تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۴۵
کد خبر : 68349

در میان خودروهای ایرانی کدامیک برای مسافرت مناسب‌تر است؟

در میان خودروهای ایرانی کدامیک برای مسافرت مناسب‌تر است؟

در میان خودروهای ایرانی کدامیک برای مسافرت مناسب‌تر است؟یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید خودروهای ایرانی این است که آیا برای سفرهای طولانی مناسب هستند؟ در ادامه چند خودروی خوب را برای مسافرت معرفی م..

در میان خودروهای ایرانی کدامیک برای مسافرت مناسب‌تر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید خودروهای ایرانی این است که آیا برای سفرهای طولانی مناسب هستند؟ در ادامه چند خودروی خوب را برای مسافرت معرفی می‌کنیم.

گفته می‌شود در کشورهای خارجی اقشار متوسط جامعه برای جابه‌جایی‌های درون شهری خود یک خودرو و برای مسافرت‌های خارج از شهر خودرویی مناسب سفر دارند. متاسفانه این ماجرا در ایران و بازار داخلی ما صدق نمی‌کند، چرا که قیمت خودروها طوری بالاست که عمده اقشار متوسط به همان یک خودرویی که دارند اکتفا نموده‌اند.

لیست خودروهای ایرانی مناسب سفر

با این حال در ایران نیز کسانی پیدا می‌شوند که دو خودرو دارند. اکنون قصد داریم با توجه به نزدیک‌تر شدن به ایام تعطیلات نوروز چند خودروی مناسب سفر را برای کسانی که بودجه خرید یا تعویض دارند معرفی کنیم. در ادامه با معرفی چند خودروی سفری همراه ما باشید.

۱. ام وی ام ایکس ۵۵

ام وی ام ایکس 55

اگر خودروی ایمنی می‌خواهید که بتوانید با خیال راحت با آن سفر کنید، MVM X55 گزینه ایده‌آلی برای شماست. خودروی مورد اشاره در دو مدل اکسلنت و اکسلنت اسپرت راهی بازار ایران شده و در کنار مزایای موتوری و قدرتی که دارد، می‌توانید از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید.

یکی از مزیت‌هایی که این خودرو دارد، برخورداری از گیربکس دو کلاچه است که امکان تعویض دنده‌ها با سرعت‌های بالا را برای راننده فراهم می کند و این امر باعث می شود که هنگام تعویض دنده‌ها دور موتور افت کمتری را تجربه کند. از دیگر مزایای ام‌ وی‌ ام ایکس ۵۵ فضای کافی و راحت برای سرنشینان است و تجهیزات ایمنی خوبی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

۲. دنا پلاس

دنا پلاس

خودروی دنا برای اولین بار چندین سال پیش راهی بازار داخلی ایران شد و یکی از خودروهای محبوب تولید داخل است. دنا پلاس فیس لیفت دنا است که هم ظاهر ارتقا یافته‌ای دارد و هم امکانات و مشخصات آن کمی بهتر شده است. اگرچه قیمت دنا پلاس در مقایسه با دنا افزایش چشمگیری داشته، اما موفق به تصاحب جایگاه خوبی در میان مشتریان ایرانی شده است.

هنگامی که نتایج تست‌های تصادف و ایمنی جاده دنا پلاس منتشر شد، این سدان جذاب تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید شد. ایران خودرو تمام تلاش خود را کرده تا با محدودیت‌های واردات و کم و کاستی‌ها خودرویی در قد و قواره استانداردهای بین‌المللی تولید کند.

سطح کیفی این خودرو در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود بهتر بوده و آن را به جایگاه مطلوبی رسانده است. دنا پلاس دارای کیسه‌های هوای جانبی است و چهار ایربگ دارد. از جمله مزایای این سدان داخلی می‌توان به مجهز بودن چهار چرخ آن به دیسک ترمز اشاره کرد. یکی از بهترین خودروهای خانوادگی برای سفرهای طولانی دنا پلاس خواهد بود.

۳. پژو ۲۰۶ تیپ دو

پژو 206 تیپ 2

اوایلی که خودروی ۲۰۶ راهی بازار شد مورد استقبال قرار گرفت و تقریبا از هر طیفی بازخورد مثبتی دریافت کرد. بیشتر از همه کارمندان، جوانان و بانوان علاقه نشان دادند و دیری نپایید که پژو ۲۰۶ در مدل‌های مختلف روانه بازار شد.

خودروی ۲۰۶ هم توان فنی و مشخصات مناسبی دارد و هم این که ایمنی آن تضمین شده است، به طوری که از موسسه یورو انکپ ۴ ستاره ایمنی دریافت کرده است. متاسفانه خانواده‌های پرجمعیت نمی‌توانند با این خودرو ارتباط مناسبی برقرار کنند، چرا که فضای کابین آن مناسب دو الی چهار نفر است.

