تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر : 20784

در صحن علنی مجلس ارائه شد؛/صوت گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشکلات و دغدغه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

در صحن علنی مجلس ارائه شد؛/صوت گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مشکلات و دغدغه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

کافه دانش: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس با ارائه گزارشی، در خصوص رفع مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مجلس یازدهم درخواست مساعدت و همکاری کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۲۵ خرداد …

کافه دانش: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در صحن علنی مجلس با ارائه گزارشی، در خصوص رفع مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی کشور از مجلس یازدهم درخواست مساعدت و همکاری کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۹ به همراه معاونان، برخی مدیران این وزارتخانه و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با حضور در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه فرهنگ پرداخت.

وی در بخش اول سخنان خود با ارائه گزارشی از فعالیت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حوزه فرهنگ گفت: در بخش فرهنگ، نهاد کتابخانه های عمومی که از نهادهای وابسته به وزارت فرهنگ است، فعالیت‌های متنوع و متعددی داشته است. از جمله اینکه در ۳ سال گذشته ۳۶۵ کتابخانه، ازجمله ۵ کتابخانه مرکزی توسط این نهاد ساخته شده است. کتابخانه ها به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی بر محور کتاب تبدیل شده اند و صدها نشست کتابخوانی و مسابقات کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی با بیش از ۱ میلیون شرکت کننده توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شده است.

وی در ادامه با اشاره به دو مشکل اصلی نهاد در خصوص تأمین بودجه عمرانی و حقوق کارکنان گفت: نکته اول اینکه نهاد کتابخانه های عمومی کشور امروز ۳۵ پروژه ناتمام در دست اقدام دارد که ۳۳ پروژه از آنها بالای ۶۵ درصد پیشرفت دارند. طبعا همت مجلس محترم می تواند به سرعت این مسئله کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تأکید کرد: نکته دوم این که حقوق سالانه کارکنان نهاد با ۷۴۰۰ نفر در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان است که اگر ۵۰ درصد که به برخی مجموعه ها پرداخت شده به آنها نیز پرداخت شود، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه سالانه نهاد کتابخانه ها خواهد بود. در حالی که بودجه کمکی دولتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است و نیم درصد شهرداری‌ها به زحمت زیر ۲۰۰ میلیارد تومان است. یعنی مجموعه آنها تکافوی حقوق کارکنان نهاد را هم نمی‌کند.

صالحی تأکید کرد: البته عزیزان ما تلاش کردند، امسال تغییراتی در احکام ایجاد کنند و پی گیری‌هایی نیز از دولت انجام دادند، اما کمک مجلس محترم می تواند مسئله را به این نقطه منتهی کند که کارکنان نهاد اطمینان معیشتی داشته باشند که با افزایش حقوق‌های سالانه بتوانند تأمین هزینه‌هایشان را داشته باشند. در این فضا تعامل مجلس و وزارت فرهنگ و دولت می تواند بسیار مهم و مؤثر است.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.