تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۵۴
کد خبر : 69959

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو؛ خودروهای ارزان تا متوسط مجاز به ورود هستند

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو؛ خودروهای ارزان تا متوسط مجاز به ورود هستند

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو؛ خودروهای ارزان تا متوسط مجاز به ورود هستنددستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو اضافه شدن ۵ شرط جدید به مصوبه قبلی است که در شورای نگهبان رد شده بود. آیا سرانجام واردا..

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو؛ خودروهای ارزان تا متوسط مجاز به ورود هستند

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو اضافه شدن ۵ شرط جدید به مصوبه قبلی است که در شورای نگهبان رد شده بود. آیا سرانجام واردات خودو آزاد می‌شود؟

پس از اینکه طرح واردات خودرو در صحن علنی مجلس تصویب شد، به شورای نگهبان ارسال گردید. شورای نگهبان در بررسیهای لایحه بودجه ۱۴۰۱، واردات ۷۰ هزار دستگاه خودروی خارجی را مخالف و مغایر با سیاستهای کلی نظام دانست و این قسمت از لایحه بودجه را به مجلس بازگرداند.

تغییرات جدید طرح واردات خودرو

بنابر گفته‌های برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی من جمله میرتاج الدینی، ایراداتی که شورای نگهبان به این مصوبه گرفته‌اند را برطرف کرده و اکنون ۵ شرط جدید برای واردات دستگاه‌های سواری در نظر گرفته شده است.

سید محمدرضا میرتاج الدینی

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه توضیح می‌دهد که خودروهای تا حجم ۲۰۰۰ سی سی و سقف قیمتی ۲۵ هزار یورو می‌توانند مجوز ورود دریافت کنند. از طرفی در وهله اول واردات ۵۰ هزار خودروی بنزینی و ۲۰ هزار خودروی هیبریدی در نظر گرفته شده و دولت اگر تشخیص دهد که واردات نیاز است، می‌تواند خودروی سواری وارد کند.

یکی از مسائل مهمی که در اصلاحیه مدنظر قرار گرفته، تأمین ارز این واردات است که نمایندگان مجلس تعیین منشأ این ارز را به خود دولت واگذار کرده‌اند. در آخرین اصلاحیه‌ای که این طرح خورده، قرار شده تا ۵ شرط جدید افزوده شود. برای مثال یکی از شروط این است که طرح واردات خودروی سواری نباید به تولید داخلی آسیب وارد کند و یا اینکه واردات مذکور باید نهایتاً منجر به ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی شود.

دستپخت جدید مجلس برای واردات خودرو

به گفته میرتاج الدینی، خودرو یک کالای مصرفی است و باید از آن استفاده کرد نه اینکه بخواهیم روی آن سرمایه گذاری کنیم. صنعت خودرویی به اعتقاد نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه زمانی زمانی وضعیت مطلوبی پیدا خواهد کرد که مردم هر زمان نیاز دارند خرید کنند و دیگر منتظر قرعه کشی این شرکت و آن کارخانه نباشند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.