تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
کد خبر : 66709

دوران خوش ماینینگ برای استخراج کنندگان بیت کوین به پایان رسیده است؟

دوران خوش ماینینگ برای استخراج کنندگان بیت کوین به پایان رسیده است؟

دوران خوش ماینینگ برای استخراج کنندگان بیت کوین به پایان رسیده است؟با توجه به شرایط وخیمی که بازار ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیت کوین دارد، به نظر می رسد دوران خوش ماینینگ و استخراج کنندگان به پایان رسی..

دوران خوش ماینینگ برای استخراج کنندگان بیت کوین به پایان رسیده است؟

با توجه به شرایط وخیمی که بازار ارزهای دیجیتال و خصوصاً بیت کوین دارد، به نظر می رسد دوران خوش ماینینگ و استخراج کنندگان به پایان رسیده است.

سال گذشته برای ماینرها یا همان استخراج کنندگان بیت کوین، سالی پردرآمد بود زیرا همراستا با بازار صعودی توانستند سود خوبی به جیب بزنند. امسال به علت سقوط ۵۰ درصدی بازار رمز ارزها، ماینرها در شرایط خوبی قرار ندارند و نمی‌توانند دخل و خرجشان را برای ادامه فرآیند استخراج هماهنگ کنند.

پایان دوران خوش ماینینگ

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید کار استخراج بیت کوین آسان نیست و علاوه بر اینکه به تجهیزات گرانی نیاز دارد، مصرف برق بالایی داشته و در اکثر کشورها غیرقانونی است. حالا قیمت بیت کوین ریزش کرده و رگولاتوری‌ها هم روز به روز بر سختگیری‌های خود می‌افزایند و فعالان زیست محیطی هم نگرانی‌هایی از این بابت دارند و تمام اینها دست به دست هم داده تا دوران غم انگیزی را برای ماینرها رقم بزند.

دوران خوش ماینینگ

رئیس هیئت مدیره CleakSpark، آقای مت شولتز در خصوص ماینرها می‌گوید: «تنها کسانی در این گردونه رقابت می‌مانند که بازدهی کافی داشته باشند.»

وی می‌افزاید:

وقتی که در غرب تگزاس قیمت نفت کاهشی می‌شود، تولیدکنندگان کم بازده دست از کار می‌کشند و فعالیت‌هایشان را متوقف می‌کنند. مشابه همین اتفاق در بازار رمز ارزها در حال وقوع است.

بیت کوین در حالی ریزشی شده که قزاقستان برق ماینرها را قطع کرده و روسیه هم درخواست ممنوعیت استخراج بیت کوین را صادر نموده است. چند سال پیش در بازار چین، توانستیم از افت حداکثری استخراج کنندگان جلوگیری کنیم اما اکنون تلفات بیش از هر زمانی خواهد بود.

از سوی دیگر عاملی که این شرایط را تشدید می‌کند، افت سهام شرکت‌های استخراج بیت کوین همچون بیت فارمز، ماراتن دیجیتال و کلین اسپارک است. می‌دانیم که هر چند وقت یکبار شرایط استخراج بیت کوین نصف می‌شود و این یکی از عوامل سخت‌تر شدن ماین است.

دوران خوش ماینینگ

از طرفی تمام استخراج کنندگان بیت کوین دستگاه‌های به روز و مدرن و تجهیزات کاملی ندارند. این عامل مهمی است که دارندگان دستگاه‌های ماینر قدیمی را تهدید می‌کند. احتمالا به علت مصرف برق بالای این دستگاه‌ها، دارندگان آنها دست از کار بکشند. البته آن دسته از ماینرهایی که آخرین سیستم‌های موجود را در اختیار دارند هم در معرض خطر قرار دارند اما خطری که آنها را تهدید می‌کند، افت قیمت بیت کوین تا مرز ۲۰ هزار دلار است.

در این میان شرکتی همچون CleakSpark به علت داشتن ماینرهای قدرتمند نگرانی کمتری از افت و خیزهای این رمز ارز شورشی دارد. شرکت مذکور روزی ۱۰ بیت کوین به ارزش حدودی ۳۷ هزار دلار استخراج می‌کند و بابت هر بیت کوین ۶ تا ۷ هزار دلار هزینه می‌کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.