تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
کد خبر : 588829

در دبی کجا بریم؟ مراکز تفریحی و جذاب دبی که باید تجربه کنید.

در دبی کجا بریم؟ مراکز تفریحی و جذاب دبی که باید تجربه کنید.

دبی یکی از شهرهای مدرن و توریستی امارات متحده عربی است که با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد توانتسه سالانه گردشگران زیادی را برای تماشای معماری شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، صحرا و دریای آرام و سواحل زیبا، خود را از گوشه‌وکنار دنیا جلب نماید. این شهر در خلیج فارس قرار دارد و از

دبی یکی از شهرهای مدرن و توریستی امارات متحده عربی است که با توجه به شرایط و امکاناتی که دارد توانتسه سالانه گردشگران زیادی را برای تماشای معماری شگفت‌انگیز و آسمان‌خراش‌های فوق‌العاده، صحرا و دریای آرام و سواحل زیبا، خود را از گوشه‌وکنار دنیا جلب نماید. این شهر در خلیج فارس قرار دارد و از شمال شرقی به شارجه، از جنوب به ابوظبی و از جنوب‌شرق به سلطان‌نشین عمان متصل می‌شود.

اگر با جاهای دیدنی دبی آشنا باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بیشتر توریست‌ها انگیزه‌ی سفر به دبی را در جاذبه‌های شهری آن می‌یابند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد دبی مورد توجه است، امکانات رفاهی فراوان این شهر است. این امکانات به حدی هستند که بیشتر گردشگران تقریباً هیچ‌گونه نارضایتی را احساس نمی‌کنند.

چرا به دبی سفر کنیم؟

دلایل بسیاری وجود دارد که شما به دبی سفر کنید ولی در زیر به مهمترین نکات اشاره می کنیم.

مکان های پر بازدید دبی

در زیر به مهمترین مکان هایی که در دبی باید حتما به آنها سر بزنید اشاره می کنیم.

برج خلیفه

برج خلیفه در چهار ژانویه ۲۰۱۰ رسما آغاز به کار کرد و با نمای شیشه‌ای و انعکاس نور خورشید بر سطح آن، مانند نگینی در شهر می‌درخشد. استراحتگاه برج خلیفه که در ارتفاع ۵۸۵ متری و در طبقه‌های ۱۵۲ تا ۱۵۴ قرار دارد. برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۹ متر، بلندترین ساختمان جهان و از نمادهای شهر دبی و کشور امارات متحده عربی است. این آسمان‌خراش ۱۶۳ طبقه دارد که علاوه بر طولانی‌ترین آسانسور دنیا، بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال دنیا را در خود جای داده است. سه سکوی تماشا در طبقه ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ برج وجود دارد که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر دبی را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کنند.

 

آب‌نمای دبی

مراکز تفریحی دبی

آب‌نمای موزیکال برج خلیفه که در دریاچه برج واقع شده است، ۲۷۵ متر طول دارد و آب را به‌اندازه یک ساختمان ۵۰ طبقه به بالا پرتاب می‌کند. نورپردازی فواره‌های رقصان توسط ۶۶۰ چراغ و ۵۰ پروژکتور رنگی انجام می‌شود. از آنجا که این آب‌نما روبه‌روی مرکز خرید دبی مال قرار دارد؛ درست در زمان شروع اجرای نمایش فواره‌ها، صدها نفر از مرکز خرید خود را به کنار دریاچه می‌رسانند. بازدیدکنندگانی که دوست دارند، از نزدیک‌ترین حالت ممکن به تماشای فواره‌های رقصان این آب‌نما بنشینند، می‌توانند از پیاده‌رو آب‌نمای دبی به طول ۲۷۲ متر استفاده کنند که پلتفرمی شناور در مقابل برج است.

