تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر : 71706

دستگاه نوار قلب خانگی چیست؟

دستگاه نوار قلب خانگی چیست؟

دستگاه نوار قلب خانگی چیست؟با استفاده از آزمایش الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب ECG می توان وضعیت قلب افراد را مورد بررسی قرار داد و از سلامت و یا بیمار بودن قلب به راحتی مطلع شد. الکتروکاردیوگرام ب..

دستگاه نوار قلب خانگی چیست؟

با استفاده از آزمایش الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب ECG می توان وضعیت قلب افراد را مورد بررسی قرار داد و از سلامت و یا بیمار بودن قلب به راحتی مطلع شد. الکتروکاردیوگرام با نام‌های ECG یا EKG نیز شناخته می‌شود.

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در کاوشکام آسیا تهیه شده است شما عزیزان را با دستگاه الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب ECG و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

الکتروکاردیوگراف یا ECG چیست؟

در بسیاری از بیماران، آریتمی ‌های قلب دایمی نیست. ممکن است به هنگام مراجعه بیمار به مطب، نوار قلب ECG کاملا طبیعی باشد ولی با خروج بیمار از مطب و در حین زندگی روزمره آریتمی خود را نشان دهد. گاهی ممکن است برای تعیین شدت و اهمیت آریتمی یا ارتباط آن با علایم بیمار لازم باشد نوار قلب ECG بیمار برای مدت طولانی بررسی شود. در این موارد از روشی به نام هولتر Holter استفاده می‌شود.

دستگاه نوار قلب

نوار قلب ECG چیست

هولترهای موجود با کابل به بدن بیمار وصل شده و انجام فعالیت‌ های روزانه را برای بیمار سخت می‌کنند. از طرف دیگر برای خواندن نوار قلب‌ های ذخیره شده و بازبینی آنها توسط متخصص قلب، بیمار باید به کلینیک مراجعه کند. علاوه بر این ظرفیت حافظه آنها محدود بوده و احتمال از دست رفتن آریتمی‌ های نادر در آنها خیلی بالاست.

گاهی بر اثر حوادث و موارد مختلفی قلب دچار حملات و تنش هایی می شود که فرد را با مشکل مواجه خواهد کرد. پزشک برای تشخیص دقیق عارضه به وجود آمده برای قلب توصیه میکنند تا از فرد بیمار نوار قلب گرفته شود. هر یک از این علائم شامل موارد زیر می باشد:

  • درد قفسه سینه
  • تنفس دشوار
  • احساس خستگی یا ضعف
  • احساس ضربان، تند زدن، یا لرزش قلب
  • احساس این که قلب نامنظم می‌زند
  • شنیدن صداهای غیرمعمول هنگامی که پزشک به قلب شما گوش می‌دهد

در زمان انجام الکتروکاردیوگراف چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

در زمان گرفتن نوار قلب یا الکتروکاردیوگراف، ابتدا گان پوشیده و سپس توسط تکنسین ۱۲ تا ۱۵ الکترود نرم را با ژل به سینه، دست ها و پاهایتان متصل خواهد کرد.

برای اطمینان از این که الکترودها به درستی به پوست شما چسبیده‌اند، ممکن است او مجبور شود نواحی کوچکی را بتراشد. هر الکترود تقریباً به اندازه یک سکه‌ی کوچک است. این الکترودها به سیم‌های الکتریکی (وایر) متصل می‌شوند، که این سیم‌ها هم به دستگاه EKG متصل می‌شوند.

در طول آزمایش، هنگامی که دستگاه فعالیت الکتریکی قلب شما را ثبت می‌کند و اطلاعات را روی یک نمودار می‌کشد، باید روی تخت دراز بکشید. مطمئن شوید که تا حد ممکن دراز کشیده‌اید و به طور طبیعی نفس بکشید. شما نباید در طول آزمایش صحبت کنید. پس از عمل، الکترودها برداشته و دور ریخته می‌شوند. کل این فرآیند حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌برد.

