تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 66089

دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید؛ ترکیبی از مازراتی لوانته و پورشه ماکان

دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید؛ ترکیبی از مازراتی لوانته و پورشه ماکان

دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید؛ ترکیبی از مازراتی لوانته و پورشه ماکان دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید. دانگ فنگ در طراحی این شاسی بلند چینی از خودروهای لوکسی چون مازراتی لوانته و پورشه ..

دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید؛ ترکیبی از مازراتی لوانته و پورشه ماکان

دانگ فنگ T5 ایوو به ایران می‌آید. دانگ فنگ در طراحی این شاسی بلند چینی از خودروهای لوکسی چون مازراتی لوانته و پورشه الهام گرفته است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

با وجود این که فردا موتورز مدتی قبل شاسی بلند چینی دانگ فنگ T5 را با نام فردا T5 به بازار ایران عرضه کرد، اما اکنون شرکت آرین پارس موتور تصمیم دارد با عرضه نسخه جدید این شاسی بلند با برند لاماری نگاه مشتریان جوان را به خود جلب کند. شرکت دانگ فنگ نسخه جدید شاسی بلند T5 را به تازگی با نام فنگ شینگ T5 ایوو به بازار چین عرضه کرده که توانست با استقبال مناسب مشتریان جوان مواجه شود. گفتنی است مدل پایه این خودرو که حدود ۴ سال قبل به بازار عرضه شده بود نتوانست همانند این مدل جدید موفق ظاهر شود.

مشخصات دانگ فنگ T5 ایوو

دانگ فنگ T5 ایوو

دانگ فنگ T5 ایوو در مدل‌های مختلف با قیمت‌های بین ۱۶ هزار و ۳۱۰ دلار تا ۲۱ هزار و ۴۹۰ دلار به فروش می‌رسد، اما در حال حاضر مشخص نشده با چه قیمتی به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد. البته با توجه به این که قیمت شاسی بلند فردا T5 حدود ۹۸۰ میلیون تومان است، برای این شاسی بلند جدید نیز باید قیمتی فراتر از ۱ میلیارد تومان را در نظر گرفت. طبق شنیده‌ها، خط تولید لاماری یا همان فنگ شینگ T۵ ایوو به‌زودی در شهرستان خمین را‌ه‌اندازی خواهد شد. فنگ شینگ برند زیرمجموعه دانگ فنگ بوده که روی تولید شاسی بلندها تمرکز دارد.

دانگ فنگ T5 ایوو

طبق اطلاعاتی که در سایت فنگ شینگ موتورز منتشر شده، دانگ فنگ T5 ایوو در بخش طراحی و فنی نسبت به مدل قبلی خود کاملا متفاوت است. به طور کلی این خودرو از لحاظ ظاهری به‌روزتر شده و از لحاظ فنی نیز ارتقا پیدا کرده است.

دانگ فنگ T5 ایوو

دانگ فنگ T5 ایوو هم‌اکنون از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. تمام مدل‌های از یک گیرکس ۷ سرعت اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برند که این گیربکس قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل خواهد کرد.

دانگ فنگ T5 ایوو

این شاسی بلند چینی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر حدود ۸.۹ لیتر، در خارج از شهر حدود ۵.۷ لیتر و به شکل ترکیبی حدود ۶.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین می‌تواند ظرف مدت ۹.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو از ویژگی‌های ایمنی چون تشخیص چراغ راهنمایی، ترمز خودکار، حفظ بین خطوط، دریچه گاز اتوماتیک تطبیقی و پارک خودکار بهره می‌برد.

دانگ فنگ T5 ایوو

از امکانات مدرن این شاسی بلند چینی نیز می‌توان به سانروف پانوراما، کنترل پایدار الکترونیکی، دوربین ۳۶۰ درجه سنسور نور، کنترل شروع حرکت در سربالایی، صندلی برقی راننده، سامانه مدیریت حرکت در سراشیبی، تهویه مطبوع اتوماتیک و استارت دکمه‌ای اشاره کرد. طول دانگ فنگ T5 ایوو حدود ۴۵۶۵ میلی‌متر، عرض آن ۱۸۶۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۶۹۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۱۵ میلی‌متر اعلام شده است.

کپی‌کاری چینی‌ها از خودروهای لوکس

دانگ فنگ T5 ایوو

دانگ فنگ T5 ایوو با وجود اینکه از طراحی جذاب و جوان پسندی بهره می‌برد، اما یک کپی از خودروهای لوکس نظیر مازراتی لوانته یا پورشه ماکان محسوب می‌شود. در واقع طراحی چراغ‌های نوک تیز، جلوپنجره خمیده و پره‌های عمودی مشکی رنگ این خودرو به مدل‌های مازراتی شباهت زیادی دارند.

دانگ فنگ T5 ایوو

طراحان این شاسی بلند چینی برای بخش عقب نیز سیستم نور LED سرتاسری را در نظر گرفتند که به نوار LED افقی عقب خودروهای شاسی بلند پورشه شباهت زیادی دارد. ضمن اینکه فرمان اسپرت این خودرو نیز به سبک مدل‌های AMG مرسدس بنز طراحی شده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.