تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۵۴
کد خبر : 73550

دهن کجی اپل به چین: کارخانجات اپل به هند و ویتنام می‌روند

دهن کجی اپل به چین: کارخانجات اپل به هند و ویتنام می‌روند

دهن کجی اپل به چین: کارخانجات اپل به هند و ویتنام می‌رونددر پی جنگ اقتصادی چین و آمریکا، اپل می‌خواهد کارخانجات تولید آیفون و دیگر قطعات خودش را به کشورهای دیگری مثل هند و ویتنام ببرد.
به نظر می‌رسد ا..

دهن کجی اپل به چین: کارخانجات اپل به هند و ویتنام می‌روند

در پی جنگ اقتصادی چین و آمریکا، اپل می‌خواهد کارخانجات تولید آیفون و دیگر قطعات خودش را به کشورهای دیگری مثل هند و ویتنام ببرد.

به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد تعداد کارخانجات خود در خارج از خاک چین را افزایش دهد. به گزارش وال استریت ژورنال، اپل این را به شرکای تأمین کننده قطعات خودش گفته است. اگرچه همین حالا هم محصولات اپل به جز چین در برخی از دیگر کشورها مثل ویتنام و هند نیز تولید می‌شود، اما بیشترین حجم تولید محصولات این شرکت در کارخانجات دو شرکت Foxconn و Pegatron در چین انجام می‌شود.

وال استریت ژورنال می‌گوید اپل مدت‌ها بود که قصد داشت طرح‌های توسعه جغرافیایی خودش را دنبال کند، اما همه‌گیری کروناویروس باعث تغییراتی در برنامه‌های این کمپانی شد. اما اکنون با توجه به دوره‌های شدید قرنطینه در شانگهای، اپل نیاز به توسعه جغرافیایی را ضروری‌تر از هر زمان دیگری می‌داند.

از طرفی دیگر، چین از نظر ژئوپلیتیکی نیز خطرناک است. درگیری‌های تجاری این کشور با ایالات متحده می‌تواند در آینده برای اپل مشکل‌ساز شود. با این حال رقابت هر کشوری با چین در حوزه تولید سخت است؛ زیرا این منطقه به قدری بزرگ است که می‌تواند تمام نیازهای شرکتی مثل اپل را تأمین کند. علاوه بر این پیدا کردن نیرو کار ارزان قیمت و در عین حال واجد شرایط هم در دیگر مناطق جهان دشوار است.

کارخانجات اپل به تدریج به هند یا ویتنام منتقل می‌شوند

در راستای طرح‌های توسعه جغرافیایی، اپل می‌خواهد کارخانجات تولید خودش را به تدریج و آهسته به کشورهایی مثل هند یا ویتنام انتقال دهد. این یعنی اپل به دنبال زنجیره‌های تأمین جدید برای محصولات جدیدی مثل هدست واقعیت افزوده در خارج از خاک چین خواهد بود.

در حال حاضر شرکای تولیدی اپل مثل فاکس‌کان کارخانجات خود را در هند تأسیس کرده‌اند که به تولید آیفون برای بازار داخلی هند کمک می‌کند. اگر تعداد این کارخانجات گسترش پیدا کند، آیفون‌هایی که در هند ساخته می‌شوند، می‌توانند به سایر کشورهای جهان نیز صادر شوند.

منبع :۹to5macمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.