تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۲۲
کد خبر : 62597

دلایلی که گوشی های هوشمند را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای بازی کردن تبدیل می‌کنند

دلایلی که گوشی های هوشمند را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای بازی کردن تبدیل می‌کنند

دلایلی که گوشی های هوشمند را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای بازی کردن تبدیل می‌کنندامروزه گوشی های هوشمند با بهبود کیفیت نمایشگر، قدرت سخت افزاری ارتقا یافته و ویژگی‌های دیگر، به گزینه‌ای ایده‌آل برای ا..

دلایلی که گوشی های هوشمند را به گزینه‌ای قابل اعتماد برای بازی کردن تبدیل می‌کنند

امروزه گوشی های هوشمند با بهبود کیفیت نمایشگر، قدرت سخت افزاری ارتقا یافته و ویژگی‌های دیگر، به گزینه‌ای ایده‌آل برای انجام بازی های ویدیویی تبدیل شده‌اند.

در سال‌های اخیر، گوشی های هوشمند از نظر سخت افزاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کردند و این امر باعث شده تا انجام بازی‌های ویدیویی از انحصار کنسول‌ها و کامپیوترها خارج شود. اکنون شما می‌توانید انواع بازی‌های ویدیویی را در صفحه نمایش چند اینچی گوشی های موبایل انجام دهید. شرکت Newzoo که در حوزه تجزیه و تحلیل صنعت گیم فعالیت دارد، اخیرا پیش‌بینی کرد درآمد جهانی بازی های موبایلی در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۹۱ میلیارد دلار خواهد شد که نشان‌دهنده ۴.۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته میلادی است.

امروزه بازی های موبایلی با افزایش کیفیت صفحه نمایش گوشی های هوشمند و نرخ بروزرسانی بالای آنها، پردازنده و گرافیک قدرتمند گوشی‌ها، سیستم خنک کننده قوی و افزایش ظرفیت باتری و حافظه رم، به سطح ایده‌آلی از نظر کیفیت و کمیت رسیده‌اند. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود گوشی های هوشمند به گزینه‌ای ایده‌آل و قابل اعتماد برای انجام بازی های ویدیویی تبدیل شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم چهار مورد از این دلایل را بررسی کنیم.

بهتر شدن سخت افزار گوشی های هوشمند

انجام بازی های آرکید یا بازی‌های سکه‌ای که در گذشته رایج بودند، روی گوشی‌های قدیمی بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز بود؛ اما حالا گوشی های هوشمند، گیم پلی بسیار پیشرفته‌تری را در بازی های موبایلی ارائه می‌دهند. با ارتقای چشمگیر سخت افزار و صفحه نمایش گوشی های موبایل، بازی‌های ویدیویی مخصوص موبایل‌ها وارد عصر جدیدی شده‌اند و حتی برخی از گوشی‌ها مخصوص گیمرها طراحی، ساخته و عرضه شده‌اند.

گوشی های هوشمند

قابلیت نرخ تازه سازی تصویر در صفحه نمایش، تجربه روان و بهتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. این ویژگی در سال‌های اخیر بهبود قابل توجهی پیدا کرده و اکنون گوشی‌هایی مانند سری گلکسی S21 سامسونگ را می‌توانید در بازار خریداری کنید که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌دهند. نرخ بروزرسانی یا رفرش ریت در واقع تعداد تصاویر ثابتی است که نمایشگر در هر ثانیه می‌تواند به نمایش دربیاورد. طبیعتا هرچه نرخ تازه سازی تصویر بالاتر باشد، ویدیوها بسیار نرم‌تر و روان‌تر به نمایش درمی‌آیند.

دستگاه‌هایی که دارای صفحه نمایشی با نرخ رفرش بالاتر هستند باعث می‌شوند گیمرها حرکات و اتفاقات سریع بازی‌ها را به شکل نرم‌تر و بدون تاخیر مشاهده کنند. از سوی دیگر در گوشی هایی مثل سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ، وقتی نرخ رفرش صفحه نمایش کاهش می‌یابد، گوشی دما را بازبینی و عملکرد بازی را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که نرخ بروزرسانی پایین تصویر و کند شدن دستگاه بهبود پیدا کند.

