تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر : 26616

دوربین سونی A7S III با قابلیت فیلمبرداری ۴K 120p و لرزشگیر داخل بدنه رونمایی شد

دوربین سونی A7S III با قابلیت فیلمبرداری ۴K 120p و لرزشگیر داخل بدنه رونمایی شد

دوربین سونی A7S III با قابلیت فیلمبرداری ۴K 120p و لرزشگیر داخل بدنه رونمایی شد دوربین سونی A7S III با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فول فریم و امکاناتی پیشرفته همچون فیلمبرداری ۴K 120p‌ و لرزشگیر داخلی رونمایی شد.
۵ سال پس از عرضه نسخه قدیمی دوربین ای ۷ اس شرکت سونی، اکنون جدیدترین نسخه آن با نام سونی A7S III رونمایی شد. خانواده A7S برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. حرف “S” در نام این دوربین‌ به معنای حساسیت است. نسخه اصلی این سری و نسخه دوم آن که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، با سنسورهای فول فریم ۱۲ مگاپیکسلی خود پادشاه داینامیک رنج هستند و عملکرد بسیار خوبی را با فیلمبرداری در محیط‌های تاریک دارند.
امکانات و قابلیت های دوربین سونی A7S III اما حالا با پیشرفت دوربین‌های فیلمبرداری، بسیاری از کاربران توقع امکانات بیشتری را دارند و دیگر وقت بازنشسته شدن دوربین سونی A7S II فرا رسیده است. سونی اکنون با دوربین ای ۷ اس ۳ خود می‌خواهد تمام نیازهای افرادی که به دنبال یک دوربین با فیلمبرداری شبانه و داینامیک رنج بهبود یافته هستند را تأمین کند. دوربین سونی A7S III به یک سنسور فول فریم جدید ۱..

دوربین سونی A7S III با قابلیت فیلمبرداری ۴K 120p و لرزشگیر داخل بدنه رونمایی شد

دوربین سونی A7S III با یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فول فریم و امکاناتی پیشرفته همچون فیلمبرداری ۴K 120p‌ و لرزشگیر داخلی رونمایی شد.

۵ سال پس از عرضه نسخه قدیمی دوربین ای ۷ اس شرکت سونی، اکنون جدیدترین نسخه آن با نام سونی A7S III رونمایی شد. خانواده A7S برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی شدند. حرف “S” در نام این دوربین‌ به معنای حساسیت است. نسخه اصلی این سری و نسخه دوم آن که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، با سنسورهای فول فریم ۱۲ مگاپیکسلی خود پادشاه داینامیک رنج هستند و عملکرد بسیار خوبی را با فیلمبرداری در محیط‌های تاریک دارند.

امکانات و قابلیت های دوربین سونی A7S III

اما حالا با پیشرفت دوربین‌های فیلمبرداری، بسیاری از کاربران توقع امکانات بیشتری را دارند و دیگر وقت بازنشسته شدن دوربین سونی A7S II فرا رسیده است. سونی اکنون با دوربین ای ۷ اس ۳ خود می‌خواهد تمام نیازهای افرادی که به دنبال یک دوربین با فیلمبرداری شبانه و داینامیک رنج بهبود یافته هستند را تأمین کند. دوربین سونی A7S III به یک سنسور فول فریم جدید ۱۲ مگاپیکسلی از نوع EXMOR R CMOS تجهیز شده است. این سنسور ترکیبی از رزولوشن نسبتاً پایین و اندازه‌ حسگر نسبتاً بزرگ را تشکیل می‌دهد که می‌تواند برای عملکرد در محیط‌های کم نور مناسب باشد. در اینجا باید به یک پردازشگر عکس جدید BIONZ XR با ۸ برابر توان پردازشی بیشتر نسبت به همتای خود در مدل A7S II نیز اشاره کرد.

دوربین سونی A7S III

پس ترکیب این دو چه چیزی را ارائه می‌کند؟ برای شروع با رنج ISO بین ۴۰ تا ۴۰۹،۶۰۰ در این دوربین آغاز کنیم. سونی ادعا می‌کند لرزش شاتر دوربین ۳ برابر کاهش پیدا کرده و ۱۵ استاپ داینامیک رنج را ارائه می‌کند. این دوربین می‌تواند با نرخ ۱۰ فریم بر ثانیه به عکاسی پیاپی بپردازد، اما بافر آن به قدری بزرگ است که به شما اجازه می‌دهد پیش از اتمام کار با ردیابی AF/AE بتوانید تا حداکثر ۱۰۰۰ عکس فشرده نشده با فرمت RAW را ثبت کنید. این دوربین همچنین قادر به ثبت عکس‌هایی با فرمت HEIF با داینامیک رنج گسترده (HLG) و گرادیان ۱۰ بیت است.