از جمله مزایایی که برای ۲۰۶ تیپ ۲ می‌توان ذکر کرد، تعمیرپذیری آسان آن است و قادر خواهید بود در هر جایی که خودروی شما دچار مشکل شد تنها با رسیدن به اولین تعمیرگاه عیب‌یابی آن را انجام داده و پس از رفع مشکل به مسیر خود ادامه دهید. خوشبختانه قطعات این خودرو نیز در بازار به وفور یافت می‌شود و تعمیرکاران با تمام زوایا و معایب و نقص فنی‌های آن آشنایی دارند.

۴. تندر ۹۰

تندر 90

ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ اصالت فرانسوی دارد و تقلیدی از روی رنو فرانسه است. این خودرو در ایران با مدل‌های مختلفی راهی بازار شده و مشتریان خود را دارد. شاید مشتریان به ظاهر این خودرو ایراد بگیرند، زیرا نسبت به رنو فرانسه تغییرات ناخوشایندی پیدا کرده و از طرفی مشخصات فنی چندان معرکه‌ای در این خودرو وجود ندارد.

اما علت محبوبیت تندر ۹۰ در اینجاست که برخی از قطعات آن مقاومت خوبی در برابر شرایط سخت دارند و برای جاده خودروی مناسبی ارزیابی می‌شود. از طرفی تجهیزات ایمنی تندر ۹۰ به همراه گیربکس قدرتمندی که دارد آن را برای خطرهای جاده‌ای آماده می‌کند. اگر علاقه‌مند خرید این خودرو هستید، بهتر است که نسخه اتومات آن را برای تجربه رانندگی بهتر خریداری نمائید.

۵. پژو پارس

پژو پارس

می‌خواهید برای سفرهای خود ماشینی بخرید که هم مشخصات قابل قبول و هم قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته باشد؟ پژو پارس یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست. اگرچه پارس در برابر سایر خودروهایی که در این لیست جای می‌گیرند اندکی مشخصات فنی پایین‌رده‌تری دارد، اما نباید از سایر مشخصات و امکانات آن چشم پوشید.

دو مزیتی که این خودرو را برای سفر ایده‌آل می‌کنند، فضای کافی برای تمام سرنشینان و فضای کافی صندوق عقب آن است. پژو پارس مدل LX یکی از بهترین مدل‌های این خودرو برای سفر است، چرا که مشخصات قابل قبول‌تری دارد.

۶. کیا سراتو

کیا سراتو

سایپا نیز در این میان خودروهای خوبی دارد و یکی از بهترین خودروهای این لیست را باید کیا سراتوی مونتاژی این شرکت بدانیم. اگرچه فضای خارجی این خودرو کوچک و جمع و جور به نظر می‌رسد، اما فضای داخلی آن به اندازه کافی بزرگ و جادار است.

این خودرو به لحاظ برخورداری از آپشن در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد و امتیاز قابل قبولی نیز در بخش تجهیزات ایمنی دارد. ترمزهای این خودرو مجهز به ABS و EBD هستند و هم برای راننده کیسه هوا تعبیه شده و هم پدال‌های استاندارد آن تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

اگر بخواهیم یکی از بهترین خودروهای سایپا را از نظر ایمنی نام ببریم، بی شک کیا سراتو در جایگاه نخست خواهد بود و در یک کلام می‌توان گفت خودروی سدان خوبی برای جاده و مسافرت است.

۷. برلیانس H330

برلیانس اچ 330

شاید بتوان گفت خودروی سدان برلیانس اچ ۳۳۰ یکی از بهترین و زیباترین خودروهای مونتاژی چینی است. یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که برای خودروهای سفری می‌توان ذکر کرد، ایمنی است و خوشبختانه برلیانس نیز در این زمینه نمره خوبی دریافت می‌کند.

راننده این خودرو می‌تواند به کمک گیربکس اتوماتیک رانندگی بهتری را تجربه نماید. راحتی در سفر بسیار مهم است و اصولا اگر خودرویی برای سفرهای طولانی احساس آسودگی به سرنشینان ندهد، مناسب نیست و برلیانس H330 نیز به لطف این گیربکس سفرهای طولانی را آسان‌تر می‌کند.

فضای داخلی جادار و تجهیزات ایمنی فراوان از جمله ویژگی‌های این خودرو هستند، اما آنچه برلیانس را در سطح امنیتی خوبی قرار داده، ترمزهای آن هستند که تست‌های معتبر زیادی را پشت سر گذاشته‌اند.

۸. سمند سورن ELX

سمند سورن ای ال ایکس

آخرین خودرویی که در این لیست معرفی خواهیم کرد، سمند سورن ELX است. آغاز به کار این خودرو از سال ۱۳۹۲ است و از آن زمان تا الان در خیابان‌ها و جاده‌ها مشغول تاخت و تاز است. امنیت بالای این خودرو جایگاه آن را دچار تزلزل نکرده است. ترمزهای دیسکی مطمئن و ایربگ برای راننده و سرنشین از آپشن‌های این خودرو محسوب می‌شوند. از جمله مزایای بی‌نظیر این خودرو جنس بدنه مستحکم آن است که در برابر ضربه‌های وارد شده و تصادف‌های جاده‌ای خیالتان را راحت می‌کند.

به نظر شما کدام خودروهای ایرانی مناسب مسافرت هستند؟

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.