تاریخ انتشار : جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 65761

دستیابی ایران به فناوری تولید "سوخت کشتی‌ها و نانومکمل روی دامی"

دستیابی ایران به فناوری تولید "سوخت کشتی‌ها و نانومکمل روی دامی"

دستیابی ایران به فناوری تولید “سوخت کشتی‌ها و نانومکمل روی دامی” – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دانش فنی تولید سوخت کشتی‌ها برای نخستین بار در کشور به دست نخبگان ایرانی بومی‌س..

دستیابی ایران به فناوری تولید "سوخت کشتی‌ها و نانومکمل روی دامی" – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دانش فنی تولید سوخت کشتی‌ها برای نخستین بار در کشور به دست نخبگان ایرانی بومی‌سازی شد. پژوهشگران کشورمان از طریق گوگردزدایی از مازوت با استفاده از یک نانوکاتالیست توانستند به این سوخت با ارزش دست پیدا کنند.

محصولات مختلف نانوفناوری با هدف رفع نیاز صنایع در نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان به نمایش درآمده است و تمام محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه شده‌اند در جهت رفع یک نیاز به تولید رسیده‌اند و تلاش شده تا نانومحصولات در زندگی مردم چهره پرکاربردتری بگیرند.

دانش فنی تولید سوخت کشتی برای نخستین بار است که در کشور بومی شده و قابلیت جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال‌زایی فراوان دارد اما برای ورود به مسیر صنعتی‌سازی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است.

"مصطفی کوشکاری" مدیر فناوری تولید سوخت کشتی گفت: ما می‌توانیم با استفاده از کاتالیستی که در اختیار داریم که به فناوری نانو نیز مربوط است از این کاتالیست استفاده کرده و سوخت کشتی تولید کنیم که این قطعاً یک نقطه عطفی هم برای اشتغال‌زایی و هم برای ارزآوری خواهد شد. برای تجاری‌سازی این محصول تا امروز هیچ همکاری از طرف مسئولان با ما نشده است! اما امیدواریم که این موضوع به زودی انجام شود.

فناوران فعال در حوزه نانوفناوری البته از حوزه دامداری نیز غافل نبودند و از نانومواد برای جذب بهتر روی در دام‌ها استفاده کردند. تولید "نانومکمل روی دامی" با هدف کم کردن مواد خوراکی دام، دیگر دستاوردی بود که پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان عرضه کردند. مکمل روی نانوفناوری ساخته شده در ایران تنها یک رقیب در جهان دارد و با وجود معدن قوی روی در زنجان و قیمت رقابتی، امکان صادرات و ارزآوری برای این محصول فراهم است.

"حسن قربانی" مدیر فناوری تولید مکمل روی نانویی گفت:‌ این محصول باعث می‌شود که در جیره غذایی با یک حجم کمتری از ماده، بتوانیم نیاز دام و طیور را برطرف کنیم. با توجه به تحریم‌هایی که از طرف آمریکا به ایران اعمال شده است پتانسیل صادرات این محصول نیز وجود دارد.

دستیابی ایران به فناوری ساخت "مکمل سوختی نانوی هیبریدی"/ انحصار این دانش میان ۴ کشور!بومی‌سازی صنعت تولید چراغ خودرو با فناوری نانوتولید ۲۶ محصول نانویی جدید توسط دانش‌بنیان‌هاهمگرایی ۲ فناوری "هوش مصنوعی و نانو فناوری" با اجرای ۵ برنامه ملیانتهای پیام/منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.