تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 587632

در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی بازار چه کنیم؟ مدیرعامل بایننس پاسخ می‌دهد

در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی بازار چه کنیم؟ مدیرعامل بایننس پاسخ می‌دهد

در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی بازار چه کنیم؟ مدیرعامل بایننس پاسخ می‌دهد به‌نظر می‌رسد اثر دومینووار سقوط صرافی FTX در تشدید نوسانات بازار، همچنان ادامه داشته باشد. در این شرایط، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، به سرمایه‌گذاران کم‌تجربه توصیه کرده است که پیش از سرمایه‌گذاری یا معامله در بازار پرنوسان و پیش‌بینی ناپذیر کنونی، یک مسئله مهم

در شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی بازار چه کنیم؟ مدیرعامل بایننس پاسخ می‌دهد

به‌نظر می‌رسد اثر دومینووار سقوط صرافی FTX در تشدید نوسانات بازار، همچنان ادامه داشته باشد. در این شرایط، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، به سرمایه‌گذاران کم‌تجربه توصیه کرده است که پیش از سرمایه‌گذاری یا معامله در بازار پرنوسان و پیش‌بینی ناپذیر کنونی، یک مسئله مهم را در نظر بگیرند.

به گزارش کوین تلگراف، ژائو در ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) در یک اسپیس (Space) یا گفت‌وگوی صوتی توییتری به نام «هرچه می‌خواهی از من بپرس» که به میزبانی بایننس برگزار شد، عنوان کرد که سرمایه‌گذاران کم‌تجربه به‌جای به‌خطرانداختن پول مورد نیاز برای هزینه‌های زندگی‌شان، منتظر دوره‌ای پرتلاطم باشند.

ژائو گفته است:

نباید از پولی که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده به آن نیاز دارید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده کنید. فقط باید از پول نقدی غیرضروری استفاده کنید که برای مدت طولانی، مثلاً شاید چند سال، به آن نیاز ندارید.

ژائو به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بی‌تجربه‌ای که پول نقد مازاد در اختیار دارند، توصیه کرد که پیش از استفاده از سرمایه خود در بازار در آینده نزدیک، تمامی جوانب را در نظر بگیرند.

مدیرعامل بایننس می‌گوید:

اگر نمی‌دانید اوضاع از چه قرار است، تلاش نکنید حدس بزنید که قرار است چه اتفاقی بیفتد. پیش‌بینی [آینده] بسیار سخت است. دور‌ه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی با نوسانات شدید را پشت سر خواهیم گذاشت.

او افزود:

بنابراین، به بیشتر مردم توصیه می‌کنم در این دوره زمانی دارایی‌های خود را نگه دارند؛ مگر اینکه شما بسیار باتجربه، پخته و مطمئن باشید و بتوانید ریسک سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنید.

افزایش نوسانات بازار در حالی رخ می‌دهد که بحران نقدینگی FTX بر کل صنعت تأثیر منفی داشته است؛ به‌ویژه که تعدادی از صرافی‌های متمرکز مجبور شده‌اند به‌طور موقت برداشت‌ها را متوقف کنند.

با این حال، ژائو تأیید کرد که چنین مشکلاتی در بایننس وجود ندارد. او در پاسخ به این سوال که چرا کاربران باید به صرافی او اعتماد کنند، به ترازنامه شرکتش اشاره کرد و گفت:

ما وامی نداریم، بدهی نداریم و به هیچ‌کس بدهکار نیستم. همچنین، وام‌های خارج از پلتفرم نداد‌ه‌ایم. بنابراین، هرگز دارایی‌های کاربران را نمی‌گیریم و برای مدیریت به شخص ثالث نمی‌دهیم تا از آنها سود کسب کند.

ژائو تأیید کرد که بایننس نیز به‌دنبال فروپاشی FTX و چندین حادثه دیگر، شاهد برداشت بخشی از کاربران خود بوده است؛ حوادثی که منجر به کاهش اعتماد جامعه به صرافی‌های متمرکز شد.

او تأکید کرد که حتی در صورت سقوط بایننس، این پلتفرم باز هم کاربران را از برداشت سرمایه‌های خود منع نخواهد کرد.

ژائو گفته است:

اگر همه کاربران هم سرمایه‌های خود را از پلتفرم معاملاتی بایننس برداشت کنند، فقط صرافی متمرکز خود را تعطیل خواهیم کرد. ما کسب‌وکارهای سودآور بسیار زیاد دیگری نیز داریم.

ژائو فکر می‌کند که رخ‌دادن چنین اتفاقی کاملاً امکان‌‌پذیر است و پیش‌بینی می‌کند که وقتی برنامه‌های دیفای (DeFi) به جریان اصلی تبدیل شوند، ممکن است دیگر به صرافی متمرکز نیازی نباشد.

او دراین‌باره گفته است:

اگر راهی داشته باشیم که به افراد اجازه دهد تا دارایی‌شان را به‌شکلی ایمن و آسان در حضانت خود داشته باشند، راهی که ۹۹درصد مردم می‌توانند آن را انجام دهند، صرافی‌های متمرکز وجود نخواهند داشت یا احتمالاً دیگر نیازی به آنها نخواهد بود که اتفاق بسیار خوبی است.

در حالی که بایننس خود یک صرافی متمرکز است، ژائو تأکید کرد که شرکای سرمایه‌گذاری این شرکت شامل صرافی‌های متمرکز و پروتکل‌های غیرمتمرکز هستند تا حق انتخاب را برای کاربران فراهم و از کارآفرینان حمایت کنند.

همچنین بخوانید: صرافی غیرمتمرکز چیست؟ + معرفی بهترین‌ها (آپدیت ۲۰۲۲)

مدیرعامل بایننس افزود:

ما نسبت به استفاده از فناوری‌ بی‌طرف هستیم؛ تلاش نمی‌کنیم تا همه چیز را متمرکز کنیم یا همه کاربران را روانه صرافی‌های متمرکز کنیم. اگر یک صرافی غیرمتمرکز برای رفع نیازهای شما کافی است، از آن استفاده کنید.

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.