لوازم جانبی متنوع

در کنار کیفیت تصویر، صدای بازی نیز عامل دیگری است که شور و هیجان بازی‌های ویدیویی را بیشتر می‌کند. در سال‌های اخیر بازی های موبایلی در این زمینه هم پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و خود را به سطح بازی‌های کنسولی یا کامپیوتری نزدیک‌تر کرده‌اند. گوشی‌هایی مانند سری گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ از بلندگوهای داخلی با صدای فراگیر و فناوری دالبی اتموس بهره می‌برند و علاوه بر آن، لوازم جانبی سازگار نیز باعث شده‌اند این شکاف کمتر شود. به عنوان مثال، هدفون های گیمینگ موبایل که از قابلیت حذف نویز یا Noise Cancelling بهره می‌برند، صداهای سه بعدی را در هنگام انجام بازی به شما هدیه کرده و شما را در گیم پلی بازی موبایلی غوطه‌ور می‌کنند.

گوشی های هوشمند

گلکسی بادز لایو سامسونگ – Samsung Galaxy Buds Live یکی از این هدفون‌ها است که با انواع دستگاه‌ها سازگار بوده و به آسانی و بدون نیاز به قطع و وصل کردن، بین دستگاه‌های سازگار شما جابه‌جا می‌شود. این هدفون، یک تجربه شنیداری راحت، جذاب و بدون وقفه را به شما ارائه می‌کند و حالت مخصوص بازی یا Game Mode در آن انجام بازی را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند.

دسته‌های بازی نیز جزو دیگر لوازم جانبی هستند که اگر از کار کردن با آنها در بازی‌های کامپیوتری و کنسولی لذت می‌برید، می‌توانید به راحتی برای انجام برخی بازی‌های موبایلی از آن استفاده کنید.

بازی مداوم با گوشی های هوشمند

امروزه بازی‌های AAA یا بازی‌های پرهزینه و محبوب زیادی هستند که برای هر سه پلتفرم رایانه شخصی، کنسول و گوشی های موبایل عرضه می‌شوند. در حال حاضر صفحه نمایش گوشی های هوشمند برای انجام بازی های موبایلی بزرگتر، بهتر و باکیفیت‌تر از همیشه شده، اما با وجود این بسیاری از گیمرها ترجیح می‌دهند صفحه نمایش بزرگتری را برای انجام بازی در اختیار داشته باشند و به همین دلیل به سراغ کنسول‌های خانگی می‌روند. اما کنسول‌ها یا رایانه‌های شخصی همیشه در دسترس شما نیستند و اگر می‌خواهید به طور مداوم و متوالی بازی کنید، گوشی های هوشمند یا تبلت‌ها گزینه‌های ایده‌آل‌تری برای بازی کردن محسوب می‌شوند.

انجام بازی های گروهی

شاید بازی کردن در نگاه اول به عنوان یک فعالیت انفرادی در نظر گرفته شود، اما در سال‌های اخیر این بازی‌ها از توانایی ایجاد یک جامعه برخوردار شده‌اند. گوشی های موبایل راهکارهایی برای استریم کردن بازی‌ها و همراهی با گروه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال، استریم کننده‌ها با ویژگی‌های مولتی تسکینگ پیشرفته در گوشی گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ، قابلیت‌هایی مانند تصویر در تصویر، گزارش صوتی و حاشیه‌نویسی صحنه‌ها با استفاده از قلم اس پن را دریافت می‌کنند. با کمک این قابلیت‌ها، گیمرها ارتباط بهتر و راحت‌تری را با دوستان خود برقرار خواهند کرد.

گوشی های هوشمند

استفاده از گیم بوستر مجهز به هوش مصنوعی، بهینه‌سازی واکنش صوتی در اتصال بلوتوثی، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر و دستورهای لمسی در سری گوشی های گلکسی Note 20 سامسونگ باعث شده‌اند گیمرها تجربه بهتر و فراموش‌نشدنی را از انجام بازی های ویدیویی روی گوشی خود داشته باشند.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.