تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 56420

دلیل گذاشتن هویج در آب ؛ چگونه آب هویج بگیریم؟

دلیل گذاشتن هویج در آب ؛ چگونه آب هویج بگیریم؟

فهرست۱ دلایل گذاشتن هویج در آب۱.۱ نوشیدنی بی نظیر آب هویج۱.۲ چگونه آب هویج بگیریم؟۱.۳ زمان مصرف آب هویج۱.۴ نگهداری آب هویج در یخچال دلیل گذاشتن هویج در اب : آب هویج یکی از نوشیدنی های خوشمزه ی است که نوشیدن آن در هر فصلی طرفدار دارد و مخصوصا در کنار بستنی بسیار خوشمزه تر و …

دلیل گذاشتن هویج در اب : آب هویج یکی از نوشیدنی های خوشمزه ی است که نوشیدن آن در هر فصلی طرفدار دارد و مخصوصا در کنار بستنی بسیار خوشمزه تر و لذیذتر خواهد شد. اما برخی از افراد قبل از اینکه آب هویج را با دستگاه آبمیوه گیری بگیرند برای مدتی آن ها را در آب می گذارند. آیا می دانید علت اینکار چیست؟ اگر می خواهید به صورت حرفه ای آب هویج بگیرید و با فوت و فن های آن اشنا شوید تا یک لیوان آب هویج خوشمزه نوش جان کنید حتما تا انتهای این پست ما را همراهی کنید…

دلایل گذاشتن هویج در آب

یکی از دلایلی گذاشتن هویج در آب این است که شما راحت تر می توانید هویج را تمیز کنید و به بیانی ساده تر شستن هویج برای شما آسان خواهد بود و البته دلیل دیگر آن تازه ماندن هویج و سالم ماندن آن برای چند ساعت خواهد بود و در نهایت شما میتوانید آب هویج گواراتر و خنک تری را داشته باشید.

گذاشتن هویج در آب سبب می شود که هویج ها تغییر رنگ ندهند و مانع از خرابی و فاسد شدن آنها خواهد شد و شما با خیالی آسوده میتوانید پس از چند ساعت هویج هایتان را آب بگیرید و مطمئن شوید که در این فاصله خراب نخواهند شد.

اگر توجه کرده باشید در بیشتر مغازه های که آب هویج میفروشند قبل از آبگیری برای اینکه آب هویج خوشمزه تر و سالم را به مشتری عرضه کنند آن ها را برای چندین ساعت در آب می گذارند و پس از خریداری هویج آن را شسته و تراشیده و در نهایت در آب قرار می دهند. البته برخی از خانم ها برای اینکه از تمیزی هویج مطمئن شوند قبل و بعد از گذاشتن هویج در آب به خوبی آنها را می شویند و سپس آب می گیرند.

دلایل گذاشتن هویج در آب

نوشیدنی بی نظیر آب هویج

آب هویج یکی از میوه های مفید و پرطرفداری است که شما می توانید در منزل برای خودتان آن را تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. خوردن آب هویج فواید بسیار زیادی برای بدن داشته است و شما می توانید در مواقع سرماخوردگی یا بیماری از آن استفاده کنید و به افزایش سیستم ایمنی بدنتان کمک بسیار زیادی داشته باشید.

مصرف منظم آب هویج می توانند به سالم نگه داشتن قلب شما کمک زیادی داشته باشد و همچنین کاهش کلسترول، انعقاد خون، ترمیم زخم های خارجی، سرطان، پاکسازی کبد، سلامت استخوان ها، عفونت، ضد نفخ، تنظیم سیکل قاعدگی، بهبود بهداشت دهان، کاهش وزن، شیردهی، رشد عضلات، افزایش سوخت و ساز بدن و غیره از جمله مهمترین فوایدی هستند که با مصرف آب هویج شما برای بدنتان به همراه خواهید داشت.

آب هویج نباید برای مدت زمان طولانی در یخچال نگهداری شود توصیه می شود که پس از مصرف حداکثر تا ۴ ساعت پس از آبگیری مصرف شود چرا که ماندن آن در یخچال موجب فاسد شدن آب هویج و تغییر رنگ آن خواهد شد به همین جهت بهتر است شما به میزانی که میخواهید آب هویج بخورید آن ها را آب بگیرید البته تا ۲۴ ساعت پس از آبگیری نیز قابل خوردن خواهد بود.

