تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 26281

در سفر دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به آذربایجان غربی عنوان شد: مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه های استانی برای همه لازم الاجراست

در سفر دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به آذربایجان غربی عنوان شد: مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه های استانی برای همه لازم الاجراست

کافه دانش: دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور روز چهارشنبه اول مردادماه با سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از واحدهای تعطیل این استان با تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی دیدار و گفت و گو کرد. ابتدا با حضور در واحد صنعتی ارومدشت و قوطی سازی آرتمیا که محصولات خوراکی مانند کنستانتره میوه، …

کافه دانش: دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور روز چهارشنبه اول مردادماه با سفر به استان آذربایجان غربی و بازدید از واحدهای تعطیل این استان با تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی دیدار و گفت و گو کرد.

ابتدا با حضور در واحد صنعتی ارومدشت و قوطی سازی آرتمیا که محصولات خوراکی مانند کنستانتره میوه، رب گوجه، آب میوه و مرباجات تولید می کرد و بیش از ۱۲ سال است به دلیل معوقات بانکی تعطیل است، با مالک این مجموعه دیدار کرده و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد صنعتی قرار گرفت که در جریان بازدید و با مذاکره تلفنی با هیئت مدیره بانک ملی ایران مقرر شد واحد به صورت اجاره در اختیار مالک قرار گرفته و مجدد به چرخه تولید بازگردد.
پس از این بازدید، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی که با حضور استاندار و مسئولان استانی برگزار شد، شرکت کرد و ضمن ارائه راهکارهای ستاد، برای بازگشایی هر چه سریع تر واحدهای صنعتی استان گفت: لازمه جهش تولید، همکاری تمام دستگاه های ذیربط، علی الخصوص سیستم بانکی است. متاسفانه برخی بانک ها با اخذ سودهای غیرقانونی، موانع زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد می کنند.
همچنین در این جلسه، چند تن از صنعتگران و تولیدکنندگان نیز حضور داشتند و مشکلات واحدهای صنعتی شان بررسی شد و مصوباتی نیز برای رفع مشکل تولیدکنندگان به تصویب رسید.

برنامه بعدی زالی، حضور در شرکت زاب سان، تولیدکننده بطری های سبک بود. این واحد صنعتی ۱۴ سال است که آماده بهره برداری شده بود، اما به دلیل تامین نشدن امکاناتی مانند گاز، آب و فاضلاب توسط شرکت شهرک های صنعتی استان شروع به کار نکرده است. با بهره برداری از فاز اول این مجموعه صنعتی ۴۰ نفر، و در فاز دوم نیز ۸۰۰ نفر به آمار اشتغال استان اضافه خواهد شد.

در حاشیه این بازدید، سرمایه گذاران مجموعه الکترو ایمن طرح نیز با دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دیدار کرده و مشکلات واحد صنعتی خود را با زالی در میان گذاشتند.
پس از اتمام بازدیدهای روز چهارشنبه، میثم زالی در دفتر دادستانی استان حضور یافت و با حبیبی دادستان آذربایجان غربی دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار زالی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در استان گفت: دادستانی ظرفیت قانونی خوبی برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دارد که اگر این ظرفیت به کار گرفته شود، حل مشکلات تولید سرعت بیشتری گرفته و شعار سال یعنی جهش تولید که خواست مقام معظم رهبری و تمامی مسئولان ارشد کشور است در مسیر تحقق قرارخواهد گرفت.
همچنین در این دیدار تعدادی از تولیدکنندگان استان نیز حضور داشتند و مشکلات خود را با دادستانی استان مطرح کردند.
در پایان این دیدار لوحی منقش به بیانات امام علی(ع) در عهدنامه مالک اشتر به پاس تلاش های دستگاه قضا و دادستانی برای رفع مشکلات تولید و صنعت، از سوی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به دادستان آذربایجان غربی اهداء گردید.

بازدید از سه واحد صنعتی تولید مواد خوراکی و صنایع چوبی در روز دوم سفر زالی به ارومیه


پنجشنبه دوم مرداد دومین روز سفر دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز با چند بازدید همراه بود.
زالی با بازدید از دو واحد صنعتی تولید مواد خوراکی و یک واحد صنعتی تولید مصنوعات چوبی، با مدیران و کارگران این واحدها گفت و گو کرده و درجریان مشکلات و دغدغه های آنان قرار گرفت.
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در پایان سفر خود به آذربایجان غربی با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان برای دستگاه‌ها و شبکه بانکی، افزود: به موجب ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید کارگروه‌های استانی موظف به حل و فصل مشکلات بانکی واحدهای تولیدی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین انتظارات ما از دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی در سال جهش تولید عمل به این قانون است، تصریح کرد: توجه به مصوبات ستاد رفع موانع تولید استانی قطعاً نتایج مثبت فراوانی در زمینه اقتصادی و اجتماعی برای استان به دنبال خواهد داشت.

زالی تأکید کرد: اگر واحدهای تولیدی به تولید خود ادامه داده و اشتغال را حفظ کند منافع آن به همه استان خواهد رسید لذا هم شبکه بانکی و هم همه دستگاه‌ها باید مصوبات این ستاد را اجرایی کنند.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.