تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 58058

درخواست سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ

درخواست سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ

درخواست سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپسازمان هواپیمایی کشور طی نامه‌ای از پلیس فتا خواست تا درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ را به دلیل فروش غیر قانونی بلیط هواپیما..

سازمان هواپیماییدرخواست سازمان هواپیمایی برای مسدود شدن درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ

سازمان هواپیمایی کشور طی نامه‌ای از پلیس فتا خواست تا درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ را به دلیل فروش غیر قانونی بلیط هواپیما مسدود کند.

امروز چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ در شبکه‌های اجتماعی نامه‌ای از سوی حسن خشخو، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی منتشر شده که در این نامه، این نهاد از پلیس فتا خواست تا درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ را به دلیل فروش غیر قانونی بلیط هواپیما مسدود کند.

سازمان هواپیمایی خواستار مسدودسازی درگاه آپ و روبیکا

متن نامه سازمان هواپیمایی کشور به پلیس فتا مبنی بر مسدودسازی درگاه آپ، روبیکا، تاپ و اسنپ تریپ به شرح زیر است:

سلام علیکم،

با احترام، پیرو نامه‌های قبلی در خصوص معرفی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های غیر مجاز فروش بلیط هوایی، بدین وسیله نرم افزارهایی که مبادرت به فروش غی مجاز بلیط هواپیما می‌نمایند به شرح زیر اعلام می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به مسدودسازی نرم افزارهای زیر اقدام و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.

اپلیکیشن آپ (شرکت آسان پرداخت)
اپلیکیشن روبیکا (شرکت توسکا)
اپلیکیشن تاپ
اپلیکیشن اسنپ تریپ

در این نامه از دلایل درخواست مسدودسازی این اپلیکیشن‌ها به موضوع فروش بلیط هواپیما بدون مجوز اشاره شده است، اما برخی از کارشناسان معتقدند نمایش بلیط ایرلاین‌های خارجی در مسیر ایران به عراق توسط این اپلیکیشن‌ها باعث شده تا چنین نامه‌ای منتشر شود؛ زیرا مدتی قبل بخشنامه‌ای در خصوص ممنوعیت نمایش این بلیط‌ها در سایت‌های فروش ابلاغ شده بود و تاکید داشت عدم پیروی از این بخشنامه باعث تعلیق سایت‌ها خواهد شد.

گفتنی است برخی از اپلیکیشن‌هایی که سازمان هواپیمایی کشور خواستار مسدودسازی آنها شده نظیر آپ و روبیکا فقط در بخش فروش بلیط هواپیما فعال نیستند بلکه یک سوپر اپلیکیشن با چندین میلیون کاربر بوده و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. از این رو مسدودسازی آنها مشکلات زیادی را کاربران به همراه خواهد داشت. همچنین مسئولان اپلیکیشن‌هایی که نام آنها در این نامه درج شده نیز در خصوص این موضوع هنوز واکنش رسمی نشان ندادند.

تصویر نامه سازمان هواپیمایی کشور به پلیس فتا

سازمان هواپیمایی

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.