تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 60201

در صوت اجرا شدن طرح صیانت ، می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد!

در صوت اجرا شدن طرح صیانت ، می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد!

در صوت اجرا شدن طرح صیانت ، می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد!طبق گفته صادق ستاری فر، یکی از طراحان طرح صیانت، می‌توان با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد.
صادق ست..

طرح صیانتدر صوت اجرا شدن طرح صیانت ، می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد!

طبق گفته صادق ستاری فر، یکی از طراحان طرح صیانت، می‌توان با اجرای طرح صیانت از فضای مجازی تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد.

صادق ستاری فر، یکی از طراحان طرح صیانت و کارشناس مرکز پژو‌هش‌های مجلس عنوان کرد که مجلس با طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال فیلتر کردن پیام رسان‌های خارجی نیست، بلکه قصد دارد با وضع قوانینی از حقوق کاربران در این پلتفرم‌ها حمایت کند.

وی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مردم در اینستاگرام کسب و کار مجازی دارند عنوان کرد که افراد بزرگسال با استفاده از اینستاگرام آسیبی نمی‌بینند،‌ اما فضای آن برای کودکان و نوجوانان نامناسب است. این در صورتی است که طرح صیانت تأکید می‌کند باید کودکان و نوجوانان در فضای امن و بی‌خطر به فعالیت بپردازند.

ستاری فر در ادامه با اشاره به این که می‌توان با فضای مجازی فرهنگ یک کشور را تحت تأثیر قرار داد،‌ بیان کرد نباید فضای مجازی تنها به انحصار یک پلتفرم در بیاید و باید افراد بتوانند از میان پلتفرم‌های مختلف یک گزینه مناسب را انتخاب کنند. در صورتی که تنها یک پلتفرم در دسترس قرار داشته باشد ممکن از شرایط خود سوءاستفاده کرده و با محتوای غیر اخلاقی به فرهنگ یک کشور نفوذ پیدا کند.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه با بیان این که طرح صیانت به طور قطعی آماده اجرا نشده و هم اکنون در حد یک پیش‌نویس است، اظهار کرد مطابق با طرح صیانت از فضای مجازی پلتفرم‌هایی که هم‌اکنون تعداد زیادی از افراد در حال استفاده از آن‌ها هستند تنها در صورت پیدایش یک جایگزین مناسب مسدود خواهند شد و تا قبل از آن امکان فیلترینگ آن‌ها وجود ندارد. پلتفرم جایگزین باید بتواند همانند اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، واتساپ و اینستاگرام کاربران زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد.

طرح صیانت توییتر و تلگرام را رفع فیلتر خواهد کرد؟

ستاری فر در پاسخ به این سوال که آیا در صورت اجرایی شدن طرح صیانت می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد یا خیر، بیان کرد بله، در صورت اجرای این طرح می‌توان تلگرام و توییتر را رفع فیلتر کرد. با اجرای طرح صیانت پلتفرم‌های خارجی فیلتر نخواهند شد، بلکه با قوانین کشور همسان‌سازی خواهند شد تا افراد بتوانند با امنیت بیشتری در این فضاها فعالیت کنند.

اکنون این سوال پیش می‌آید که اگر پلتفرم‌های جایگزین مورد پذیرش مردم قرار نگیرد و مردم سعی کنند با استفاده از ابزاری طرح صیانت را دور بزنند، آیا سرنوشت ماهواره (ممنوعیت) در انتظار آن‌ها خواهد بود یا خیر؟ کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد که طرح صیانت در صورت سرپیچی، دولت و مراجع ذی‌صلاح را مقصر می‌داند و مردم از هرگونه اتهامی در امان بوده و می‌توانند آزادانه انتخاب کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.