تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر : 73905

دنا فیس لیفت با طراحی جدید سال آینده روانه بازار می‌شود

دنا فیس لیفت با طراحی جدید سال آینده روانه بازار می‌شود

دنا فیس لیفت با طراحی جدید سال آینده روانه بازار می‌شودگروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۲ دنا فیس لیفت را با طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر به بازار عرضه کند. در ادامه با مشخصات نسخه جد..

دنا فیس لیفت با طراحی جدید سال آینده روانه بازار می‌شود

گروه صنعتی ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۲ دنا فیس لیفت را با طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر به بازار عرضه کند. در ادامه با مشخصات نسخه جدید دنا آشنا می‌شویم.

مسئولان غرفه ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ اعلام کردند ارتقا خانواده دنا در دستور کار این خودروساز قرار گرفته و ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۱ مدل فیس لیفت دنا را با نام دنا سال به بازار عرضه کند. نسخه جدید دنا جایگزین تیپ‌های فعلی این خانواده خواهد شد.

عرضه دنا فیس لیفت از سال آینده

دنا فیس لیفت

دنا پلاس

دنا سال از لحاظ ظاهری مشابه دنا پلاس فعلی خواهد بود و طراحان برای بخش نمای بیرونی آن تغییرات اندکی فقط برای سپرها در نظر گرفتند. البته اصلی‌ترین تفاوت این خودرو با نسخه‌های فعلی به بخش تریم داخلی آن مربوط می‌شود و همچنین طراحان کابین این سدان محبوب را نیز به شکل کامل بازطراحی خواهند کرد.

در واقع از زمانی که دنا به بازار ایران راه پیدا کرد، طراحی داخلی آن و کم بودن فضا با انتقاد مالکان مواجه شد. البته انتظار می‌رفت به دلیل مشترک بودن اتاق دنا و سمند، این خودرو نیز همانند سمند ابعاد و راحتی بالایی را برای سرنشینان فراهم سازد، اما نوع طراحی داشبورد آن که به سوناتای وای اف شباهت دارد بخشی زیادی از فضای داشبورد را به خود اختصاص داد و به همین دلیل سرنشینان در ردیف جلو به فضای پای محدودی دسترسی دارند.

دنا فیس لیفت

دنا پلاس

علاوه بر این، در ردیف عقب این خودرو نیز نصب نامناسب صندلی‌های ردیف جلو باعث شد تا سرنشینان این قسمت با فضای پای کمتری نسبت به سمند دسترسی پیدا کنند. ضمن اینکه طراحان ایران خودرو با نصب سانروف و استراکچر به سقف دنا پلاس باعث شدند تا فضای سر سرنشینان نیز کاهش پیدا کند.

با توجه به اعتراض مشتریان نسبت به طراحی داخلی این خودرو و کم بودن فضا، مرکز تحقیقات ایران خودرو پروژه‌ای را برای عرضه دنا فیس لیفت در نظر گرفته و قصد دارد بخش داخلی آن را به شکل کامل بازطراحی کند. از این رو دنا سال در سال آینده با کابینی کاملا جدید روانه بازار خواهد شد.

تغییراتی که ایران خودرو روی دنا اعمال خواهد کرد باعث خواهد شد تا سرنشینان به فضای مناسبی دسترسی پیدا کنند و شرایط برای نصب آپشن‌های جدیدی چون دکمه استارت نیز فراهم شود. همچنین برای فضای سر نیز ایران خودرو قصد دارد سقف شیشه‌ای ثابت یا مونروف مشابه پژو ۲۰۷ را به این خودرو اضافه کند.

دنا فیس لیفت

دنا پلاس

دنا فیس لیفت در بخش فنی نیز ارتقا پیدا خواهد کرد و ایران خودرو برای این سدان موتورهای EF7 پلاس و EF7 پلاس توربو را در نظر خواهد گرفت. نسل جدید این پیشرانه ملی در نسخه تنفس طبیعی از سیستم بهینه مدیریت حرارت موتور، پمپ متغیر، سیستم متغیر سوپاپ دوگانه هوا و دود بهره می‌برد. البته این پیشرانه قدرتی مشابه با پیشرانه فعلی را ارائه خواهد کرد، اما مصرف سوخت آن نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است.

دنا پلاس

دنا پلاس

نسخه پرخوران این پیشرانه نیز به توربوشارژ برقی مجهز شده که به واسطه آن لگ اولیه توربو نسبت به نسخه قبلی رفع شده و قدرت خروجی آن نیز ۱۵ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

این موتور از استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ بهره می‌برد که می‌توان آن را به یورو ۶ نیز ارتقا داد. همچنین قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

دنا پلاس

دنا پلاس

از امکانات استاندارد نسخه دنا فیس لیفت می‌توان به چراغ روشنایی روز، سامانه تماس اضطراری SOS، سنسور نور و باران، سنسور تعویض دنده GSI، سیستم فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، دکمه استارت، ورود و خروج بدون کلید اشاره کرد. این خودرو در نسخه‌های فول آپشن نیز به شیفتر پشت فرمان، ترمز پارک برقی، رادار نقطه کور، گرمکن-سردکن و ماساژور صندلی، تودوزی چرم، سقف شیشه‌ای، کیسه هواهای جانبی مجهز خواهد بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.