تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 59895

دوربین سونی آلفا A7 IV معرفی شد؛ سامورایی دنیایی عکسای چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین سونی آلفا A7 IV معرفی شد؛ سامورایی دنیایی عکسای چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین سونی آلفا A7 IV معرفی شد؛ سامورایی دنیایی عکسای چه ویژگی هایی دارد؟دوربین سونی آلفا A7 IV رونمایی شد. Alpha 7 IV که در دسته دوربین‌های فول فریم بدون آینه سونی قرار می‌گیرد، به یک حسگر ۳۳ مگاپیک..

دوربین سونی آلفا A7 IVدوربین سونی آلفا A7 IV معرفی شد؛ سامورایی دنیایی عکسای چه ویژگی هایی دارد؟

دوربین سونی آلفا A7 IV رونمایی شد. Alpha 7 IV که در دسته دوربین‌های فول فریم بدون آینه سونی قرار می‌گیرد، به یک حسگر ۳۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

سونی از دوربین بدون آینه جدید خود به نام آلفا A7 IV پرده برداری کرد. این دوربین که با نام A7 IV نیز شناخته می‌شود قرار است جایگزین دوربین فول فریم محبوب A7 III سونی شود که در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده بود.

دوربین فول فریم سونی آلفا A7 IV

قابلیت‌های تصویر برداری سونی A7 IV نسبت به نسل قبل بهبود پیدا کرده است و در بخش فیلم برداری نیز شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم. در واقع سونی می‌خواسته محصول جدیدش یک دوربین هیبریدی واقعی باشد.

دوربین سونی آلفا A7 IV

سونی در دوربین جدید خود از یک حسگر فول فریم ۳۳ مگاپیکسلی Exmor R CMOS استفاده کرده است. محدوده حساسیت ایزو این حسگر بین ۵۰ تا ۲۰۴۸۰۰ است. همچنین شرکت ژاپنی ادعا می‌کند که حسگر استفاده شده در این دوربین دارای گستره داینامیکی با ۱۵ استاپ است.

سونی حسگر جدید خود را با پردازنده تصویر جدید BIONX XR همراه کرده است. این پردازشگر تصویر پیشتر در دوربین پرچمدار سونی آلفا ۱ استفاده شده بود. آلفا A7 چهار نسبت به نسل گذشته از حافظه موقت (بافر)‌ بیشتری بهره می‌برد و به همین خاطر می‌تواند با نرخ ۱۰ فریم در ثانیه اقدام به عکاسی پیوسته با ردیابی خودکار فوکوس و نوردهی (AF/AE) کند.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین از ۷۵۹ نقطه تشخیص فاز برای ردیابی مستمر سوژه‌ها و همچنین چشم انسان‌ها، پرندگان و (برای اولین بار در دوربین‌های سونی) حیوانات در عکس‌ها و ویدیو‌ها استفاده می‌کند.

دوربین سونی A7 IV می‌تواند در هنگام فیلم برداری ۴K از تمام عرض حسگر استفاده کند. بر خلاف A7 III، مدل جدید‌تر همچنین می‌تواند با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه هم فیلم برداری کند؛ اما برای اینکار باید حتما از حالت سوپر ۳۵ میلی‌متری استفاده کنید که تصویر را برش می‌دهد و در نتیجه از تمامی عرض حسگر استفاده نمی‌شود.

دوربین سونی آلفا A7 IV

دیگر تفاوت A7 IV با مدل عرضه شده در سال ۲۰۱۸ به امکان ضبط ویدیو‌های ۱۰ بیتی با نمونه برداری رنگی ۴:۲:۲ و همچنین فرمت پیشرفته XAVC S-1 instra-frame بر‌ میگردد. حالت تصویر S-Cinetone که معمولا در دوربین‌های سینمایی سونی مشاهده می‌شود نیز در این دوربین حضور دارد.

سونی همچنین دوربین آلفا A7 IV را با برخی قابلیت‌های اختصاصی همراه کرده است که در هنگام استفاده از لنز‌های E-mount سونی به کار می‌آیند. یکی از این ویژگی‌های جدید حالت AF Assist است که از انتقال فوکوس در هنگام استفاده از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند. قابلیت Focus Map نیز عمق میدان را با استفاده از رنگ در نمایشگر ترسیم می‌کند.

همچنین شاهد قابلیت جدید Breathing Compensation هستیم که تصاویر را در در برخی از لنز‌های سونی که مشکل تنفس فوکوس دارند، اندکی برش می‌دهد تا میدان دید ثابت باقی بماند.

سونی بدنه دوربین را هم تغییر داده تا کاربر بتواند به راحتی از دایل بالایی برای انتخاب بین حالت‌های Auto/P/A/S/M/MR و از دایل پایین برای انتخاب بین حالت‌های عکس/فیلم و S&Q استفاده کند. نمایشگر نیز بهبود یافته و حالا می‌توانید آن را به هر سمتی بچرخانید.

دوربین سونی آلفا A7 IV

سونی همچنین از یک منظره‌یاب الکترونیکی با رزولوشن ۳/۶۸ میلیون نقطه در این دوربین استفاده کرده است. دو شیار کارت حافظه نیز روی بدنه قرار دارند که یکی از کارت حافظه SD و دیگر از کارت‌های CFexpress Type A پشتیبانی می‌کند. یک درگاه HDMI هم به بدنه اضافه شده است. دکمه ضبط نیز برای دسترسی راحت‌تر به بالا منتقل شده است.

سونی در ساخت بدنه دوربین از آلیاژ منیزیم استفاده کرده که آن را در برابر شرایط آب و هوایی بد مقاوم می‌کند. تصمیم سونی برای افزایش اندازه بدنه نیز به خاطر راحت‌تر نگه داشتن آن در دست بوده است.

به طور کلی می‌توان گفت که دوربین سونی آلفا A7 IV نسبت به نسل قبل با پیشرفت‌های چشمگیری همراه شده است. سونی برای بدنه دوربین قیمت ۲۵۰۰ دلاری را در نظر گرفته است و اگر می‌خواهید در کنار آن لنز زوم FE 28-70MM F3.5-5.6 OSS را نیز داشته باشید، باید ۲۷۰۰ دلار هزینه کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.