این ویژگی‌های پیشرفته را شما می‌توانید در فیلمبرداری با این دوربین نیز در اختیار داشته باشید. این دوربین قادر به فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰p و به صورت ۱۰ بیت ۴:۲:۲ است که تمام ضبط به صورت داخلی انجام می‌شود. اگرچه شما می‌توانید به جای آن با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰p با فرمت RAW و به صورت ۱۶ بیتی نیز با اتصال یک کابل HDMI فول سایز در کنار دستگاه، فیلمبرداری کنید.

دوربین سونی A7S III از پروفایل‌های رنگ S-Gamut، S-Gamut 3 و S-Gamut3.Cine پشتیبانی می‌کند که سازگاری رنگ با دیگر دوربین‌های سینمایی را آسان می‌کند. در اینجا یک فرمت جدید XAVC HS با کدک H.265 نیز برای کارآمدی بیشتر وجود دارد. هیچ محدودیت زمانی برای فیلمبرداری با این فرمت وجود ندارد و می‌توانید به لطف سنسور فول فریم، با این حالت تا حداکثر رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰p به فیلمبرداری بپردازید. در اینجا برای کمک به فیلمبرداری از یک سیستم فوکوس جدید نیز استفاده شده است. این فوکوس خودکار تشخیص فاز جدید از ۷۵۹ نقطه استفاده می‌کند که می‌توانند ۹۲ درصد کل سنسور عکس را پوشش دهد. شما یک ردیاب در لحظه و فوکوس خودکار چشم در لحظه را نیز برای فوکوس دقیق روی سوژه در اختیار خواهید داشت. عملکرد فوکوس خودکار در نسخه قبلی چندان چنگی به دل نمی‌زد؛ پس چه بهتر که شاهد بهبود در این بخش نیز هستیم.

دوربین سونی A7S III

این دوربین فول فریم از لرزشگیر داخل بدنه ۵ مجور استفاده می‌کند. این سیستم بهترین عملکرد را با لنزهایی حاوی IBIS و گیمبال‌ها دارد، اما برای لنزهای بدون لرزشگیر نیز بسیار مفید است. سونی همچنین یک منظره‌یاب جدید را در این دوربین به کار برده است. ادعا می‌شود این نخستین منظره‌یاب الکرونیکی در جهان است که از یک پنل OLEd با ۹.۴۴ میلیون نقطه استفاده می‌کند. یک نمایشگر لمسی ۳ اینچی ۱.۴۴ میلیون نقطه‌ای نیز در پشت دوربین قرار دارد که کاملاً لمسی است.

ولی شاید مهم‌ترین تغییر، یک رابط کاربری تجدیدنظر شده باشد. رابط کاربری افقی با منوهای صفحه در صفحه در این دوربین جای خودش را به طرح جدیدی از زبانه‌ها به صورت عمودی داده است که دسترسی به تنظیمات مختلف را آسان می‌کنند. این رابط کاربری کاملاً مبتنی بر لمس است و شما می‌توانید از نمایشگر لمسی گوشی برای کنترل آن استفاده کنید.

در پایان باید به استفاده از طراحی دو اسلات کارت حافظه در دوربین Sony A7S III با قرارگیری یک کارت SDXC/SDHC یا CFexpress در هر اسلات اشاره کرد. شما می‌توانید بین دو اسلات برای ذخیره عکس یا ضبط ویدیوها آزادانه انتخاب کنید و در هر زمان که خواستید بین آن‌ها جابجا شوید.

دوربین سونی A7S III

این دوربین حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد، اما تا همین جای کار هم شاید بتوان آن را یکی از بهترین و کامل‌ترین دوربین‌های بدون آینه کامپکت در بازار دانست. شاید رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی عکاسان حرفه‌ای را هیجان‌زده نکند، اما برای اکثریت کاربران این میزان کافی است و بیشتر امکانات فیلمبرداری آن است که کاربران را جذب خودش می‌کند.

قیمت دوربین سونی A7S III

سونی قصد دارد بدنه‌ی دوربین ای ۷ اس ۳ را بدون لنز، با قیمت ۳،۵۰۰ دلار از ماه سپتامبر به فروش برساند. این قیمتی نزدیک به یک دوربین سینمایی است.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.