تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 597400

در کمترین زمان ممکن، چطور انگلیسی یاد بگیریم؟!

در کمترین زمان ممکن، چطور انگلیسی یاد بگیریم؟!

در دنیای امروز اینکه چطور انگلیسی یاد بگیریم به یک سوال همیشگی تبدیل شده است. کودک، نوجوان و حتی بزرگسال این الزام را احساس می‌کند که باید زبان انگلیسی را به مقدار مناسبی یاد بگیرد. به همین دلیل همه افراد به دنبال بهترین موسسه زبان انگلیسی در مشهد و دیگر شهرها هستند. با یادگیری یک

در دنیای امروز اینکه چطور انگلیسی یاد بگیریم به یک سوال همیشگی تبدیل شده است. کودک، نوجوان و حتی بزرگسال این الزام را احساس می‌کند که باید زبان انگلیسی را به مقدار مناسبی یاد بگیرد. به همین دلیل همه افراد به دنبال بهترین موسسه زبان انگلیسی در مشهد و دیگر شهرها هستند. با یادگیری یک زبان جدید، دری به سمت دنیای تازه برای شما باز می‌شود.

هدف معین داشته باشید

یک ضرب المثل معروفی است که می‌گوید تا ندانید کجا قصد دارید بروید، حرکت کردن بی‌فایده است. این ضرب المثل را می‌توان در هر حوزه ای استفاده کرد. بنابراین قبل از اینکه به دنبال کلاس زبان کودکان مشهد باشید، باید به این سوال پاسخ دهید که چرا قصد دارید فرزندتان زبان انگلیسی یاد بگیرد؟

برای شروع هر مسیر جدیدی، باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. تفاوتی هم ندارد که قرار است زبان انگلیسی یاد بگیرید یا تصمیم دارید ورزش را شروع کنید. اگر هدف مشخصی نداشته باشید، بعد از مدتی انگیزه شما از بین می‌رود. احتمالا این حس را تاکنون تجربه کرده باشید که ابتدای شروع هر مهارتی، هیجان و انگیزه فراوانی دارید اما رفته رفته انگیزه کاهش پیدا می‌کند.

تنها راهی که بتوانید از بی‌انگیزگی خلاص شوید، این است که هدف شما مثل روز در جلوی چشمانتان مشخص باشد. هر بار که به علت خستگی یا مشغله‌های فراوان قصد دارید تا وقت گذاشتن برای زبان انگلیسی را فراموش کنید، هدفتان شما را منصرف می‌کند.

نکته مهمی که در مورد انتخاب هدف وجود دارد هم این است که هدف باید دست یافتنی باشد. به عنوان مثال اگر سطح عمومی زبان شما خوب نیست، نباید انتظار داشته باشید که در عرض 6 ماه برای آیلتس آماده شوید. انتخاب هدف درست و واقعی باعث می‌شود تا در طول مسیر یادگیری احساس شکست نکنید.

زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهید

در کمترین زمان ممکن، چطور انگلیسی یاد بگیریم؟!

یک روش دیگر برای پاسخ به سوال چطور انگلیسی یاد بگیریم، این است که باید زمان مناسبی را به مطالعه اختصاص دهید. با توجه به اینکه در چه سطحی هستید و قرار است به چه هدفی برسید، زمان مورد نیاز برای مطالعه روزانه مشخص می‌شود.

از آن جایی که ممکن است بسیاری از افراد درگیر درس و دانشگاه یا کار باشند، راه مناسب این است که زمان مطالعه را در طول روز پخش کنید. به عنوان مثال صبح ها بعد از بیدار شدن، 10 دقیقه به تماشای ویدیو‌های زبان انگلیسی مانند TED Talks اختصاص دهید. هنگامی که در مسیر محل کار یا دانشگاه هستید، به یک پادکست انگلیسی زبان گوش دهید. به جای پادکست می‌توانید اخبار روز را هم از BBC یا رادیو ملی آمریکا گوش دهید.

در طول روز، لغات مهم را روی یک فلش کارت یا گوشی موبایل ذخیره کرده و با خود مرور نمایید. سعی کنید جملات مرتبط با کلمات بسازید تا در ذهنتان تثبیت شوند. هنگامی که به خانه باز می‌گردید هم زمانی را به مرور گرامر، رایتینگ و حتی اسپیکینگ با یک پارتنر اختصاص دهید.

شرکت در کلاس های زبان انگلیسی

اگر از زبان آموزان حرفه‌ای بپرسید که چطور انگلیسی یاد بگیریم، پاسخ مشترک همه آن‌ها این است که باید به سراغ اساتید مجرب بروید. نکته بدیهی این است که برای یادگیری هر مهارتی، باید به سراغ متخصص آن حوزه بروید. درست است که بسیاری از افراد می‌توانند به صورت خودخوان مطالب جدید را یاد بگیرند اما حضور در کلاس‌های گروهی و خصوصی، سرعت یادگیری شما را بیشتر می‌کند.

