تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر : 73909

دهانه جهنم در روسیه ؛ مکانی اسرار آمیز که همه چیز را می‌بلعد + ویدیو

دهانه جهنم در روسیه ؛ مکانی اسرار آمیز که همه چیز را می‌بلعد + ویدیو

دهانه جهنم در روسیه ؛ مکانی اسرار آمیز که همه چیز را می‌بلعد + ویدیودهانه جهنم در روسیه همچنان در حال رشد بوده و هر آنچه که در مسیرش قرار دارد را می‌بلعد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این مکان اسرار ..

دهانه جهنم در روسیه ؛ مکانی اسرار آمیز که همه چیز را می‌بلعد + ویدیو

دهانه جهنم در روسیه همچنان در حال رشد بوده و هر آنچه که در مسیرش قرار دارد را می‌بلعد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این مکان اسرار آمیز را مشاهده کنید.

دانشمندان در سال ۱۹۶۱ در سیبری روسیه یک دهانه عجیبی را کشف کردند که به دلیل بلعیدن هر آنچه که در مسیرش قرار دارد به دهانه جهنم معروف شده است. این دهانه که حدود ۱ کیلومتر طول و ۸۶ متر عمق دارد، هر سال به میزان ۱۰ متر رشد می‌کند و هنوز دانشمندان نتوانستند برای مهار آن راهکاری را پیدا کنند. همچنین طبق گفته افرادی که در نزدیکی این دهانه سکونت دارند، برخی اوقات صدای غرش آن نیز به گوش می‌رسد.

ویدیویی از دهانه جهنم در روسیه

با توجه به اینکه این دهانه مدت کوتاهی بعد از پاکسازی قسمت‌هایی از جنگل‌های بزرگ این منطقه ایجاد شد، بسیاری از دانشمندان بر این باورند پاکسازی جنگل باعث شد تا این ناحیه که به مدت طولانی به کمک جنگل‌ها از معرض تابش خورشید در امان بود، اکنون به دلیل ذوب شدن یخ‌ها به چنین دهانه بزرگی تبدیل شود.

با توجه به اینکه دهانه جهنم در نزدیکی رودخانه باتاگایکا قرار دارد، دانشمندان برای این دهانه نام دهانه باتاگایکا را نیز در نظر گرفتد. طبق گفته برخی از دانشمدان، این دهانه هر سال حداقل ۱۰ متر رشد می‌کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این دهانه از سال ۲۰۱۶ تاکنون فقط ۱۰ متر رشد پیدا کرده است.

همچنین دانشمندان بر این باورند تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین باعث خواهد شد در آینده نرخ رشد دهانه جهنم در روسیه افزایش پیدا کند. ضمن اینکه طبق باور این دانشمندان با افزایش دمای جهانی در آینده شاهد افزایش دهانه‌های جهنمی بیشتری خواهیم بود.

گفتنی است اگر یخبندان‌های دائمی به شکل ناگهانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، باعث نابودی آن منطقه خواهند شد. البته ذوب شدن یخ‌ها در چنین مناطقی شرایطی را فراهم کرده تا دانشمندان با پیدا کردن بقایای جانداران و فسیل‌هایی که در آن دفن شده‌اند بتوانند در خصوص تغییرات آب و هوایی ۲۰۰ هزار سال گذشته به اطلاعات مناسبی دست پیدا کرد.

منبعbgrمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.