تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 72680

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیو

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیو

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیودنزا D9 یک مینی ون مجلل هیبرید چینی است که کابین فوق لاکچری آن، شما را حیرت زده می‌کند و می‌تواند ون‌های دیگر مثل تویوتا سینا را به راحتی از ..

دنزا D9؛ مینی ون چینی با امکانات بی ام و سری ۷ جدید + ویدیو

دنزا D9 یک مینی ون مجلل هیبرید چینی است که کابین فوق لاکچری آن، شما را حیرت زده می‌کند و می‌تواند ون‌های دیگر مثل تویوتا سینا را به راحتی از میدان به در کند.

بازار مینی ون‌ها در کشور چین، بی‌نهایت داغ شده است و شرکت دنزا (Denza) هم با اینکه دو تن از مهم‌ترین شرکای کاری خود یعنی مرسدس بنز و BYD را از دست داده، تلاش می‌کند تا در این رقابت باقی بماند و سهم مینی ون‌های ساخت هونگچی و زیکر را هم تصاحب کند. در اصل شرکت دنزا، یکی از زیرمجموعه‌های ابر شرکت BYD محسوب می‌شد که به تازگی تصمیم گرفته است تا راه خود را به صورت مستقل دنبال کند.

دومین محصول سگمنت مینی ون این شرکت، واقعا دست کمی از محصولات ژاپنی و آمریکایی ندارد اما جذاب‌ترین موضوعی که در مورد D9 وجود دارد، به کابین فوق العاده مجلل آن مربوط می‌شود؛ کابینی که با اتاق بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳، تنه به تنه رقابت می‌کند! در ابتدا اجازه دهید که به سراغ اولین ویدیو منتشر شده از کابین این مینی ون جذاب ۷ نفره‌ی چینی برویم و بیشتر با آن آشنا شویم. البته توجه کنید که این ویدیو، یک رندر گرافیکی است اما دنزا کاملا تضمین کرده است که تصاویر واقعی هم به همین صورت باشند.

معرفی مینی ون هیبرید دنزا D9

دنزا D9

معمولا همه‌ی کسانی که به دنبال خودروهای مینی ون هستند، به کابین و امکانات رفاهی آن نگاه می‌کنند و اعدادی مثل گشتاور یا اسب بخار، به انتهای لیست نگرانی‌ها می‌روند.

شرکت چینی دنزا هم قول داده است تا یک خودرو هیبرید (به طور دقیق پلاگین هیبرید و BEV) را به خریداران هدیه دهد تا آن‌ها را در مسافرت‌های خانوادگی، کاملا راضی نگه دارد. همچنین قیمت دنزا D9 هم در بازه‌ی ۴۵ تا ۵۳ هزار دلار قرار دارد که با توجه به قیمت ۳۵ هزار دلاری تویوتا سینا، می‌تواند کمی ناامید کننده باشد. اما اجازه دهید تا از این موارد عبور کنیم و به زیباترین قسمت این مینی ون هیبرید جذاب یعنی کابین لاکچری آن برسیم.

نگاهی به کابین مجلل دنزا D9

دنزا D9

در ردیف جلو، با یک داشبورد کاملا ساده و جذاب طرف هستیم که فرمان دو پره و دو نمایشگر دیجیتال ۱۵.۵ و ۱۲ اینچی را در خود جای داده است. همچنین بد نیست بدانید که این نمایشگرها، جزو محصولات اختصاصی شرکت BYD هستند و در خودرو انقلابی BYD سیل هم دیده شده بودند. در ادامه به کنسول وسط می‌رسیم که «سلکتور دنده» و حالت‌های رانندگی و دکمه‌های پر استفاده‌ی دیگر را در خود جای داده است.

دنزا D9

ردیف عقب، جایی است که می‌توانید دو صندلی کاپیتانی با جالیوانی‌های هوشمند اختصاصی را در آن پیدا کنید. اما مهم‌ترین قسمت این بخش، به ۴ صفحه نمایش دیجیتال اختصاصی آن مربوط می‌شود. نمایشگرهای پشت صندلی، آپشن جدیدی نیستند اما وقتی که به قسمتِ استراحتگاه دست در ردیف دوم نگاه می‌کنید، دو نمایشگر دیجیتال ۵.۵ اینچی را می‌بینید که بالاترین سطح از طراحی کابین محسوب می‌شوند و در حال حاضر، فقط در خودروهای بالای ۱۰۰ هزار دلار وجود دارند!

دنزا D9

این نمایشگرها می‌توانند کنترل قسمت‌های زیادی از کابین مثل تنظیم صندلی‌ها، کنترل سیستم تهویه هوا، دسترسی به سیستم مولتی مدیا و …. را بر عهده داشته باشند. به علاوه بد نیست بدانید که دریچه‌های سیستم تهویه هوای سقفی هم برای ردیف دوم و سوم در نظر گرفته‌ شده‌اند که یکی از الزامات خودروهای مینی ون محسوب می‌شوند.

دنزا D9

همچنین کابین خودرو هم از یک تریم سفید و مشکی با پوشش چرم و پارچه بهره می‌برد که به همراه نوارهای نورپردازی آبی و اسپیکرهای ساخت شرکت دانمارکی “DynAudio”، لذت سفرهای خانوادگیِ جاده‌ای را چند برابر می‌کند.

دنزا D9

دنزا D9
دنزا D9
دنزا D9

در نهایت به سقف تمام شیشه‌ای و پانارومیک دنزا D9 می‌رسیم. فقط تصور کنید که لذت دیدن مناظر جنگلی آن هم با دید کامل در یک مسافرت دسته جمعی، چقدر می‌تواند هیجان انگیز باشد!

در پایان بد نیست بدانید که سگمنت خودروهای مینی ون، اگر چه در بازار خودرو ایران جایگاهی ندارند اما وقتی که به بازار جهانی نگاه می‌کنید، کلاس استیشن واگن و مینی ون‌ها، یک رقابت شدید و هیجان انگیز را به وجود آورده‌اند.

جذاب‌ ترین مطالب دنیای خودرو:

سدان برقی M7؛ شاهکار WM Motor با شعاع حرکتی ۷۰۰ کیلومتر از دیار چین

چانگان لومین معرفی شد؛ برقی، کوچک و جذاب با حس و حال انگلیسی

بی ام و سری ۷ جدید، یک سینمای متحرک و لوکس + ویدیو

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.