تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر : 593364

دعوای حقوقی تازه روی میز قاضیان فیفا؛ پرسپولیس به دنبال غرامت 25 میلیاردی

دعوای حقوقی تازه روی میز قاضیان فیفا؛ پرسپولیس به دنبال غرامت 25 میلیاردی

دعوای حقوقی تازه روی میز قاضیان فیفا؛ پرسپولیس به دنبال غرامت 25 میلیاردی به گزارش منیبان؛ ، یورگن لوکادیا یکی از چهره‌های خبرساز و ویژه فوتبال ایران در سال 1401 بود. مهاجم هلندی و تنومندی که با رزومه‌ای موفق در فوتبال اروپا و حضور در بوندسلیگای آلمان و تیم بوخوم و با سابقه گلزنی به

دعوای حقوقی تازه روی میز قاضیان فیفا؛ پرسپولیس به دنبال غرامت 25 میلیاردی

به گزارش منیبان؛ ، یورگن لوکادیا یکی از چهره‌های خبرساز و ویژه فوتبال ایران در سال 1401 بود. مهاجم هلندی و تنومندی که با رزومه‌ای موفق در فوتبال اروپا و حضور در بوندسلیگای آلمان و تیم بوخوم و با سابقه گلزنی به تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ با پیشنهاد حضور در لیگ ایران و تیم پرسپولیس مواجه شد و سرانجام بعد از توافق با مدیران باشگاه قراردادش را با سرخ‌پوشان پایتخت به امضا رساند تا بعد از مدت‌ها فقدان یک تمام‌کننده ایده‌آل در خط حمله سرخ‌ها، یحیی گل‌محمدی یک مهاجم به اصطلاح شش‌دانگ را در اختیار داشته باشد.

ستاره‌ای با 2 ماه تاریخ انقضا!

گل‌محمدی که برای تقویت خط حمله تیمش حساب ویژه‌ای روی لوکادیا باز کرده بود، بلافاصله بعد از امضای قرارداد مهاجم هلندی او را از هفته دوم در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت قرار داد و یورگن لوکادیا توانست در 9 بازی متوالی برای پرسپولیس به میدان برود که در این مدت، ستاره هلندی با ثبت 6 گل زده خیلی زود موفق شد خود را به صدر جدول گلزنان برساند و بسیاری او را بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم تصور می‌کردند؛ اما لوکادیا با وجود درخشش در ترکیب پرسپولیس، در فاصله 48 ساعت تا برگزاری دربی پایتخت تصمیم به جدایی گرفت.

لوکادیا در شرایطی قراردادش را با پرسپولیس به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که مدیران باشگاه در آن مقطع معتقد بودند که در زمان‌های مقرر شده، مبالغ مورد توافق به حساب مهاجم هلندی واریز شده و یورگن لوکادیا از باشگاه طلبی ندارد و نمی‌تواند قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند. با این وجود اما در نقطه مقابل، مهاجم هلندی با استفاده از بند شرایط اضطراری در یک کشور، تصمیم به فسخ قراردادش گرفت و به هلند بازگشت.

یحیی گل‌محمدی بعد از جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا تلاش زیادی کرد تا بتواند با استفاده از گزینه‌های مختلف در دسترس خود جای خالی این مهاجم هلندی را پر کند و حتی در نقل‌وانتقالات زمستانی سرخ‌پوشان پایتخت به سراغ جذب لیاندرو پریرا رفتند اما این مهاجم برزیلی هم فعلاً نتوانسته در قامت جانشین لوکادیا موفق عمل کند و با ثبت کارنامه‌ای ضعیف باعث شده تا همچنان هواداران پرسپولیس در حسرت از دست دادن لوکادیا باشند.

شکایت به فیفا؛ به دنبال استرداد 500 هزار دلار

مدیران باشگاه پرسپولیس که امید داشتند بتوانند با مهاجم هلندی برای بازگشت دوباره‌اش به ایران به توافق برسند، سرانجام ناامید شدند و این ناامیدی باعث شد تا آن‌ها شکایت خود را علیه یورگن لوکادیا به فیفا ببرند. سایت رسمی باشگاه پرسپولیس با انتشار خبر شکایت از لوکادیا اعلام کرد: «یورگن لوکادیا از خریدهای ابتدای این فصل پرسپولیس به دلیل عدم توجه به تعهدات قراردادی و فسخ یک‌طرفه آن با شکایت باشگاه نزد فیفا روبه رو شد. این بازیکن جزو خریدهای تابستانی این فصل بود و از این جهت به مهره‌ای کلیدی به تیم بدل گردید و از این رو جدایی ناگهانی او جدای از لطمه به عملکرد فنی تیم، از نظر روحی و روانی هم بر آن تاثیر گذاشت که تاثیر آن را تشدید نمود».

پرسپولیسی‌ها با اشاره به پرداخت تمامی تعهدات مالی به لوکادیا در بیانیه خود آورده‌اند: «جذب این بازیکن در نقل و انتقالات تابستانی موجب گردید پرسپولیس دیگر فرصت‌های خود از میان گزینه‌های موجود را از دست بدهد. فسخ یک‌طرفه قرارداد توسط لوکادیا در حالی روی داد که باشگاه به تمام تعهدات مالی و قراردادی خود در قبال این بازیکن عمل کرده بود».

برد حقوقی در انتظار سرخ‌ها؟

سرخ‌پوشان پایتخت در مدت زمان حضور 2 ماهه لوکادیا در ایران به او حدود 500 هزار دلار پرداختی داشتند که حالا در شکایت خود از مهاجم هلندی، خواستار دریافت غرامت و استرداد مبالغ پرداختی شده‌اند. باشگاه پرسپولیس در سالیان گذشته با پرونده‌های جنجالی در کمیته انضباطی فیفا مواجه بود که می‌توان به چند پرونده مهم از جمله آنتونی استوکس، برانکو ایوانکوویچ و بوژیدار رادوشوویچ اشاره کرد که در هیچ‌کدام از این پرونده‌ها پرسپولیسی‌ها نتوانستند پیروز شوند اما حالا با توجه به فسخ انجام شده از سوی لوکادیا، مدیران باشگاه امید دارند که بتوانند از مهاجم هلندی غرامت بگیرند و حتی او را از حضور در میادین فوتبالی محروم کنند.

مدیران فدراسیون فوتبال پیشتر در تلاش بودند تا با توجه به فسخ یک‌طرفه مارک ویلموتس، علیه این سرمربی بلژیکی موضع بگیرند اما فیفا با توجه به عدم پرداخت مطالبات ویلموتس، رأی را به سود این سرمربی باتجربه صادر کرد اما حالا با توجه به پرداختی‌های انجام شده از سوی باشگاه پرسپولیس به لوکادیا، باید دید آیا یک برد حقوقی مهم در انتظار سرخ‌پوشان پایتخت است یا ادله ارائه شده برای محکومیت یورگن لوکادیا در این پرونده کافی نیست و شکایت پرسپولیسی‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.