چگونه آب هویج بگیریم؟

شما میتوانید با دستگاه های آبمیوه گیری و صافی که در منزل داشته اید برای خودتان آب هویج درست کنید و یک نوشیدنی خوشمزه را در منزل داشته باشید. قبل از هر چیزی باید هویج ها را به خوبی بشویید تا هیچگونه آلودگی یا خاکی بر روی پوست هویج وجود نداشته باشد؛ برخی از افراد پوست هویج را کامل می گیرند اما بهتر است که تنها به تراشیدن پوست هویج بسنده کنیم چرا که پوست هویج دارای مواد مغذی بسیار زیاد می باشد که برای بدن مفید هستند.

فوت و فن آب هویج گیری

  • حالا هویج ها در اندازه های کوچک خرد کنید تا در زمان آبگیری بتوانید راحت تر این کار را انجام بدهید البته می توانید از مخلوط کن استفاده کنید و در  صورتیکه به مایعات نیاز بوده مقداری آب سیب یا آب پرتقال یا آب را به مخلوط کن اضافه نمایید.
  • در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما نمی تواند صاف کردن نوشیدنی را برای شما انجام بدهد خودتان یک صافی بردارید که سوراخهای ریز داشته باشد و نوشیدنی تان را از صافی رد کنید تا تفاله های اضافی وارد لیوان نشود.
  • البته ذکر این نکته لازم است که بدانید تفاله هایی که در صافی وجود دارد خاصیت های بسیار زیادی دارند و نباید آنها را دور بریزید و می توانید برای تهیه شیرینی و کیک از آن ها استفاده کنید چرا که سرشار از مواد مغذی و مفید هستند و به خوشمزه تر شدن شیرینی شما نیز کمک خواهد کرد.البته برخی از خانمهای با سلیقه در تهیه غذا نیز از این تفاله ها استفاده می کنند.
  • پس از اینکه آب هویج تان را گرفتید می‌توانید به آن آب نیز اضافه کنید یا چند تکه یخ برای خنک شدن آب هویج تان در لیوان بیاندازید البته خوردن آب هویج بستنی بسیار لذیذ و خوشمزه خواهد بود.
  • اضافه کردن ترکیبات به آب هویج موجب خوشمزه تر شدن آب هویج می‌شود که البته پرتقال و زنجبیل نیز از دیگر ترکیب های خوشمزه برای افزایش ارزش تغذیه ای این نوشیدنی خواهد بود.

زمان مصرف آب هویج

اینکه چه موقع آب هویج را مصرف کنیم نیز بسیار مهم است. اگر آب هویج در صبح مصرف شود قطعاً کارکرد دستگاه گوارش بهتر خواهد بود و موجب شادابی و جذب مواد مغذی می گردد.
برخی از کارشناسان می گویند که آب هویج و هرگونه آب میوه طبیعی که فاقد مواد اسیدی باشد را بهتر است قبل از وعده غذایی میل کنید اما در کنار آن می‌توانیم بعد از وعده های غذایی هم آب هویج را بنوشید چرا که به هضم بهتر غذا کمک میکند.

در نهایت نوشیدن آب هویج پس از شام پیشنهاد نمی گردد چرا که به دلیل قندی که در آب هویج وجود دارد موجب می‌شود که بدن کالری بیشتری جذب کنند و در نهایت سبب چاقی شده و و در زمان استراحت معده نباید آب هویج بخورید.

نگهداری آب هویج در یخچال

به هیچ عنوان آبمیوه را برای بیشتر از ۲ روز در یخچال و در ظرف در بسته نگذارید زیرا الودگی ها به ارامی وارد آن شده و موجب خرابی و کپک زدن آب هویج می گردد ولی اگر میخواهید بیشتر از ۲ روز آن را نگهداری کنید حتما از فریز کردن استفاده کنید.

ظروف شیشه ای در دار برای نگهداری آبمیوه به عنوان بهترین ظروف هستند و می توان از بطری آب معدنی یا نوشابه نیز استفاده کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.