تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر : 73881

درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه هوش از سر شما می‌برد

درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه هوش از سر شما می‌برد

درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه هوش از سر شما می‌برداپیسر از درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت خیره‌کننده ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد. این حافظه SSD برای سرورهای سازمانی طراحی ..

درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه هوش از سر شما می‌برد

اپیسر از درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت خیره‌کننده ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد. این حافظه SSD برای سرورهای سازمانی طراحی شده است.

شرکت اپیسر در رویداد Computex 2022، از نسل پنجم درگاه PCIe با سرعت خواندن ۱۳ هزار مگابایت بر ثانیه رونمایی کرد. در واقع، این نسل در دو درایو با نام‌های AS2280F5 و TWSG5 عرضه خواهند شد.

هر دو SSD می‌توانند به حداکثر سرعت خواندن ۱۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۱۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه برسند. این اولین بار نیست که چنین سرعت خیره‌کننده‌ای را در حافظه های SSD شاهد هستیم، زیرا پیش‌تر سامسونگ نیز با عرضه سری PM1743 در دسامبر ۲۰۲۱ به این رکورد دست یافته بود. با این‌حال، این نوع SSD به طور خاص برای استفاده در سرورهای سازمانی ساخته شده‌ است، بنابراین برای استفاده بر روی سیستم شخصی کاربرد نخواهند داشت.

با این وجود، هر دو SSD جدید اپیسر هم‌اکنون قابل خریداری هستند. برای بازدهی حداکثری این نسل، استفاده از یک مادربرد با قابلیت پشتیبانی از درگاه PCIe نسل پنجم ضروری است. اگرچه به لطف سازگاری با نسل قبل، این حافظه بر روی نسل چهارم PCIe نیز با نیمی از سرعت خود کار می‌کند.

درگاه PCIe نسل پنجم با سرعت 13 هزار مگابایت بر ثانیه هوش از سر شما می‌برد

طبق ادعای PC Gamer، اعتقاد بر این است که هر دو SSD از کنترلر PS5026-E26 قیسون استفاده خواهند کرد. E26 قادر است تا به سقف سرعت خواندن ۱۳۵۰۰ و نوشتن ۱۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد.

تفاوت اصلی دو نسخه ارائه شده توسط اپیسر، در هیت‌سینک است. سری AS2280F5 فقط با پره‌های خنک‌کننده آلومینیومی عرضه می‌شود، در حالی‌که مدل TWSG5 در دو گزینه با همان پره‌های خنک‌کننده فلزی یا نوع سبک و بسیار نازک گرافن قابل انتخاب خواهد بود.

فیسون متعقد است که کنترلر E26 در واقع می‌تواند خنک‌تر از دیگر نمونه‌های SSD موجود کار کند. هر دو درگاه PCIe نسل پنجم دارای گارانتی پنج ساله هستند و بدین ترتیب تا حد زیادی نگرانی‌های مربوط به سیستم خنک‌کننده و پذیرش فناوری جدید را برطرف خواهند کرد.

منبع :techradarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.