار و تلاش را در روستا احیا می کند و هم امیدواری و شور و نشاط را به سطح روستاها بازمی‌گرداند.

این مسئول ادامه داد: نیروهای جهادی با گذشتن از زمان تفریح، با خانواده بودن، استراحت کردن و سفر رفتن خود به میدان خدمت رسانی آمده اند و از ما دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که حداقل امکانات اولیه را برای این جهادگران فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.