تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر : 25470

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس به زودی ممکن می‌شود

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس به زودی ممکن می‌شود

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس به زودی ممکن می‌شود اینترنت استارلینک (Starlink) پروژه‌ای جنجالی و شگفت‌انگیز از کمپانی هوافضای اسپیس ایکس بوده که به زودی اینترنت ماهواره‌ای را برای تمامی ساکنان کره زمین فراهم خواهد کرد.
کمپانی هوافضای معروف و موفق اسپیس ایکس (SpaceX) از مدتی پیش مشغول کار روی پروژه اینترنت استارلینک (Starlink) بوده که از طریق ماهواره‌های متعددی در فضا، دسترسی به اینترنت را برای تمامی ساکنان زمین فراهم می‌کند. در همین رابطه، اخبار جالبی در مورد عملی شدن پروژه مورد نظر و دسترسی به این اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده است.
اینترنت استارلینک اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۶۰۰ ماهواره را برای پروژه استارلینک وارد مدار زمین کرده و اخبار جدید نشان می‌دهند که یک ورژن بتا و ابتدایی از اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در همین تابستان، به صورت خصوصی و آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فراتر از آزمایش‌های داخلی، اینترنت استارلینک تاکنون توسط عموم مردم و یا علاقه‌مندان دیگر به کار گرفته نشده و با اینکه از مدتی پیش مشتریان این شبکه اینترنت ماهواره‌ای با کد زیپ م..

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس به زودی ممکن می‌شود

اینترنت استارلینک (Starlink) پروژه‌ای جنجالی و شگفت‌انگیز از کمپانی هوافضای اسپیس ایکس بوده که به زودی اینترنت ماهواره‌ای را برای تمامی ساکنان کره زمین فراهم خواهد کرد.

کمپانی هوافضای معروف و موفق اسپیس ایکس (SpaceX) از مدتی پیش مشغول کار روی پروژه اینترنت استارلینک (Starlink) بوده که از طریق ماهواره‌های متعددی در فضا، دسترسی به اینترنت را برای تمامی ساکنان زمین فراهم می‌کند. در همین رابطه، اخبار جالبی در مورد عملی شدن پروژه مورد نظر و دسترسی به این اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده است.

اینترنت استارلینک

اسپیس ایکس تاکنون بیش از ۶۰۰ ماهواره را برای پروژه استارلینک وارد مدار زمین کرده و اخبار جدید نشان می‌دهند که یک ورژن بتا و ابتدایی از اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در همین تابستان، به صورت خصوصی و آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فراتر از آزمایش‌های داخلی، اینترنت استارلینک تاکنون توسط عموم مردم و یا علاقه‌مندان دیگر به کار گرفته نشده و با اینکه از مدتی پیش مشتریان این شبکه اینترنت ماهواره‌ای با کد زیپ مناطق سکونت خود در ثبت‌نام‌های اسپیس ایکس در این رابطه شرکت کرده‌اند، همچنان سرویس پولی و قابل خریدی در اختیار مردم قرار نگرفته است.

همچنین بخوانید:

پرتاب ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس رنگین ‌کمان‌های حیرت‌انگیزی را به وجود آورد+ویدیو

با این وجود، بر اساس گزارش‌های منتشر شده اسپیس ایکس در حال نزدیک شدن به بهره‌برداری عمومی از استارلینک بوده و اخیرا به تمامی کاربرانی که در گذشته با کد زیپ منطقه خود ثبت نام کرده بودند، ایمیلی برای درخواست اطلاعات مکانی بیشتر و جزئیات آدرس مشتریان آینده از طرف این کمپانی هوافضای خصوصی ارسال شده است. گفته شده که پس از موفقیت آزمایش ورژن بتای اینترنت استارلینک در این تابستان، یک ورژن بتای عمومی هم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و در صورت درست پیش رفتن اوضاع، اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس بخشی از زندگی روزمره ساکنان زمین خواهد شد.

