تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
کد خبر : 66075

در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل چه محصولات جدیدی رونمایی می‌شود؟

در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل چه محصولات جدیدی رونمایی می‌شود؟

در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل چه محصولات جدیدی رونمایی می‌شود؟ رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد. ما انتظار داریم اپل در این کنفرانس از چه محصولات و دستاوردهای جدیدی پرده برد..

در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل چه محصولات جدیدی رونمایی می‌شود؟

رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل تا چند ماه دیگر برگزار خواهد شد. ما انتظار داریم اپل در این کنفرانس از چه محصولات و دستاوردهای جدیدی پرده برداری کند؟

مدت زمان زیادی از وقتی که اپل محصولات جدیدی مثل آیفون جدید، اپل واچ و کامپیوترهای مک بوک پرو خودش را رونمایی کردن نگذشته است؛ اما ظاهراً تا ۲ ماه دیگر رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل با رونمایی از چندین محصول جذاب جدید برگزار خواهد شد.

چرا یک رویداد بهاری؟

رویدادهای بهاری گذشته اپل در تاریخ‌های ۲۰ آوریل، ۲۵ مارس، ۲۷ مارس و ۲۱ مارس برگزارش شده‌اند. از جمله محصولاتی که تاکنون اپل در بهار عرضه کرده هم می‌توان به مدل‌های بالارده مک مینی، آیپد ایر، آیفون SE، مک پرو و نسخه بزرگ‌تر آیمک و همچنین آیپد پرو اشاره کرد.

بهار گذشته، این کمپانی از AirTags، آیمک جدید ۲۱ اینچی با پردازنده M1 و مدل‌های M1 تبلت آیپد پرو رونمایی کرد. کمی بعدتر هم شاهد رونمایی از Apple TV 4K بودیم.

اما برخلاف هر سال، اپل سال ۲۰۲۰ را بدون برگزاری یک رویداد بهاری گذراند. همه‌گیری کروناویروس در حال افزایش بود و اپل با فرمت جدید رویدادها که به صورت آنلاین برگزار می‌شوند هم ارتباط نمی‌گرفت. با این وجود در ماه مارس از مدل‌های جدید آیپد و مک بوک ایر پرده برداشت، دومین نسل آیفون SE را در ماه آوریل و مک بوک پرو ۱۳ اینچی ارتقا یافته را هم در ماه مه رونمایی کرد.

اکنون اخبار زیادی در مورد رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل شنیده می‌شود و معروف‌ترین منبع، مارک گورمان تحلیلگر و گزارشگر بلومبرگ است که محصولات جدید اپل برای رونمایی در بهار پیش رو را شرح داده است.

آیفون SE بعدی

مارک گورمان حدس‌های کاملاً آگاهانه‌ای در مورد محصولات جدید اپل می‌زند. ان ادعا می‌کند که معرفی آیفون SE جدید قطعی است و آیپدهای جدید محتمل هستند؛ البته او اشاره‌ای به مدل آیپدهای مورد بحث نکرده است.

آیفون اس ای جدید

چند ماه پیش گورمان در مورد یک آیفون SE با پشتیبانی از اینترنت ۵G صحبت کرده بود. اسنادی که اپل در کنسرسیوم‌های اروپایی به ثبت رسانده هم نشان می‌دهد آیپدهای جدیدی نیز در راه است. اما این اسناد همیشه هم نزدیک به رویداد معرفی محصولات منتشر نمی‌شوند؛ ممکن است معرفی آن‌ها در انتهای فصل بهار یا حتی سال آینده اتفاق بیافتد.

اما وبلاگ ژاپنی Nikkei در مورد آیفون SE جدید می‌گوید که اپل در زیر قاب آن از چیپست A15 با پشتیبانی از اینترنت ۵G استفاده خواهد کرد و ظاهر آن شبیه به نسل فعلی است.

آیپد ایر: احتمالاً / آیپدهای دیگر: شاید

آیپد ایر از بسیاری جهات تبلت پرچمدار اپل محسوب می‌شود. از آنجا که آیپد پرو چیزهایی بیش از نیاز بسیاری از کاربران را ارائه می‌کند، آیپد مینی مناسب دانش آموزان است و آیپد معمولی هم خواهان کمتری دارد، آیپد ایر اپل تبلت بسیار مهم و پرفروشی محسوب می‌شود.

آیپدهای اپل

از عرضه آیپد پرو یک سال گذشته است، اما در حال حاضر از آخرین فناوری نمایشگر بهره می‌برد و به سریع‌ترین پردازنده مجهز است. مدل پرو پیش از آن هم یک سال طول کشیده بود تا بروزرسانی شود؛ بنابراین انتظار نداریم نسخه جدید آن در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل معرفی شود. اگر هم قرار باشد بروزرسانی شود، اپل از چیپست M2 که در زیر آخرین نسخه مک بوک ایر خودش قرار داده در زیر قاب این تبلت استفاده خواهد کرد؛ ولی با این حال هم قرار نیست بهار معرفی شود و باید در پاییز منتظر آن باشیم.

آیپد، آیپد مینی و اپل تی‌وی ۴K هم محصولات جدیدی محسوب می‌شوند و ایرپادز هم هنوز در اوج است. هرچند شایعاتی در مورد نسل جدید ایرپادز پرو و ایرپادز مکس شنیده می‌شود.

مهاجرت مک از اینتل همچنان ادامه دارد

اپل در میانه راه اصلاحات اساسی خط تولید مک است که در آن تراشه‌های سفارشی مبتنی بر ARM خودش را جایگزین تراشه‌های اینتل کرده است. در حال حاضر مک مینی، آیمک ۲۷ اینچی جدید و مک پرو کاندیدهای اصلی این مهاجرت هستند. در حال حاضر نسخه پایین رده مک مینی از M1 برخوردار است، ولی نسخه‌های بالارده آن هنوز از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند. آیمک ۲۷ اینچی نیز گفته می‌شود با یک نسخه ۳۰ اینچی جایگزین می‌شود و در زیر قاب آن از همان تراشه‌های مک بوک پرو استفاده می‌شود.

مک های جدید اپل

ما بعید می‌دانیم مک پرو تا پیش از رویداد WWDC 2022 اپل معرفی شود؛ اما احتمال معرفی مدل بالارده‌تر آی مک و مک مینی با تراشه‌های اپل سیلیکون بیشتر است.

هنوز برای عرضه عینک واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده اپل زود است

اگر امیدوارید که در رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل با عینک واقعیت ترکیبی این کمپانی ملاقات کنید، باید شما را ناامید کنیم.

اپل گلس

بهترین زمان برای رونمایی از این محصول، کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل موسوم به WWDC است که هر ساله در ماه ژوئن برگزار می‌شود. زیرا اپل باید همزمان با آن جزئیات اضافه‌تری را مرتبط با آن برای توسعه‌دهندگانش نیز عرضه کند تا پشتیبانی قدرتمندی از این هدست داشته باشند.

رویداد بهاری ۲۰۲۲ اپل بیشتر در مورد خدمات است

اپل در رویداد بهاری پیش رو بیشتر روی خدماتی مثل +Music ،TV+ ،Fitness+ ،News و iCloud متمرکز می‌شود. ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که محصولات جدیدی را هم در این رویداد معرفی کند، اما مرکز توجه آن خدمات اپل است.

منبع :arstechnicaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.