تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 24640

دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K معرفی شد

دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K معرفی شد

دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K معرفی شد دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین Canon EOS R6 رونمایی شد. مشخصات فنی و قیمت کانن آر ۵ و کانن آر ۶ را در ادامه بخوانید.
کانن امروز از دو مدل جدید دوربین‌های فول فریم جدید EOS R خود رونمایی کرد. این دو، دوربین Canon EOS R5 و EOS R6 هستند. در ادامه بیشتر با دو دوربین جدید کانن بیشتر آشنا خواهید شد.
دوربین Canon EOS R5 دوربین کانن آر ۵ همانطور که انتظارش را داشتیم، قادر به فیلمبرداری ۸K است. این دوربین از یک سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی CMOS با پردازنده تصویر DIGIC X بهره می‌برد. این به دوربین جدید کانن اجازه‌ی ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن ۸K و نرخ ۲۹.۹۷ فریم بر ثانیه را به صورت RAW و ۴:۲:۲ ۱۰bit Canon Log H.265 یا ۴:۲:۲ ۱۰-bit HDR PQ H.256 می‌دهد. و شما می‌توانید از آن بدون نیاز به یک ریکوردر اکسترنال، به عنوان یک ریکوردر داخلی استفاده کنید. البته اگر به رزولوشن ۸K احتیاجی ندارید، می‌توانید با رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. کسانی که می‌خواهند به ریکورد..

دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K معرفی شد

دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین Canon EOS R6 رونمایی شد. مشخصات فنی و قیمت کانن آر ۵ و کانن آر ۶ را در ادامه بخوانید.

کانن امروز از دو مدل جدید دوربین‌های فول فریم جدید EOS R خود رونمایی کرد. این دو، دوربین Canon EOS R5 و EOS R6 هستند. در ادامه بیشتر با دو دوربین جدید کانن بیشتر آشنا خواهید شد.

دوربین Canon EOS R5

دوربین کانن آر ۵ همانطور که انتظارش را داشتیم، قادر به فیلمبرداری ۸K است. این دوربین از یک سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی CMOS با پردازنده تصویر DIGIC X بهره می‌برد. این به دوربین جدید کانن اجازه‌ی ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن ۸K و نرخ ۲۹.۹۷ فریم بر ثانیه را به صورت RAW و ۴:۲:۲ ۱۰bit Canon Log H.265 یا ۴:۲:۲ ۱۰-bit HDR PQ H.256 می‌دهد. و شما می‌توانید از آن بدون نیاز به یک ریکوردر اکسترنال، به عنوان یک ریکوردر داخلی استفاده کنید. البته اگر به رزولوشن ۸K احتیاجی ندارید، می‌توانید با رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. کسانی که می‌خواهند به ریکورد اکسترنال بپردازند نیز می‌توانند تا حداکثر رزولوشن ۴K و نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه فیلم ضبط کنند.

کانن با فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II که نسخه به‌روز شده راه حل عالی فوکوس خودکار پیشین کانن است، از فوکوس خودکار دوگانه تشخیص فاز در ضبط ویدیوها استفاده می‌کند. خبر خوب این که این حالت فوکوس خودکار جدید در تمام حالت‌های رزولوشن و نرخ فریم فعال می‌شود و نباید نگرانی بابت از دست رفتن فوکوس باشید. EOS R5 قادر به ضبط ویدیوهای داخلی در یک یا دو کارت حافظه است که یکی از آن‌ها CFexpress و یکی دیگر SD UHS-II است؛ هرچند فیلم‌های ۸K RAW فقط روی CFexpress ضبط می‌شوند.

در پشت بدنه، یک نمایشگر جدید و یک منظره‌یاب قرار دارد. این نمایشگر ۳.۲ اینچی با ۲.۱ میلیون نقطه و قابل لمس است. منظره‌یاب الکترونیکی نیز به یک نمایشگر ۰.۵ اینچ OLED با ۵.۷۶ میلیون نقطه و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است. این دوربین همچنین به مجموعه‌ی کاملی از اتصال دهنده‌ها مجهز شده است که شامل جک هدفون و میکروفون، سوکت برای هماهنگی با فلاش، یک پورت USB-C 3.1 Gen 2 و یک پورت میکرو HDMI می‌شود. از نظر ارتباطات بی‌سیم نیز آن به وای فای dual-band و بلوتوث مجهز است.

