تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 73636

دلیل ترسناکی که موجب فراخوان هزاران خودروی شاسی بلند فورد شده است

دلیل ترسناکی که موجب فراخوان هزاران خودروی شاسی بلند فورد شده است

دلیل ترسناکی که موجب فراخوان هزاران خودروی شاسی بلند فورد شده استشرکت فورد به علت یک نقص فنی عجیب و ترسناک که باعث بروز آتش‌ سوزی ناگهانی در خودرو می‌شود، برای دو شاسی‌بلند محبوب خود فراخوان صادر کرده..

دلیل ترسناکی که موجب فراخوان هزاران خودروی شاسی بلند فورد شده است

شرکت فورد به علت یک نقص فنی عجیب و ترسناک که باعث بروز آتش‌ سوزی ناگهانی در خودرو می‌شود، برای دو شاسی‌بلند محبوب خود فراخوان صادر کرده است.

خودروسازی فورد، برای تعداد ۳۹۰۱۳ دستگاه از شاسی‌بلندهای سری نویگیتور و اکسپدیشن، به دلیل خطر آتش‌ سوزی فراخوان صادر کرده است. در یک بیانیه رسمی، این شرکت آمریکایی خاطرنشان کرد که مدل‌های نام‌برده، در معرض خطر «آتش سوزی ناشی از زیر کاپوت» هستند. از آنجا که احتمال وقوع این خطر در صورت خاموش بودن موتور و پارک بودن خودرو نیز ممکن بوده، این نقص فنی را بیش از پیش، عجیب و ترسناک کرده است.

بدین ترتیب، فورد از مالکان دو محصول شاسی‌بلند Navigator و Expedition خواسته تا خودروهای خود را در فضای بیرون پارک کنند تا پارکینگ یا اتومبیل‌های مجاور در معرض آسبیب‌های احتمالی ناشی از آتش‌سوزی قرار نگیرند. علاوه بر این، از صاحبان این سواری‌ها درخواست شده تا وسایل نقلیه خود را تا حد امکان دور از ساختمان‌ها پارک کنند. بر اساس شکایات ثبت شده پیش از تحقیقات موسسه ایمنی NHTSA و فورد، آتش معمولا از پشت محفظه موتور که منطقه سرنشینان خودرو را پوشش می‌دهد، آغاز و زبانه می‌کشد.

به گفته فورد، هنوز احتمال آتش‌ سوزی و کنترل کامل این نقص فنی در شاسی‌بلند این شرکت به صفر نرسیده است. تاکنون، ۱۶ مورد آتش‌ سوزی از خودروهای نویگیتور و اکسپدیشن گزارش شده و خودروساز آمریکایی نیز تحقیقات خود را در مارس ۲۰۲۲ آغاز کرد. فورد هم‌چنین بیش از ۷۳۰۰۰۰ دستگاه خودروی شاسی‌بلند و پیکاپ را نیز به دلیل خطرات احتمالی فراخوانده است.

کدام‌یک از خودروهای فورد در معرض خطر آتش‌ سوزی هستند؟

دلیل ترسناکی که موجب فراخوان هزاران خودروی شاسی بلند فورد شده است

طبق ادعای فورد، خودروهایی که با این نقص فنی فراخوانی شده‌اند، شامل شاسی‌بلندهای سری نویگیتور و اکسپدیشن در ایالات متحده هستند که در بازه ۱ دسامبر ۲۰۲۰ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ تولید شده‌اند. مالکان این دو مدل، باید با مراجعه به وب‌سایت NHTSA و وارد کردن شناسه ۱۷ رقمی VIN خودرو، ابتدا از نیاز به فراخوانی وسیله نقلیه خود اطمینان کسب کنند و هم‌چنین می‌توانند برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر با پشتیبانی فورد تماس بگیرند.

گفتنی است که از ۱۶ گزارش مربوط به آتش‌سوزی، ۱۴ دستگاه از این خودروها، متعلق به شرکت‌های اجاره اتومبیل بوده است. طبق گفته فورد، از مجموع موارد ثبت شده، ۱۲ خودرو در حالت پارک و خاموش قرار، سه مورد در حین روشن شدن خودرو و رانندگی و یک مورد نیز در حالت پارک و موتور روشن، تحت تاثیر این حادثه دلهره‌آور قرار گرفته‌اند.

علاوه بر انتشار عمومی این فراخوانی برای خبرگزاری‌ها، فورد از طریق ایمیل و پیام‌های ارسالی از طریق برنامه‌های FordPass و Lincoln Ways با پایگاه کاربران آسیب دیده ارتباط برقرار خواهد کرد.

فارغ از گزارش یک مورد جراحت ناشی از این حادثه، فورد درخواستی مبنی بر توقف و عدم استفاده از خودروهای خود را به کاربران ابلاغ نکرده است. این شرکت به تمامی مالکان محصولات خود توصیه کرده که فورا با نزدیک‌ترین نمایندگی تماس بگیرند تا وسیله نقلیه از نظر خطر آتش‌سوزی ارزیابی شود.

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.