تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر : 59116

در صورت آزاد شدن واردات خودرو، صاحبان این خودروها بسیار ضرر خواهند کرد

در صورت آزاد شدن واردات خودرو، صاحبان این خودروها بسیار ضرر خواهند کرد

در صورت آزاد شدن واردات خودرو، صاحبان این خودروها بسیار ضرر خواهند کرددر صورت آزاد شدن واردات خودرو قیمت برخی از خودروهایی که هم‌اکنون در داخل کشور مونتاژ‌ می‌شوند به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد..

آزاد شدن واردات خودرودر صورت آزاد شدن واردات خودرو، صاحبان این خودروها بسیار ضرر خواهند کرد

در صورت آزاد شدن واردات خودرو قیمت برخی از خودروهایی که هم‌اکنون در داخل کشور مونتاژ‌ می‌شوند به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا خواهد کرد.

متقاضیان خودرو در حال حاضر چشم به راه هستند که قیمت خودروها با تصویب احتمالی طرح آزادسازی واردات خودرو روند نزولی پیدا کند. در تابستان امسال قیمت‌ خودروها به دنبال یک موج افزایش چشم‌گیری پیدا کرد؛‌ اما بعید به نظر می‌رسد که قیمت انواع خودرو با آزاد شدن واردات خودرو کاهش پیدا کند. یک نکته مهم این است که در صورت اجرایی شدن مصوبه آزادسازی واردات خودرو شورای رقابت وظیفه تعیین تعداد خودروهای وارداتی را بر عهده دارد که این کار را هر شش ماه یک‌بار انجام خواهد داد.

آزاد شدن واردات خودرو کی ام سی و دیگنیتی را به خطر می‌اندازد

آزاد شدن واردات خودرو

چنانچه به‌روزترین محصولات کمپانی‌های کره‌ای از جمله کیا سورنتو،‌ کیا تلوریدا،‌ هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج،‌ هیوندای پالیسید و همچنین هیوندای توسان به بازار خودرو کشور ورود پیدا کنند قیمت کراس اوورهای کره‌ای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که هم‌اکنون در بازار به فروش می‌رسند از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پایین‌تر خواهد آمد.

هم‌اکنون برخی از شاسی بلند‌های چینی از جمله فیدلیتی، دیگنیتی و چری تیگو ۷ پرو که در داخل کشور مونتاژ‌ می‌شوند نیز در حدود همین قیمت به فروش می‌رسند که در صورت آزاد شدن واردات خودرو قیمت آن‌ها به ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این تولید خودروهایی نظیر جی ام سی S350 و لوکسژن U6 نیز به دلیل این که موقف نشدند بازار خوبی را برای خود دست و پا کنند تا پایان امسال متوقف خواهد شد.

شانس خودروهای اقتصادی برای ورود به کشور زیاد نیست

به نظر نمی‌رسد در صورت آزاد شدن واردات خودرو،‌ خودروهای اقتصادی خارجی شانس زیادی را برای ورود به بازار خودرو کشور داشته باشند،‌ چرا که مونتاژ خودروهایی نظیر فردا ۵۱۱، چری آریزو ۶ و همچنین چری آریزو ۵ توربو همچنان ادامه خواهد یافت و علاوه بر این تارا و شاهین نیز مهمان جدید بازار خواهند بود. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که واردات مختص به سدان‌های میدسایز و فول سایز بالای یک میلیارد خواهد بود.

این بدان معناست که بازار خودرو کشور پذیرای خودروهایی مانند تویوتا یاریس، فولکس واگن جتا،‌ کیا ریو و همچنین هیوندای اکسنت نخواهد بود. از طرفی دیگر واردات خودروهایی نظیر نیسان کیکس، مزدا CX-3، هیوندای کنا و هیوندای ونیو نیز به دلیل کلید خوردن پروژه تولید شاسی بلند‌های آریا و اطلس توسط سایپا و همچنین K125 توسط ایران خودرو که از نظر قیمتی مناسب خواهند بود،‌ منتفی به نظر می‌رسد.

خودروهای زیر ۳ ستاره ایمنی وارد بازار نخواهد شد

در صورت آزاد شدن واردات خودرو،‌ امکان ورود اتومبیل‌هایی که موفق به کسب سه ستاره ایمنی نشده‌ باشند به بازار خودرو کشور وجود ندارد. با توجه به این مسئله مشخص می‌شود که خودروهای ارزان قیمت داچیا و سوزوکی که موفق به دریافت دو ستاره ایمنی از پنج ستاره شده‌اند نیز شانسی برای ورود به کشور ندارند. با تمام این اوصاف بیشتر اتومبیل‌های مد نظر برای ورود به کشور این شرط را در خود می‌بینند. البته مجلس تاکنون رتبه‌بندی ایمنی که در نظر دارد را اعلام نکرده است.

آیا خودروهای سنگین‌وزن به کشور وارد می‌شود؟

آزاد شدن واردات خودرو

دولت از هفت سال پیش ورود خودروهایی که حجم موتور آن‌ها از ۲۵۰۰ سی‌سی بیشتر باشد را ممنوع اعلام کرد. این در صورتی است که خودروهای مذکور به صورت گذر موقت یا پلاک دیپلماتیک تاکنون به راحتی در خیابان‌های کشور رفت و آمد کرده‌اند. مصوبه جدید مجلس بندی را در ارتباط با آزادسازی واردات این خودروها یا ادامه یافتن ممنوعیت واردات آن‌ها در خود جای نداده است. البته از آنجایی که بیشتر واردات خودروهای هیبریدی و تمام برقی که آلایندگی کمتری دارند مد نظر قرار دارد، نمی‌توان شانس زیادی را برای واردات خودروهایی که حجم موتور بالایی دارند متصور بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.