برج العرب

برج العرب، یک هتل هفت ستاره لوکس است که از معروف‌ترین و گران‌ترین برج‌های دبی به حساب می‌آید و در میان بلندترین هتل‌های دنیا قرار دارد. این هتل روی جزیره‌ای مصنوعی و با فاصله ۲۸۰ متری از ساحل جمیرا ساخته شده است. این ساختمان هلالی‌شکل به بادبان کشتی شباهت دارد و درست بر بالای آن، یک سکوی هلیکوپتر تعبیه شده است که مهمانان را از فرودگاه به هتل و بالعکس جابه‌جا می‌کند. برج العرب همچنین ۹ رستوران مختلف، اسپا، سه آکواریوم و تراسی مشرف به خلیج فارس دارد و با اقامت در آن می‌توان دسترسی رایگان و نامحدودی به پارک آبی وایلد وادی، یکی از بهترین پارک آبی های دبی داشت.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در هتل آتلانتیس و در جزیره مصنوعی نخل جمیرا قرار دارد و به‌لطف انواع سرسره‌ها و سرگرمی‌های آبی، جزو بهترین پارک‌های آبی جهان به شمار می‌رود. سرزمین دلفین‌ها، سرزمین شیرهای دریایی، وسایل بازی، آکواریوم و غواصی، بخش‌های اصلی این پارک را تشکیل می‌دهند. گونه‌های مختلفی از آبزیان نظیر انواع ماهی‌، کوسه، شیر دریایی و دلفین در این پارک زندگی می‌کنند و از همین رو امکان آشنایی و غذادادن به آن‌ها وجود دارد. پارک مذکور برای پذیرایی از بازدیدکنندگان خود، ۱۶ رستوران و کیوسک ارائه موادغذایی تدارک دیده است.

پارک معجزه دبی

پارک معجزه دبی، بزرگ‌ترین باغ گل موضوعی دنیا است که مجموعه‌ای از تندیس‌های غول پیکر پوشیده از گل همچون میکی موس و برج خلیفه را در خود دارد. گل‌آرایی باغ معجزه به‌گونه‌ای انجام شده است تا اشکال به‌صورت دوبعدی و سه‌بعدی و شکل واقعی خود به نظر برسند.

اجاره خودرو در دبی

علاوه بر این، پارک دریاچه، پارک ترامپولین و اجراهای زنده، جذابیت‌ این پارک را دوچندان کرده‌اند. جالب است بدانید که پارک معجزه دبی هر سال از اواسط نوامبر تا اواسط مه (اواخر آبان تا اواخر اردیبهشت) درهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند و در مابقی ایام سال تعطیل است.

باغ پروانه با بیش از ۱۵ هزار پروانه از ۵۰ گونه، یکی دیگر از بخش‌های پارک معجزه محسوب می‌شود که از ۱۰ گنبد تشکیل شده است و در هرکدام، پروانه‌هایی با رنگ‌ها، اندازه‌ها و گونه‌های مختلف وجود دارد.

موزه دبی

یکی دیگر جاهای دیدنی این شهر آسیایی، موزه دبی واقع در قلعه الفهیدی است که در سالیان بسیار دور برای دفاع از دبی به کار می‌رفت. در بخشی از این موزه، اسلحه‌های قدیمی زیبا و در بخش دیگر آلات موسیقی اماراتی نگهداری می‌شود. در حیاط این بنا نیز تعدادی قایق بسیار قدیمی و زیبا خودنمایی می‌کنند و در کنار آن‌ها، برج بادی زیبا و چشم‌نواز امارات قرار دارد. طبقه همکف موزه به سالن‌های نمایش اختصاص دارد که علاوه بر سبک زندگی سنتی مردم امارات، آثار کشف‌شده از گورهای سه و چهار هزارساله منطقه القصیص را نشان می‌دهند. در موزه دبی، ضمن تماشای معماری سنتی زیبا، مجموعه‌ای از ابزارآلات و سبک‌ زندگی مردم را خواهید دید.

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی در طبقه همکف دبی مال قرار دارد و با طول ۵۱ متر، عمق ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر با مخزنی به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر، بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا و یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های معلق دنیا به شمار می‌رود. در این آکواریوم، ۳۳ هزار ماهی و جاندار آبی نگهداری می‌شوند که علاوه بر تماشای آن‌ها، امکان شنا و غواصی در کنار کوسه‌ها، آموزش غواصی با مدرک بین‌المللی، آشنایی با حیوانات بومی امارات و دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک نیز وجود دارد.

