تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر : 52840

دستیابی دانشمندان ایرانی به تکنولوژی افزایش ماندگاری محصولات لبنی

دستیابی دانشمندان ایرانی به تکنولوژی افزایش ماندگاری محصولات لبنی

دستیابی دانشمندان ایرانی به تکنولوژی افزایش ماندگاری محصولات لبنی – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس دستگاهی ساختند که با ایجاد میدان مغناطیسی، ماندگا..

دستیابی دانشمندان ایرانی به تکنولوژی افزایش ماندگاری محصولات لبنی – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس دستگاهی ساختند که با ایجاد میدان مغناطیسی، ماندگاری محصولات لبنی را افزایش می‌دهد؛ این فناوری افزون بر حذف دورریز محصولات لبنی در کارخانه‌ها، فرصت صادرات محصول به کشورهای دیگر را فراهم می‌کند. "دستگاه ESL" یا همان دستگاه ایجاد میدان مغناطیسی برای افزایش مدت ماندگاری محصولات لبنی توسط پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس ساخته شده است.

"محمد رستمی" مدیر طرح ساخت دستگاه ESL گفت: این دستگاه براساس میدان مغناطیسی، شیر را پاستوریزاسیون می‌کند به صورتی که از نظر زمانی، ماندگاری بسیار طولانی داشته باشد؛ این دستگاه از اجزای مختلفی تشکیل شده است و افزایش کیفیت محصولات لبنی تنها یکی از مزایای این دستگاه است.

"بونینی" مدیر کیفیت این شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به اینکه فرایند پاستوریزاسیون شیر توسط فرایند حرارتی انجام می‌شد متوجه شدیم که علاوه بر افزایش زمان ماندگاری شیر، باعث افزایش کیفیت و ارزش تغذیه‌ای شیر شده است.

"اسدالله اسمی" قائم‌مقام این شرکت دانش‌بنیان گفت:‌ این دستگاه موفق شده است که ماندگاری شیر را به مدت ۱۲ تا ۲۵ روز افزایش بدهد که این فرایند ماندگاری باعث می‌شود که ضایعات شیر و دیگر محصولات ما را به نقطه صفر برساند.

"محمدعلی باهری" رئیس هیئت مدیره این شرکت نیز تصریح کرد:‌ این سیستم برای نخستین بار است که در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاییدیه‌هایی را در حوزه شیر ESL با میدان مغناطیسی از اداره بهداشت گرفته‌ایم و تاییدیه‌های کافی برای تولید به صورت انبوه را نیز داریم.

دستگاه ESL تمام استانداردهای جهانی را کسب کرده است و با افزایش مدت ماندگاری مواد لبنی توسط این دستگاه، حالا این آمادگی وجود دارد که مواد لبنی به کشورهای غرب آسیا و آسیای شرقی صادر شود.

تسهیل‌گری معاونت علمی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در "گمرگ، مالیات و وزارت صمت"لزوم تقویت شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان به کمک راهکارهای خطرپذیر توسط صندوق نوآوری و شکوفایی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.