جزئیات سیستم اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس

البته هنوز عموم علاقه‌مندان در این رابطه که دقیقا چه کسانی شانس شرکت در آزمایش‌های مختلف ورژن بتای استارلینک را خواهند داشت، اطلاعات دقیقی ندارند؛ با این حال اخیرا دو کاربر وب‌سایت ردیت با جستجو در وب‌سایت استارلینک، جزئیات جالب‌توجهی را در مورد این شبکه اینترنت ماهواره‌ای به دست آورده‌اند و حتی عکس‌های این مطلب از آنتن استارلینک را با عموم کاربران به اشتراک گذاشته‌اند:

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس به زودی ممکن می‌شود

این‌طور که به نظر می‌رسد، فقط ساکنان شمال کشور آمریکا و جنوب کانادا قادر به شرکت در آزمایش‌های بتای اینترنت استارلینک خواهند بود و دلیل این موضوع هم به موقعیت مداری ماهواره‌های اسپیس ایکس مربوط می‌شود. به علاوه داوطلبان آزمایش‌های مورد نظر باید دید کاملا صاف و بدون مانعی به آسمان قسمت شمالی سیاره، بین ۴۴ تا ۵۲ درجه عرض جغرافیایی داشته باشند.

گفته شده که داوطلبان ساکن مناطق اعلام شده باید یک سیستم از پیش تهیه شده شامل دیش ماهواره، روتر، منبع تغذیه و تجهیزات دیگر را در اختیار داشته باشند و چند روز پیش هم مدیر عامل جنجالی اسپیس ایکس، ایلان ماسک اعلام کرد که کیت‌های تجهیزاتی مورد نظر به ‌گونه‌ای هستند که بتوان آن‌ها را به راحتی و بدون نیاز به کمک متخصصان سر هم کرد.

شرکت در آزمایش‌های ورژن بتای استارلینک

با اینکه تنظیمات ماهواره‌ای، بسته به محل سکونت و نوع ساختمان داوطلبان متفاوت خواهد بود، دیش تعبیه شده دارای موتوری است که بتواند بسته به بهترین زاویه برای دریافت سیگنال، به صورت خودکار جابه‌جا شود.

به علاوه گفته شده که افراد منتخب در آزمایش ورژن بتای اینترنت استارلینک لازم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیستند و تنها برای آزمایش سیستم قیمت‌گذاری و کسب درآمد از این سرویس، از هر شخص ۱ دلار اخذ می‌شود. البته در وب‌سایت استارلینک هشدار داده شده که شرکت کنندگان در این بررسی‌ها نباید اینترنت معمولی خود را به کلی از دسترس خارج کنند، چرا که با وجود سرعت بالای سرویس استارلینک، اتصال به این اینترنت ماهواره‌ای فعلا به صورت پیوسته و مداوم نخواهد بود.

از طرف دیگر شرکت کنندگان در آزمایش‌ها باید توافقنامه‌هایی را امضا کنند که اجازه صحبت کردن و انتشار اطلاعات در مورد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را از آن‌ها می‌گیرد. اسپیس ایکس قصد دارد تا اطلاعات مربوط به فناوری خود و همچنین تجربه شخصی افراد با این شبکه اینترنتی را تا حد امکان مخفی نگه داشته و قبل از استفاده عموم مردم از سرویس مورد نظر، جلوی درز اطلاعات به بیرون را بگیرد.

همچنین، هیچ داوطلبی حق ندارد که از تجهیزات از پیش تهیه شده اینترنت استارلینک که در اختیار او قرار خواهند گرفت، تصویربرداری کند. گفته شده که افراد باید هر ۸ هفته یک بار تجربه خود با سیستم مورد نظر را به اسپیس ایکس گزارش کنند و همچنین، هر شخص باید بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت از وقت روزانه خود را صرف تست این سرویس کند.

-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.