دوربین Canon EOS R5 با یک باتری جدید همراه است که ۱۵ درصد ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. این باتری LP-E6NH جدید وعده‌ی ۴۹۰ شات با نمایش آن‌ها روی پنل ۳.۲ اینچی یا ۳۲۰ شات با نمایش در منظره‌یاب در حالت ۱۲۰ هرتزی را می‌دهد. کانن همچنین دو مدل گریپ باتری متفاوت را برای مدل R5 طراحی کرده است. گریپ BG-R10 می‌تواند دو باتری را تطبیق دهد و حتی کنترل پرتره را نیز ارائه می‌کند. در سمتی دیگر گریپ WFT-R10A قرار دارد که شامل همین دو ویژگی است، اما وای فای dual-band قدرتمندتری را با ۲×۲ MIMO و یک پورت Ethernet ارائه می‌کند.

کانن ای او اس آر ۵ یک دوربین ضد آب، مانند دوربین‌های سری EOS 6D است. آن از یک شاسی و بدنه‌ی اصلی با آلیاژ منیزیم بهره می‌برد. قیمت دوربین کانن آر ۶ برای بدنه ۳۸۹۹ دلار و همراه لنز کیت RF 24-105mm F4 L IS USM برابر با ۴۹۹۹ دلار است.

دوربین Canon EOS R6

دومین دوربین معرفی شده کانن، دوربین Canon EOS R6 است. علیرغم اینکه یک عدد بزرگ‌تر از R5 است، اما یک نسخه‌ی ارزان‌تر از R5 با همان طراحی و بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های یکسان با آن است. با این حال بدیهیست که برای کاهش قیمت، برخی از ویژگی‌ها در آن وجود نداشته باشد.

دوربین کانن ای او اس آر ۶ از یک سنسور فول فریم ۲۰.۱ مگاپیکسلی CMOS با پردازنده تصویر DIGIC X بهره می‌برد. رزولوشن این سنسور، نشان می‌دهد که آن قادر به فیلمبرداری ۸K نیست. با این حال می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K و نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه یا رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۱۱۹.۸۸ فریم بر ثانیه را به صورت ۱۰-bit 4:2:2 Canon Log H.265 یا HDR PQ H.265 ضبط کند.

نمایشگر و منظره‌یاب این مدل نسبت به مدل R5 نزول پیدا کرده است. شما یک نمایشگر ۳ اینچی با ۱.۶۲ میلیون نقطه لمسی و منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۵ اینچی ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را در اختیار خواهید داشت. R6 از دو اسلات کارت حافظه برخوردار است که هر دو از نوع UHS-II SD هستند. این دوربین ضد آب همچنین از یک شاسی با آلیاژ منیزیم، اما با بدنه پلاستیکی همراه است.

به جز این موارد R6 و R5 با یکدیگر یکسان هستند. این به معنای تجهیز دو دوربین به سیستم Dual Pixel CMOS AF II با پوشش ۱۰۰ درصدی از محدوده AF و ردیابی AF برای انسان و حیوانات و ردیابی AF چشم برای سگ و گربه و حتی پرندگان است. هر دو دوربین می‌توانند با شاتر مکانیکی خود عکس‌هایی با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه‌ای و ۲۰ فریم بر ثانیه‌ای با شاتر الکترونیکی ثبت کنند. هر دو همچنین به لرزشگیر داخلی ۵ محور مجهز هستند که با ترکیب لنزهای لرزشگیر اپتیکال RF می‌توانند تصحیح لرزش ۸ استوپی را فراهم کنند.

قیمت بدنه کانن آر ۶ برابر با ۲۴۹۹ دلار است، در حالی که با ۲۸۹۹ دلار می‌توانید آن را با لنز کیت RF 24-105mm F4-71 IS STM یا ۳۵۹۹ دلار با لنز کیت RF 2-105mm F4 L IS USM خریداری کنید.

قیمت دو گریپ BG-R10 و WFT-R10A نیز به ترتیب ۳۵۰ و ۱۰۰۰ دلار است.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.