تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۲
کد خبر : 73468

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی؛ پیشرفت خودروسازی ایران، خارجی ها را خشمگین کرده

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی؛ پیشرفت خودروسازی ایران، خارجی ها را خشمگین کرده

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی؛ پیشرفت خودروسازی ایران، خارجی ها را خشمگین کردهیکی از اخبار جالب این روزهای نمایشگاه خودروی تهران، دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی در شرایط افتضاح بازار خو..

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی؛ پیشرفت خودروسازی ایران، خارجی ها را خشمگین کرده

یکی از اخبار جالب این روزهای نمایشگاه خودروی تهران، دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی در شرایط افتضاح بازار خودرو کشور است!

همه ما اوضاع فعلی بازار خودروی کشور را می‌دانیم و روز به روز نیز اخبار افزایش قیمت‌ها را می‌شنویم. در این میان کمتر کسی پیدا می‌شود که تمام قد از خودروسازان داخلی حمایت کند و همه تقصیرها را گردن تحریم‌ها و غیره بیندازد. میرسلیم (نماینده مجلس) از جمله کسانی است که بارها از صنعت خودروی داخلی حمایت کرده است.

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی در نمایشگاه خودروی تهران

به گفته سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسائل اقتصادی و کلان کشور و هزینه‌های تمام شده تولید در قیمت فروش خودرو موثر هستند و عمده این موارد مانند قیمت مواد اولیه و واسطه‌ای، دستمزدها و هزینه‌های مالی در اختیار خودروساز نیست.

میرسلیم معتقد است که امسال در غرفه ایران خودرو نسبت به سال گذشته شاهد افزایش کیفیت و تنوع محصول بیشتری هستیم و این موضوع کاملا مشهود است. ایشان در ادامه توضیح داده است که اقدامات خوبی در گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفته و این خودروساز برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی برنامه‌هایی دارد.

دفاع عجیب میرسلیم از خودروسازان داخلی

میرسلیم که نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز است خاطرنشان می‌کند که با توسعه فناوری، محصولات جدید ایران خودرو قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی شده‌اند. وی در ادامه اضافه کرده است:

برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم صورت بگیرد و این اطمینان به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی ولی با کیفیت و رقابتی را دارند.

به گفته این عضور مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حال حاضر به علت مسائل و مصائب اقتصادی کشور و هزینه‌هایی که بر دوش دولت سوار شده، هزینه‌های تولید در فروش خودرو تأثیر خود را گذاشته است و عمده این عوامل تحت کنترل خودروسازان نیست. میرسلیم در ادامه تأکید کرده است:

معتقدم در خودروسازی نوین کشور پیشرفته‌هایی صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های تحمیلی قابل دفاع است و همین دستاوردهای ارزشمند، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آن‌ها را که روی نابودی صنعت خودروی ایران پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه حساب می‌کردند، به خشم آورده و در چندماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسوولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

مصطفی میرسلیم

وی با اشاره به هشت دستور رئیس جمهور در بازدید از شرکت‌های خودروسازی خاطرنشان کرد که امکانات لازم در حوزه‌های ساختاری و فنی و پشتیبانی برای رسیدن به این اهداف باید فراهم شود و خودروسازان ما توان خارج کردن محصولات قدیمی از مدار تولید و عرضه محصولات جدید را دارند.

به گفته میرسلیم، ایران خودرو دیگر آن شرکتی نیست که در ۳۰ سال پیش به تولید پیکان و محصولاتی این چنینی می‌پرداخت و هم اکنون ضمن توسعه توان فنی خود به زیرساخت‌های خود نیز بها داده و هم اکنون می‌تواند خودروهای جدیدی را به تولید انبوه برساند. نظر شما درباره صحبت‌های میرسلیم چیست؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.