تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر : 73076

دوربین آیفون ۱۴ ؛ هر آنچه تاکنون می‌دانیم و انتظار داریم

دوربین آیفون ۱۴ ؛ هر آنچه تاکنون می‌دانیم و انتظار داریم

دوربین آیفون ۱۴ ؛ هر آنچه تاکنون می‌دانیم و انتظار داریمدر اینجا به بررسی تمام شایعات مربوط به دوربین آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone 14 مثل شایعه اضافه شدن یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می‌پردازیم.
چند ماه دیگر..

دوربین آیفون ۱۴ ؛ هر آنچه تاکنون می‌دانیم و انتظار داریم

در اینجا به بررسی تمام شایعات مربوط به دوربین آیفون ۱۴ اپل – Apple iPhone 14 مثل شایعه اضافه شدن یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می‌پردازیم.

چند ماه دیگر گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ اپل معرفی می‌شوند و تعجبی ندارد که از همین حالا شاهد انتشار شایعات مختلفی در مورد آن‌ها هستیم. از انتخاب‌های عجیب و غریب برای طراحی گرفته تا رنگ‌بندی آیفون ۱۴، همگی گزارش‌هایی هستند که تصویر واضحی از محصولاتی که باید انتظارشان را داشته باشیم، ترسیم کرده‌اند.

اما صحبت از تصویر شد، ما سر نخ‌های خیلی خوبی از دوربین آیفون ۱۴ داریم. این گوشی ها برای نخستین بار جهش بزرگی در رزولوشن دوربین خود را تجربه خواهند کرد و به همین خاطر ما باید انتظار برآمدگی دوربین بزرگ‌تری را روی این گوشی‌ها داشته باشیم تا فناوری‌های بیشتری را در خودش جای دهد.

پیشرفت‌های دوربین آیفون ۱۴ : آنچه ما انتظار داریم

یکی از شایعاتی که سایه آن روی سر این خانواده سنگینی می‌کند، اضافه شدن سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی به سیستم دوربین آن‌ها است. این می‌تواند به آیفون‌های اپل اجازه فیلمبرداری با رزولوشن ۸K را بدهد. هنوز محصولات زیادی در بازار وجود ندارد که بتوانند با این رزولوشن فوق‌العاده بالا فیلمبرداری کنند، اما گوشی‌های اندرویدی دو سال است که این ویژگی را ارائه می‌کنند. اگر اپل می‌خواهد همچنان آیفون‌هایش به عنوان یک دوربین فیلمبرداری قابل حمل خوب محبوب باشند، زودتر باید چنین قابلیتی را به گوشی‌هایش اضافه کند.

دوربین آیفون ۱۴

استفاده از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به جز این قابلیت جذاب فیلمبرداری، می‌تواند به لطف ادغام ۴ به ۱ پیکسل‌ها برای ثبت تصاویر خام ۱۲ مگاپیکسلی، عملکرد عکاسی شبانه به مراتب بهتری داشته باشد. این گوشی همچنین به یک دوربین سلفی ارتقا یافته با گشودگی دیافراگم بازتر و جایگزینی فوکوس خودکار با یک فوکوس ثابت مجهز می‌شود.

آیفون ۱۴ چند تا دوربین دارد؟

ما انتظار داریم اپل همچنان از دوربین دوگانه در مدل‌های غیر پرو و دوربین سه‌گانه با یک سنسور LiDAR در مدل‌های پرو استفاده کند.

بنابراین آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس (جانشین ۱۴ مینی با نمایشگر بزرگ‌تر) از دو دوربین اصلی + اولترا واید استفاده می‌کنند، در حالی که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از سه دوربین اصلی +‌ اولترا واید + تله فوتو (برای زوم اپتیکال و عکاسی پرتره) استفاده خواهند کرد. ما بعید می‌دانیم دوربین تله فوتو این گوشی تغیری داشته باشد؛ بنابراین همچنان زوم اپتیکال ۳ برابری را ارائه خواهد کرد.

جمع‌بندی:‌ بخش‌های ارتقا یافته دوربین آیفون ۱۴

۱. سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی

سال‌هاست که اپل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی آیفون‌هایش استفاده می‌کند. البته این سنسور در اندازه رشد خودش را کرده که به همه پیکسل‌ها اجازه می‌دهد بزرگ‌تر شوند. بزرگی این سنسورها با دوربین گوشی‌های سری آیفون ۱۳ به اوج خودش رسید که نشان دهنده عملکرد فوق‌العاده در جذب نور و ثبت رنگ‌هایی زنده و شاداب است.

دوربین آیفون ۱۴

با این حال تحلیلگران تأیید کرده‌اند که گوشی‌های خانواده iPhone 14 جهش بزرگی خواهند داشت و از یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. به احتمال خیلی زیاد حضور این دوربین جدید در هر چهار مدل این خانواده مشترک خواهد بود.

۲. فیلمبرداری ۸K

پیشرفت دوربین‌های آیفون فراتر از یک ارتقا رزولوشن ساده است. یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی، محدودیت‌های فیزیکی آیفون‌ها برای فیلمبرداری ۸K را از پیش رو برمی‌دارد. چیزی که سامسونگ توانست دو سال پیش با گوشی‌های سری S20 خود ارائه کند. آیفون‌ها در حال حاضر پادشاه کیفیت فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند هستند و اپل نمی‌خواهد این جایگاه را از دست بدهد. بنابراین آماده یک ارتقا جذاب می‌شود.

۳. عملکرد بهتر عکاسی با Night Mode

البته که پیکسل‌های بیشتر روی یک سنسور بدان معناست که ابعاد پیکسل‌ها کوچک‌تر می‌شود و این نگرانی بابت جذب نور را افزایش می‌دهد. بر اساس شایعات سنسور دوربین آیفون ۱۴ اپل ۱/۱.۳ اینچی است و پیکسل‌های کوچک‌تر ۱.۲۵ میکرومتری را در مقایسه با پیکسل‌های ۱.۹ میکرومتری آیفون ۱۳ ارائه می‌کند. البته نگران نباشید، هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

اپل ممکن است فناوری ادغام پیکسل را برای عکاسی و فیلمبرداری ارائه کند. این یعنی ادغام پیکسل‌ها در گروه‌های ۴ تایی که می‌تواند هر گروه یک پیکسل بزرگ را ایجاد کند. ین به معنای ثبت عکس‌های خام ۱۲ مگاپیکسلی با عملکرد درخشان در شب است.

۴. دوربین سلفی با فوکوس خودکار

دوربین آیفون ۱۴

در نهایت باید به پیشرفت دوربین سلفی iPhone 14 اشاره کرد. برای نخستین بار اپل از یک دوربین سلفی با فوکوس خودکار و دیافراگم بازتر f/1.9 روی آیفون استفاده خواهد کرد. دیافراگم بازتر اجازه‌ی ورود نور بیشتری را می‌دهد، اما همچنین باعث تار شدن بیشتر پشت سوژه می‌شود که این با فوکوس خودکار به خوبی مهار می‌شود. در مقایسه با آن، آیفون ۱۳ از یک دوربین سلفی با فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. اطلاعاتی از افزایش رزولوشن در این دوربین در دست نیست.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.