تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر : 45527

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده است

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده است

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده است معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه برای مهار موج چهارم بیماری ..

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده است

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا:میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در کشور به ۵۸ درصد رسیده است

معاون اقتصادی وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با بیان اینکه برای مهار موج چهارم بیماری کرونا راهی جز هماهنگی و هم افزایی ظرفیت‌ها در کشور نیست، گفت: به تجربه، مکانیسم کارآمد و عملیاتی در مهار بیماری منحوس کرونا، رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی است و باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وضعیت کنونی ۵۸ درصد به بالای ۹۰ درصد برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین‌پرست، دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نشست سیزدهمین جلسه قرارگاه که با حضور نمایندگان دستگاههای عضو در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه شرایط بیماری در کشور در شرایط نامناسبی قرار دارد، گفت: در شرایط پیش رو باید با بسیج تمام امکانات و البته همراهی مردم به صورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بر موج چهارم بیماری غلبه کنیم.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تشریح اینکه در نشست امروز معاون بهداشتی وزارت بهداشت آخرین گزارش از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعیین مصادیق انحراف از آنها را ارائه داد؛ گفت: طبق گزارش وزارت بهداشت امروز ۳۰۱ شهر قرمز، ۹۵ شهر نارنجی، ۴۵ شهر زرد و ۷ شهر آبی در کشور داریم.
دین‌پرست با اشاره به این موضوع که عادی انگاری بیماری عامل موثر در افزایش شهر های قرمز در کشور بوده، گفت: طبق آخرین گزارش‌ها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عددی در حدود ۵۸ درصد رسیده است.
وی در این خصوص گفت: باید با جدیت و حساسیت بالا تلاش کنیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد برسد.
دین‌پرست با بیان اینکه باید رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، وجود تهویه هوا در مکان‌های عمومی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: در این خصوص قرار شد که وزارت بهداشت در اجرای تکالیف قانونی‌اش که مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده دارد، هر هفته گزارش نظارتی اش را به قرارگاه اعلام کند و قرارگاه با هماهنگی ستادهای استانی به اجرای دقیق پروتکل ها کمک نماید.
برخورد با ناقضین قرنطینه‌ها از دیگر محورهای نشست امروز جلسه قرارگاه بود و در این خصوص دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارش اعلامی وزارت بهداشت ۲۱ هزار نفر به صورت قطعی نقض قرنطینه کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در این خصوص قرار شد طی جلسه‌ای با هماهنگی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی بیماری کرونا تکلیف جریمه و برخورد قانونی با این تعداد از افراد را با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مشخص کند.
معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع عدم رعایت برخی از پروتکل‌ها و ابلاغیه‌های صادره از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا توسط برخی دستگاهها بود که در این خصوص هم اقدامات قانونی لازم انجام خواهد گرفت.
دین‌پرست در پاسخ به این سوال که مسئول اصلی نظارت‌ها بر عهده چه دستگاهی است و امروز شاهد برخی اهمال کاری در اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها هستیم، گفت: مسئول اصلی در حوزه نظارت، وزارت بهداشت است و طبق توافق قبلی قرار شد مصادیق نقض به قرارگاه از سوی کمیته عالی نظارت وزارت بهداشت اعلام شود.
دین‌پرست در خصوص روند بازرسی‌ها هم گفت: طبق گزارش اتاق اصناف از اول فروردین تا ۲۷ همین ماه بیش از ۳۶۷ هزار مورد بازرسی انجام شده و حدود سه هزار و ۱۴۶ مورد پلمب توسط ناجا، اماکن عمومی با همکاری اتاق اصناف صورت گرفته است.
دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا درخصوص عدم رعایت پروتکل‌ها توسط دستگاههای دولتی به ابلاغیه وزیر محترم کشور به استانداران سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در این ابلاغیه تاکید شده که ملاک عمل در خصوص هر گونه اعمال محدودیت، اجرای دقیق تکالیف و مفاد طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها بایستی بدون تفصیل و با دقت اجرایی شود.
در ادامه این ابلاغیه آمده بود: هر گونه اعمال محدودیت و الزامات محدودیت زا باید بر اساس اعلام وضعیت رنگ بندی شهرها توسط وزارت بهداشت ملاک عمل قرار گیرد.
دین پرست همچنین به بخش دیگر این ابلاغیه اشاره و خاطرنشان کرد: کلیه ستادهای استانی موظف شده اند ضمن پرهیز از تصمیمات مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا با فعال کردن کمیته های نظارت ذیل کمیته نظارت عالی وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.
دبیرگاه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا همچنین به ابلاغیه مهم دیگر وزیر کشور به استانداران کشور اشاره کرد و گفت: طبق دستور وزیر کشور تا زمان عادی شدن وضعیت شهرهای قرمز و نارنجی جلسات ستاد استانی روزانه برگزار و رصدهای لازم صورت گیرد.
وی همچنین گفت: همه دستگاههای ملی و استانی برابر با بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی موضوع دورکاری و نحوه حضور کارکنان را به تناسب وضعیت شهرشان رعایت کنند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.