دستگاه نوار قلب

کاربردهای نوار قلب ECG

کاربرد نوار قلب چیست؟

نوار قلب برای افرادی استفاده می‌شود که در ناحیه قفسه سینه احساس درد و سنگینی می‌کنند. بررسی نوار قلب به پزشک این امکان را می‌دهد تا حملات قلبی اخیر یا قبلی بیمار را تشخیص دهد و از شدت و محل آن‌ها اطلاع پیدا کند. علاوه بر این، ECG در موارد زیر کاربرد دارد:

  • بررسی سلامت افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب؛
  • تشخیص التهاب کیسه غشایی دربرگیرنده قلب (پریکاردیت)؛
  • غربالگری افرادی که احتمال وجود بیماری‌های قلبی – عروقی در آن‌ها بالاست؛
  • بررسی وضعیت فعالیت الکتریکی قلب برای جلوگیری از بروز سکته قلبی؛
  • بررسی میزان ضخامت دیواره‌های حفره‌های قلب؛
  • بررسی اثربخشی داروهای قلبی بیمار؛

به طور کلی روند انجام نوار قلب بدون هیچ گونه دردی انجام می‌شود و بیمار هیچ مشکلی طی این روند نخواهد داشت.

ویژگی‌های دستگاه نوار قلب ECG کاوشکام

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای دستگاه نوار قلب کاوشکام مدل ECG Patch می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نمایش نوار قلب به صورت دقیق و مورد تایید پزشکان متخصص قلب؛
  • وزن کم و سبک و امکان حمل آسان بدون ایجاد مزاحمت؛
  • امکان ذخیره نوار قلبی ECG به مدت ۲ هفته؛
  • ذخیره‌سازی اطلاعات ثبت شده و نمایش آن بدون نیاز به اینترنت؛
  • کاربری آسان اپلیکیشن قلب سبز و مناسب بودن آن برای استفاده تمامی افراد از جمله سالمندان؛
  • تک کاناله بودن دستگاه نوار قلب ECG؛
  • امکان ثبت و ذخیره کردن نوار قلب در سرویس ابری قلب سبز (سامانه پزشکی از راه دور یا Telemedicine )
  • استفاده از بلوتوث کم مصرف برای منتقل کردن دیتاها؛
  • مجهز بودن به باتری لیتیوم سکه ‌ای

نحوه عملکرد نوار قلب ECG شرکت کاوشکام آسیا به چه شکل می باشد؟

شرکت کاوشکام، یکی از پیشگامان در حوزه تحقیقات خدمات مخابراتی، دستگاه نوار قلبی را با نام دستگاه الکتروکاردیوگرام قلب سبز مدل ECG Patch طراحی و تولید کرده است که توانسته خدمات نوینی در زمینه پزشکی از راه دور ارائه دهد. این دستگاه از هولتر کوچکتر و سبکتر بوده و روی سینه بیمار می‌چسبد.

دستگاه نوار قلب ECG کاوشکام به کمک بلوتوث به اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل می‌شود و نوار قلب را به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته ذخیره می‌کند. سپس این اطلاعات ثبت شده را از طریق گوشی و با اینترنت به پزشک معالج ارسال می‌کند. به این ترتیب معاینه از راه دور انجام می‌شود و در صورت نیاز درمان صورت می‌گیرد.

همچنین اگر بیمار در هر لحظه احساس تنگی نفس، تپش قلب و درد در ناحیه قفسه سینه داشته باشد، می‌تواند با فشار دادن دکمه‌ای که روی دستگاه نوار قلب ECG Patch تعبیه شده، به پزشک خود مشکل را سریعاً اعلام کند.

دستگاه نوار قلب

نحوه عملکرد و ویژگی های دستگاه نوار قلب کاوشکام آسیا

خرید نوار قلب ECG با بهترین کیفیت و قیمت مناسب

با توجه به توضیحات ارائه شده در این گزارش توسط کارشناسان ما در کاوشکام، با ویژگی ها، مزایا و نحوه عملکرد نوار قلب ECG و یا دستگاه الکتروکاردیوگرام آشنا شدید. اگر قصد خرید دستگاه نوار قلب ECG با قیمت مناسب و کیفیت عالی را دارید، ما به شما مجموعه کاوشکام آسیا را معرفی میکنیم.

تنها کافیست به سایت کاوشکام آسیا (www.kavoshcom.com) مراجعه کنید تا مشخصات نوار قلب ECG تولید شده در این مجموعه و ویژگی ها و مزایای آن و همینطور با دیگر محصولات این شرکت مانند ردیاب خودرو، انواع مودم LTE، نرم افزار مدیریت ناوگان هرمس و … آشنا شوید و نسبت به خرید هر یک با قیمت مناسب اقدام کنید.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال ۱۳۷۰ توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

در حال حاضر خدمات این گروه شامل مشاوره، طراحی، تامین و تولید، اجرا و پشتیبانی در زمینه‌های سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و شبکه‌های مخابراتی است. این شرکت با استفاده بهینه از انگیزه و تجربه نیروی انسانی متخصص و توانمند در راستای اهداف کلان خود گام بر می‌دارد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.