تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 63882

دوربین روشن یک مستندساز در زندگی "رکوردداران ورزش ایران"/ میزبانی از کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال

دوربین روشن یک مستندساز در زندگی "رکوردداران ورزش ایران"/ میزبانی از کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال

دوربین روشن یک مستندساز در زندگی “رکوردداران ورزش ایران”/ میزبانی از کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «مدال‌آوران» با نگاهی به زندگی قهرمانان جهانی و..

دوربین روشن یک مستندساز در زندگی "رکوردداران ورزش ایران"/ میزبانی از کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجموعه مستند «مدال‌آوران» با نگاهی به زندگی قهرمانان جهانی ورزش ایران توسط مؤسسه‌ فرهنگی هنری اندیشه‌ شهید آوینی تولید می‌شود. این مجموعه با نگاهی متفاوت به شخصیت مدال‌آوران، روند موفقیت قهرمانان ملّی در سال‌های اخیر را از دوران کودکی تا شکوفایی ورزشی پی می‌گیرد تا با مرور زندگی دشوار و شیوه‌ متفاوت زیست این افراد بتوان روی دیگر مدال قهرمانی را مشاهده کرد.

محمّدرضا راهپیما، کارگردان و تهیه‌کننده‌ این مجموعه در خصوص تفاوت این مستند با آثار مشابه گفت: در این مجموعه به‌سراغ قهرمانانی می‌رویم که در چند سال اخیر در رشته‌های مختلف ورزشی مدال جهانی گرفتند یا رکوردهایی را جابه‌جا کردند، تفاوت این مجموعه، در نگاهی است که به این قهرمانان داریم، در واقع به‌سراغ بخش مغفول‌مانده زندگی آن‌ها می‌رویم تا مخاطبانی که تنها افتخارات آن‌ها را می‌بینند، با سختی‌هایی هم که این ورزشکاران برای رسیدن به این جایگاه کشیدند آشنا شوند، از طرفی توجه به ابعاد اخلاقی این قهرمانان و نوع برخورد فروتنانه‌ای که با خانواده و به‌خصوص والدین خود دارند، می‌تواند چهره‌ متفاوتی از آن‌ها برای مخاطبان بسازد.

کارگردان مجموعه‌ «مدال‌آوران» افزود: تعداد ورزشکاران مدال‌آور خیلی گسترده است، ولی فعلاً در حال آماده‌سازی قسمت اول این مجموعه هستیم تا بازخوردها برای ادامه یافتن کار مشخص شود. تیم تحقیق مجموعه به شناسایی قهرمانان اقدام می‌کند و ما هم سعی می‌کنیم در تولید مستند همه‌ جنبه‌هایی را که می‌توان به یک قهرمان پرداخته شود، مدنظر قرار دهیم. قسمت اول این مجموعه درباره‌ «بهنام محمودی»، کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران است که در این پرتره، شناسنامه‌ این قهرمان ملّی ورق زده می‌شود و شکل زیست اجتماعی و خانوادگی و فرهنگی او نشان داده می‌شود.

راهپیما افزود: این قهرمانان سبک ویژه و سالمی در زندگی خود انتخاب کردند و می‌توانند الگوی شایسته‌ای برای جامعه باشند. آن‌ها با همه‌ قهرمانی‌ها در برابر خانواده کاملاً تواضع به‌خرج می‌دهند و شخصیت اخلاقی خود را حفظ کردند.

وی ادامه داد: در این مستند از نریشن استفاده نمی‌شود و خود قهرمان و اطرافیانش، مسیر طی‌شده تا قهرمانی او را بازگو می‌کنند.

مستندی که تغسیل و تدفین اموات کرونایی در روزهای ابتدایی شیوع بیماری را نشان می‌دهد + تیزرکارگردان «خاطرات آن مرد»: مستند در پرداخت به شهید سلیمانی جلوتر از سینمای داستانی است

انتهای پیام/+

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.