تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
کد خبر : 587078

در ساعت های پایانی شب غذا بخورید تا چاق شوید و دیابت بگیرید!

در ساعت های پایانی شب غذا بخورید تا چاق شوید و دیابت بگیرید!

در ساعت های پایانی شب غذا بخورید تا چاق شوید و دیابت بگیرید! غذا خوردن در ساعت‌های پایانی شب منجر به دیابت و افزایش وزن می‌شود. محققان اخیراً این مسئله را کاملاً اثبات کرده و به علت آن نیز پی برده‌اند. توصیه می‌شود که اگر عادت به غذا خوردن در اواخر شب دارید، این عادت

در ساعت های پایانی شب غذا بخورید تا چاق شوید و دیابت بگیرید!

غذا خوردن در ساعت‌های پایانی شب منجر به دیابت و افزایش وزن می‌شود. محققان اخیراً این مسئله را کاملاً اثبات کرده و به علت آن نیز پی برده‌اند.

توصیه می‌شود که اگر عادت به غذا خوردن در اواخر شب دارید، این عادت را ترک کنید؛ زیرا دانشمندان مکانیزمی را کشف کرده‌اند که ارتباط بین غذا خوردن در ساعت‌های پایانی شب با چاقی و دیابت را مشخص می‌کند. علاوه بر این ظاهراً رژیم غذایی به سبک غربی، ساعت بدن را به هم می‌زند. یافته‌های تحقیقات جدید می‌تواند به بهبود تغذیه بیماران نیز کمک کند.

در ساعت‌های پایانی شب غذا نخورید؛ زیرا موجب چاق شدن و دیابت می‌شود

دانشمندان در مرکز مراقبت‌های بهداشتی نورث وسترن کشف کردند که چرا غذا خوردن در ساعت‌های پایانی شب موجب دیابت و افزایش وزن می‌شود. براساس آماز مراکز کنترل و پیشگیری بیماری، ۳۷/۳ میلیون نفر در آمریکا دیابت دارند. این آمار تقریبا ۱۱/۳ درصد از کل جمعیت ایالات متحده را تشکیل می‌دهد.

۹۶ میلیون نفر با سن ۱۸ سال یا بیشتر در آمریکا به پیش دیابت مبتلا هستند. چاقی هم یک بیماری شایع و پر هزینه در ایالات متحده است. ظاهراً‌ ارتباط بین زمان غذا خوردن، خواب و چاقی هنوز برای بسیاری از افراد واضح نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که تغذیه بیش از حد می‌تواند باعث تغییر بافت چربی شده و همچنین باعث اختلال در ریتم شبانه روزی شود.

تحقیقات جدید در مرکز نورث وسترن برای اولین بار نشان داده که آزاد شدن انرژی ممکن است مکانیسم مولکولی باشد که از طریق آن ساعت‌های داخلی ما، تعادل انرژی را کنترل می‌کنند.

محققان همچنین دریافته‌اند که روز، ایده‌آل‌ترین زمان در محیط نوری چرخش زمین و بهینه‌ترین زمان برای اتلاف انرژی به عنوان گرما است. این یافته‌ها، پیامدهای بی‌شماری دارند. یکی از این پیامد‌ها در نحوه تغذیه بیمارانی است که به کمک‌های غذایی طولانی مدت نیاز دارند.

شب غذا خوردن

برطبق گفته دکتر جوزف تی.باس (نویسنده مقاله اخیر و استاد پزشکی در دانشگاه نورث وسترن)، این مسئله به خوبی درک نشده که بی توجهی به ساعت بدن، درواقع بی‌توجهی به متابولیسم بدن است. دکتر باس (Bass) می‌گوید:

وقتی حیوانات با رژیم غذایی سبک غربی (چربی و کربوهیدرات بالا) تغذیه می‌شوند، ساعت بدن آن‌ها به هم می‌خورد. ساعت بدن به زمان غذا خوردن افراد مخصوصاً در بافت چربی حساس است و این حساسیت با رژیم‌های غذایی پرچرب از بین می‌رود. ما هنوز به علت این مسئله پی نبرده‌ایم؛ اما می‌دانیم که وقتی حیوانات چاق می‌شوند، زمانی که باید بخوابند شروع به خوردن بیشتر می‌کنند.

چلسی هپلر (یک دانشجوی فوق دکتری) و رانا گوپتا نیز به همراه دکتر باس در مطالعه این موضوع همکاری کردند.

غذا خوردن

در این مطالعه موش‌هایی که شب بیدار هستند، به طور انحصاری در طول دوره غیرفعال (روشن) یا در دوره فعال (تاریک) با رژیم غذایی پرچرب تغذیه شدند.

در عرض یک هفته، موش‌هایی که در ساعات روشنایی تغذیه شده بودند در مقایسه با موش‌هایی که در تاریکی تغذیه می‌شدند، وزن بیشتری اضافه کردند. دانشمندان برای کنترل تاثیر دما بر یافته‌های خود، دما را روی ۳۰ درجه تنظیم کردند که در آن موش‌ها کمترین انرژی را مصرف می‌کنند.

چلسی هپلر به این مسئله اشاره کرد که شاید عنصری مربوط به تعادل انرژی در این نقش دارد که موش‌ها در زمان‌های خاص، انرژی بیشتری را صرف خوردن می‌کنند. به همین دلیل است که غذا خوردن موش‌ها در دوره‌های فعال باعث سلامتی آن‌ها می‌شود؛ اما تغذیه موش‌ها در زمانی که باید خواب باشند موجب چاقی آن‌ها می‌شود.

محققان همچنین دریافتند، موش‌هایی که از نظر ژنتیکی ترموژنز (یا آزاد کرد گرما از طریق سلول‌های چربی) داشتند، از افزایش وزن جلوگیری کردند.

تغذیه

هپلر همچنین به این مسئله پی برد که کراتین (مولکولی که به حفظ انرژی کمک می‌کند) ممکن است مکانیسم اصلی انتشار گرما باشد.

باس معتقد است که این یافته‌ها می‌تواند به مراقبت از بیماران کمک کند، به ویژه در مورد بیمارانی که از لوله‌های تغذیه معده استفاده می‌کنند.

معمولاً بیماران در شب هنگام خواب، یعنی زمانی که کمترین انرژی را آزاد می‌کنند، تغذیه می‌شوند و دکتر باس معتقد است که علت بالا بودن نرخ چاقی و دیابت در این بیماران به همین دلیل است. به گفته دکتر باس، این تحقیقات می‌تواند بر درمان دیابت نوع دو نیز تاثیر بگذارد.

هلپر به تحقیق در مورد متابولیسم کراتین ادامه خواهد داد تا به این پی ببرد که ساعت شبانه روزی چگونه به طور مکانیکی، متابولیسم کراتین را کنترل می‌کند. او معتقد است که ساعت بدن در سطح بافت چربی به سلامت متابولیک کمک زیادی می‌کند، البته ما هنوز نمی‌دانیم این کمک چقدر است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.