تونل شیشه‌ای آکواریوم، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن محسوب می‌شود که با الهام از دنیای درون اقیانوس طراحی شده است. در ضمن، قایق‌هایی با کف شیشه‌ای در آکواریوم دبی فعالیت می‌کنند که از طریق آن‌ها می‌توان ماهی‌های جذاب آکواریوم را از زاویه‌ای جدید تماشا کرد.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا با شن‌های سفیدش، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی است که محل مناسبی برای انجام ورزش‌های آبی و جت اسکی محسوب می‌شود. جالب اینکه دوش و همین طور رختکن برای بازدیدکنندگان مهیا شده است تا در صورت شنا در دریا، از آن‌ها استفاده کنند. نجات غریق، تعدادی کافه و رستوران و مسیرهایی برای دویدن نیز در این ساحل به چشم می‌خورد.

سافاری دبی

سافاری یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در شهر دبی است؛ به‌خصوص که علاوه بر یک ‌سواری پرهیجان ‌و شاد روی تپه‌‌های شنی و تماشای غروب زیبای صحرا می‌توانید از سرگرمی‌هایی همچون شترسواری، اسکی روی شن، موتورسواری در پیست شنی و نقاشی حنا روی بدن نهایت لذت را ببرید. ضمنا صحرای دبی یکی از سوژه‌های داغ برای دوربین‌های عکاسی و عکس‌های سلفی در دنیای مجازی است.

پیست اسکی دبی

دبی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است تا در سفر به دبی در پیست اسکی، زمستان را در دل کویر تجربه کنند. اینجا که اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه به حساب می‌آید، در مرکز خرید امارات مال قرار دارد و گردشگران علاوه بر اسکی و اسنوبرد می‌توانند پنگوئن‌ها را از نزدیک ببینند، در پارک برفی یا اسنو پارک بازی کرده و هیجان وصف‌ناپذیری را در زیپ‌لاین این مجموعه تجربه کنند.

اجاره خودروی لوکس

گردشگران به دلیل بالا بودن هزینه های کرایه تاکسی، برای اینکه بتوانند به راحتی در شهر گردش کنند اقدام به اجاره خودرو لوکس در دبی می کنند. شما می توانید از خدمات اجاره ماشین با راننده و بدون راننده استفاده کنید. خودروهای موجود در دبی تماما لوکس و بروز هستند. شما می توانید از شرکت‌های معتبر که در دبی نمایندگی دارند به راحتی بدون بدون نیاز به کردیت کارت ماشین مورد علاقه خود را کرایه کنید.

در این متن سعی کردیم به تمام مکان‌های جذاب و هیجان انگیزی که هر فرد نیاز است به محض حضور در دبی آنها را مشاهده کند، اشاره کنیم. اما مهمترین نکته برای رفتن به این مکان های تفریحی، داشتن وسیله است که ما به شما اجاره خودرو در دبی را پیشنهاد می دهیم که جز تفریحات این شهر نیز به شمار می آید. در زیر شرایط کرایه ماشین را توضیح می دهیم.

اجاره ماشین در دبی

همانطور که گفته شد جز هیجان انگیز‌ترین تفریحات اجاره خودرو در دبی است که می توانید به راحتی با ارائه مدارک و مدت زمان اجاره مشخص شده اقدام به کرایه نمایید. برای کرایه بهترین راه در ابتدا انتخاب یک شرکت معتبر و نمونه است که ما به شما شرکت سعادت رنت را معرفی می کنیم. این شرکت 10 سال سابقه کار درکشور امارات را با شماره ثبت 999723 داشته است و توانسته به شما مشتریان عزیز بهترین خدمات را ارائه دهد به همین منظور طی سالهای متوالی رتبه یک در

TRIPADVISOR و GOOGLEREVIEW  را بدست آورد. خدمات کرایه ماشین از سعادت رنت به دو صورت با راننده و بدون راننده می باشد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.