تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
کد خبر : 64331

درخشش دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جشنواره اختراعات "INEX 2021"

درخشش دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جشنواره اختراعات "INEX 2021"

درخشش دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جشنواره اختراعات “INEX ۲۰۲۱” – اخبار اجتماعی – دکتر “امین فرجی” رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم گفت: یک پروژه‌ای..

درخشش دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جشنواره اختراعات "INEX ۲۰۲۱" – اخبار اجتماعی –

دکتر "امین فرجی" رئیس مرکز تحقیقات شهر هوشمند ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم گفت: یک پروژه‌ای را تحت عنوان "گردشگری هوشمند" یا "گردشگری مجازی" با استفاده از پرنده‌های قابل هدایت از راه دور یا همان پهپادها تعریف کرده و فرایند ساخت آن را انجام دادیم و با اخذ مجوزهای مربوطه، بخشی از پهنه استان کرمان و فارس را نیز پوشش دادیم.

فرجی گفت: ما در جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله جشنواره کشور هند و جشنواره "ربع رشیدی" شرکت کردیم. نکته مهم این است که این کار بخش مهمی از تلاش دانشجویان دانشگاه تهران بوده و با همکاری دانشگاه زاگرب صورت گرفته است. این تیم در جشنواره "INEX 2021" هند از بین ۵۰۰ شرکت یا استارتاپی که حضور داشتند مدال طلا را کسب کرده است.

به گزارش تسنیم؛ تیمی متشکل از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های تهران و زاگرب کرواسی، در جشنواره بین‌المللی ابتکارات و نوآوری هندوستان موفق به کسب مدال طلا شدند. در این دوره از مسابقات که از ۲۲ تا ۲۹ آذرماه در حیدرآباد هند به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد، بیش از ۵۰۰ تیم از ۳۰ کشور جهان در ۱۴ بخش و زیرگروه مختلف باهم به رقابت پرداختند.

این مسابقه هر ساله با حمایت فدراسیون جهانی مخترعان IFIA و سازمان مالکیت‌های معنوی WIPO برگزار می‌شود و امسال در آخرین روزهای سال ۲۰۲۱ تیمی از ایران موفق به کسب مدال طلا در زیرگروه بازاریابی تبلیغات در گردشگری شد. این تیم به سرپرستی امیرحسین پاینده، دکتر امین فرجی و سامان کیوان‌نیا از دانشگاه تهران و دکتر Suzana Stojakovic Celustka و رضا رئیسی از دانشگاه زاگرب کرواسی و شرکت InfoSet بود که در این جشنواره بین‌المللی باری دیگر برای ایران افتخار آفریدند.

بررسی جزئیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس/ اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفاییصنایع خلاق و فرهنگی راز شادابی اقتصاد دانش‌بنیان کشور است

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.