تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۸
کد خبر : 72883

دولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی را صادر کرد

دولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی را صادر کرد

دولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی را صادر کرددولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی از نهادهای دولتی را صادر کرده و گفته است که باید همه آن‌ها با کامپیوترهای چینی جایگزین شوند.

سازمان‌های ..

دولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی را صادر کرد

دولت چین دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی از نهادهای دولتی را صادر کرده و گفته است که باید همه آن‌ها با کامپیوترهای چینی جایگزین شوند.

سازمان‌های دولتی مرکزی و دیگر سازمان‌های وابسته به دولت در چین فقط ۲ سال وقت دارند تا کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ‌ها و دیگر سخت افزارهایی که توسط شرکت‌های خارجی تولید شده را کنار گذاشته و سخت افزار داخلی را جایگزین آن‌ها کنند. ظاهراً به برخی از کارمندان دولتی که پس از وقفه یک هفته‌ای از اوایل ماه جاری مجدداً به محل کار خود بازگشته‌اند، این دستور داده شده است.

جمع آوری کامپیوترهای خارجی باید طی ۲ سال انجام شود

دولت چین با این دستور از سازمان‌ها می‌خواهد سخت افزارها و نرم افزارهای خارجی مثل محصولات HP و Dell که تأثیر مستقیمی روی ۵۰ میلیون کاربر می‌گذارد را حذف کرده و گزینه‌های داخلی را جایگزین آن‌ها کنند. این قضیه در مورد محصولات نرم افزاری هم صدق می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، چین در حال تمرکز روی توسعه سیستم عامل‌های لینوکسی برای جایگزین کردن با مایکروسافت ویندوز است. شرکت Standard Software مستقر در شانگهای، یکی از شرکت‌هایی است که در این هدف به دولت چین کمک می‌کند.

جمع آوری کامپیوترهای خارجی چین

در حال حاضر فقط دستور جمع آوری کامپیوترهای خارجی صادر شده است که به خاطر اجزای مهمی مثل ریزپردازنده‌ها، جایگزین کردن آن‌ها با محصولات داخلی بسیار دشوار است. ولی به احتمال زیاد در آینده ریزپردازنده‌های چینی می‌توانند جایگزین نسخه‌های خارجی شوند. همچنین انتظار می‌رود دولت چین به زودی دولت‌های استانی خود را نیز مجبور به پیروی از این قانون کند.

البته در این بین شرکت‌هایی نیز پیدا می‌شوند که با اخذ برخی مجوزها بتوانند همچنان از کامپیوترهای خارجی استفاده کنند. بلومبرگ می‌گوید گرفتن این مجوز شاید در ابتدا آسان‌تر باشد، اما به تدریج دشوارتر خواهد شد.

از زمانی که دولت دونالد ترامپ شرکت‌های هواوی و ZTE را از ترس جاسوسی با تجهیزات ۵G برای دولت چین در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داد، دولت چین کار و توسعه برای کاهش وابستگی به سخت افزار و نرم افزار خارجی را آغاز کرد. هرچند ZTE توانست خودش را از این تحریم‌ها جدا کند، ولی هواوی همچنان تحریم باقی ماند و پس از اینکه دسترسی آن به سیستم عامل اندروید قطع شد، مجبور به توسعه یک سیستم عامل جایگزین به نام هارمونی او اس شد.

حالا که صحنه ژئوپلیتیک جهانی داغ‌تر از هر زمان دیگری شده، چینی‌ها طرح استقلال کامل فناوری خود را در پیش گرفته‌اند. لنوو یک شرکت تولیدکننده سخت افزاری چینی است که احتمالاً بیشترین سود را از این برنامه ببرد. همین امروز با اعلام این خبر ارزش سهام لنوو ۲ درصد افزایش پیدا کرد و به ۰.۹ دلار بابت هر سهم رسید.

منبع :techradarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.