دلیل آن هم این است که چون معلم به کل مطلب تسلط دارد، بهتر می‌تواند مفاهیم پایه را آموزش بدهد. بعد از یادگیری مطالب پایه‌ هم روش‌های تمرین و نکات پیچیده‌تر را به راحتی یاد می‌دهد. این فرآیند را اگر بخواهید به تنهایی انجام دهید، زمان بسیار بیشتری را باید به مطالعه اختصاص دهید.

علاوه بر این، باید در اینترنت برای پیدا کردن یک موسسه آموزش زبان خوب جستجو کنید. موسسات آموزش زبان انگلیسی که نظرات مثبت و زبان آموزان موفقی دارند، جز بهترین انتخاب‌ها هستند. بنابراین قبل از هر اقدامی، به خوبی تحقیق کنید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.

انگلیسی را وارد زندگی کنید

در کمترین زمان ممکن، چطور انگلیسی یاد بگیریم؟!

با وجود شبکه‌های اجتماعی و اطلاعاتی که در فضای اینترنت وجود دارد، اغلب افراد با روش‌های پایه‌ای یادگیری زبان انگلیسی آشنا هستند. در صورتی که همچنان می‌خواهید سرعت یادگیری خود را ارتقا دهید، بهتر است از تکنیک‌های جدیدتری استفاده کنید.

اگر نظر یک استاد را در خصوص اینکه چطور انگلیسی یاد بگیریم جویا شوید، به این نتیجه می‌رسید که باید سبک زندگی خود را به گونه‌ای تغییر دهید که در تمام لحظه‌ها از انگلیسی استفاده کرد. می‌توانید فیلم و سریال‌های خود را به زبان انگلیسی مشاهده کنید.

یک راه فوق العاده دیگر این است که تا جای ممکن مطالعه خود را به منابع انگلیسی محدود کنید. می‌توانید به سادگی از روزنامه‌ها و مقالات آنلاین انگلیسی استفاده کرده تا این موضوع را به خوبی در زندگی خود وارد کنید. گوش دادن به رادیو و پادکست‌های انگلیسی زبان نیز نقش موثری در تقویت لیسنینگ شما خواهد داشت.

بسیاری سعی می‌کنند که روبروی آینه با خود صحبت کنند، اما اگر می‌خواهید نتیجه بهتری کسب کنید، بهتر است که با یکی از اعضای خانواده یا یک دوست نزدیک که ارتباط بیشتری با هم دارید بخواهید که هر روز مکالمه‌ای انگلیسی انجام داده تا مهارت اسپیکینگ شما نیز بهتر شود.

پارتنر زبان پیدا کنید

در کمترین زمان ممکن، چطور انگلیسی یاد بگیریم؟!

با کمک روش‌های قبلی می‌توان به سادگی مسیر لازم را برای فهم سریع‌تر زبان پیمود اما در پاسخ به سوال چطور انگلیسی یاد بگیریم تنها یک جواب درست وجود دارد و آن هم تمرین کردن است. هرچقدر هم که مطالعه زیادی داشته باشید و در کلاس‌های زبان انگلیسی مختلف شرکت کنید، بدون تمرین کردن نمی‌توانید به سطح مناسبی از مهارت استفاده از زبان برسید.

در صورتی که می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوب خود برسید،‌ بهترین روش تمرین مداوم این است که یک پارتنر زبان پیدا کرده و روزانه مهارت‌های تازه آموخته خود را بسنجید. کمک گرفتن از دوستان خود در این مسیر بسیار کمک کننده است و می‌توانید به یکدیگر انگیزه کافی برای ادامه دادن را بدهید.

یک روش دیگر نیز این است که با افرادی که زبان مادر آن‌ها انگلیسی است دوست شده و روزانه با آن‌ها در تماس باشید. در این شرایط اصطلاحات بسیار زیادی را یاد خواهید گرفت و اشتباهات مرسوم شما سریع‌تر مشخص می‌شود.

معمولا بهترین پارتنر زبان را می‌توانید در کلاس‌های آموزشی عمومی زبان انگلیسی پیدا کنید. از آن‌جا که اکثر این افراد میل به یادگیری دارند، پیشنهاد مطالعه گروهی و تمرین روزانه به این قبیل افراد با استقبال زیادی روبرو خواهد شد.

یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان؟ چگونه؟

شما باید به صورت مداوم در معرض زبان قرار بگیرید و برای تمرین کردن تشویق شوید. بسیاری از زبان آموزان از اشتباه کردن می ترسند و این وظیفه معلم بوده تا شما را با این ترس روبرو کند. دادن احساس خجالت و شرمندگی، به هیچ عنوان باعث موفقیت نمی شود.

علاوه بر این باید مطمئن باشید که از متدهای روز برای آموزش زبان استفاده می شود. پس شاید بتوان به زبان ساده در پاسخ به سوال چطور انگلیسی یاد بگیریم گفت که باید موسسه ای را انتخاب کنید که بهترین خدمات را ارائه می دهد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.