تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
کد خبر : 70837

دولت هم موافق طرح صیانت شد

دولت هم موافق طرح صیانت شد

دولت هم موافق طرح صیانت شدسرانجام دولت سیزدهم پس از سکوت طولانی در خصوص طرح صیانت، موافقت خود را با این طرح و مفاد آن اعلام کرد. جزئیات را در ادامه بخوانید.
به نظر می‌رسد حالا علاوه بر نمایندگان مجلس ..

دولت هم موافق طرح صیانت شد

سرانجام دولت سیزدهم پس از سکوت طولانی در خصوص طرح صیانت، موافقت خود را با این طرح و مفاد آن اعلام کرد. جزئیات را در ادامه بخوانید.

به نظر می‌رسد حالا علاوه بر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت نیز موافق طرح صیانت از کاربران فضای مجازی است. طبق گفته نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی این طرح، سه مرجع مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای دولتی با طرح اولیه یا همان پیش نویس موافقت و نظر خود را در جلسات داخلی کمیسیون مطرح کرده‌اند.

دولت از حامیان طرح صیانت شد

به گفته سید علی یزدی خواه نماینده تهران، در صورتی که ۱۵ امضاء جمع آوری شود، این طرح مجدداً به صحن علنی بازگشت خواهد خورد و هم اکنون نیز برخی از اسامی لیست تکراری هستند. وی توضیح می‌دهد که آیین نامه داخلی مجلس مقرر کرده در صورتی که طرح مجلس به تصویب نمی‌رسد، باید تا شش ماه صبر کرد اما در خصوص طرح صیانت این مقرره واضح و بدیهی اجرا نمی‌شود.

در واقع تاکنون یک بار طرح به صحن برگشته و نمی‌دانیم که آیا درخواست دوباره نمایندگان مبنی بر بازگشت طرح صیانت به صحن عملی می‌شود یا خیر! در نهایت همه چیز بستگی به رأی هیأت رئیسه دارد. همان‌طور که گفتیم علاوه بر مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و سایر نهادهای دولتی موافقت خود را با پیش نویس اولیه اعلام کرده‌اند.

یزدی خواه

به گفته نایب رئیس اول کمیسیون مشترک بررسی این طرح، ۳۷ ماده به ۲۱ ماده کاهش یافته و اختلاف مواد نشان دهده حذف بسیاری از مواد است. در واقع موادی که تعارضی بوده حذف شده تا اگر نیاز بود با دقت بیشتر مورد بررسی قرار بگیرند و اصلاح شوند. از طرفی هنوز کلیات و جزئیات تصویب نشده و این یعنی حتی اگر کلیات نیز تصویب شود، باز هم به معنای پذیرفتن جزئیات نیست. وی در ادامه تأکید کرد:

نگرانی‌ها در مورد این طرح را رد نمی‌کنیم این نگرانی‌ها در دو جهت است عده‌ای نگران آسیب‌های فضای مجازی هستند و عده‌ای هم می‌گویند کسب ‌وکار ما در این فضا است و ما باید نگرانی‌های این دو دسته را باهم ببینیم. آنهایی که نگران کسب و کارشان هستند باید بدانند که هیچگونه فیلترینگ در کار نیست و نگران کسب و کار خود نباشند.

طرح صیانت

به اعتقاد ایشان یکی از مشکلات و اشتباهاتی که در خصوص این طرح انجام شد، انتشار طرح بدون پیوست رسانه‌ای آن بود. همین عامل شبهات زیادی در مورد مفاد آن ایجاد کرد. وی در پایان توضیح می‌دهد که اگر طرح به صحن بیاید و سریعاً مورد بررسی قرار بگیرد خوب است و از این کار استقبال هم می‌کنیم. یزدی خواه در نهایت افزود:

چرا فقط ما آماج تیر منتقدین قرار بگیریم؟ اتفاقا از آمدن طرح به صحن به شرط رسیدگی فوری موافق هستیم. اما اگر قرار است در نوبت بررسی قرار گیرد ممکن است دو مجلس دیگر هم بگذرد و این طرح بررسی نشود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.