تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 72971

دانلود ۵ فیلم برتر ۲۰۲۲ با دوبله فارسی

دانلود ۵ فیلم برتر ۲۰۲۲ با دوبله فارسی

دانلود ۵ فیلم برتر ۲۰۲۲ با دوبله فارسیصنعت سینمایی هر سال پر رونق‌تر از سال قبل می‌شود و این برای هالیوود و بالیوود بیشتر صدق می‌کند چرا که با حضور پررنگ کمپانی‌های بزرگ دنیا و تزریق بودجه‌های کلان شا..

دانلود ۵ فیلم برتر ۲۰۲۲ با دوبله فارسی

صنعت سینمایی هر سال پر رونق‌تر از سال قبل می‌شود و این برای هالیوود و بالیوود بیشتر صدق می‌کند چرا که با حضور پررنگ کمپانی‌های بزرگ دنیا و تزریق بودجه‌های کلان شاهد تولید میزان قابل توجهی فیلم و سریال هستیم.

در کمیت سال به سال شاهد افزایش هستیم که البته سال ۲۰۲۲ با توجه به پساکرونایی بودن آن و روی زمین ماندن پروژه‌های زیادی باعث شده تا شاهد تعداد زیادی اثر جدید باشیم، از نظر کیفی نیز باز هم بسیاری از سازندگان دست به دامن شخصیت های محبوبی مانند بتمن و اسپایدرمن شده‌اند، هرچند چندین فیلم با ابرقهرمانی‌های جدید نیز به چشم می‌خورد اما به صورت کلی ژانرهای اکشن، علمی تخیلی، ترسناک و بر پایه ابرقهرمانی از پرطرفدارترین موضوعات فیلم های ۲۰۲۲ بوده‌اند.

معرفی بهترین فیلم های ۲۰۲۲

۱- بتمن

فیلم جدید بتمن (The Batman) با ژانری ابرقهرمانی، اکشن، جنایی، معمایی و درام ساخت ۲۰۲۲ آمریکا به کارگردانی مت ریوز و نویسندگی مت ریوز و پیتر کریگ بر اساس شخصیت محبوب بتمن از دی سی کامیک خلق شده توسط بیل فینگر و باب کوین می‌باشد. از ستارگانی که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند می‌توان به رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، جان تورتورو، پیتر سارسگارد، اندی سرکیس، کالین فارل اشاره کرد. این فیلم یک بازسازی از مجموعه فیلم های بتمن به حساب می‌آید که با بودجه تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار توسط کمپانی وارنر بروس ساخته شده و موفق شد به فروش ۵۷ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کند. بتمن پس از اکران نقدهای مثبتی از سوی منتقدان و مخاطبین دریافت کرد و آن‌ها نقش‌آفرینی بازیگران، نحوه فیلمبرداری، کارگردانی، سبک بصری، سکانس‌های اکشن و داستان آن را مورد ستایش قرار دادند.

داستان در مورد یک قاتل زنجیره‌ای به نام ریدلر (با بازی پل دینو) است که شروع به قتل شخصیت‌های سیاسی کلیدی در گاتهام می‌کند. حال بتمن (با بازی رابرت پتینسون) مجبور می‌شود برای حل این مشکل وارد عمل شده و در نتیجه شروع به جمع‌آوری شواهد می‌‎کند. اما همانطور که او به بررسی فساد پنهان در شهر می‌پردازد متوجه دخالت خانواده‌اش در این موضوع شده.

۲- پروژه آدام

فیلم برتر 2022

پروژه آدام یا آدام پراجکت (The Adam Project) که با عنوان نام ما آدم است (Our Name Is Adam) نیز شناخته می‌شود، یک فیلم اکشن، ماجراجویی، کمدی و علمی تخیلی محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا به کارگردانی شاون لوی است که توسط سه کمپانی ۲۱Laps Entertainment و Maximum Effort و Skydance Media تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز جاناتان تروپر، تی.اس. نولین، جنیفر فلکت و مارک لوین به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده و هنرمندانی چون رایان رینولدز، مارک رافلو، جنیفر گارنر، واکر اسکوبل، کاترین کینر، زوئی سالدانیا، لوسی گست در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند؛ همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۱۱ مارس سال ۲۰۲۲ میلادی توسط سرویس استریم نتفلیکس NETFLIX در آمریکا، انگلستان و سایر کشورها همزمان به صورت اینترنتی منتشر شد؛ بد نیست بدانید تولید فیلم پروژه آدام برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ با حضور تام کروز آغاز شد؛ اما پس از مدتی تولید فیلم متوقف گردید تا اینکه نتفلیکس در جولای سال ۲۰۲۰ حقوق توزیع را از کمپانی پارامونت پیکچرز خریداری کرد؛ سپس فیلمبرداری اصلی فیلم در نوامبر سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در ماه مارس ۲۰۲۱ نیز به پایان رسید.

۳- ۳۵۵

۳۵۵ (The 355) یک فیلم اکشن و هیجان انگیز محصول سال ۲۰۲۲ کشورهای آمریکا و چین به کارگردانی سیمون کینبرگ است که توسط سه کمپانی Universal Pictures و CAA Media Finance و FilmNation Entertainment تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز ترزا ربک و سیمون کینبرگ بر اساس داستانی از ترزا ربک نگاشته و بازیگرانی چون جسیکا چستین، پنه لوپه کروز، فن بینگ بینگ، دیانه کروگر، جیسون فلمینگ، پابلو اسکولا، مارچلو کروز، ادی آرنولد، سباستین کاپیتان ویوروس، فدریکو تروخیلو، ادگار رامیرس، لئو استار در آن بازی می‌کنند؛ همچنین این فیلم که با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شده است، اولین بار در تاریخ ۷ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی توسط کمپانی Universal Pictures در سینماهای کشور آمریکا اکران شد و توانست به فروش تقریبی ۱۹.۳ میلیون دلار در گیشه جهانی دست پیدا کند؛ فیلم ۳۵۵ پس از اکران با نظرات متفاوتی از سوی منتقدین و مخاطبان مواجه شد، اغلب آن‌ها بازی خوب بازیگران به ویژه جسیکا چستین و داستان جذاب آن را ستودند اما در مقابل نحوه کارگردانی و همچنین فیلمنامه را مورد انتقاد قرار دادند. برای دانلود فیلم ۲۰۲۲ و مهیج ۳۵۵ وارد رسانه نیکی دیلی شوید.

۴- جیغ ۵

فیلم برتر 2022

جیغ (Scream) که با عنوان جیغ ۵ (Scream 5) نیز شناخته می‌شود، یک فیلم ترسناک، معمایی و هیجان انگیز محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا به کارگردانی مشترک مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت است که توسط سه کمپانی Paramount Pictures و Lantern Entertainment و Outerbanks Entertainment تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز جیمز وندربیلت و گای بوسیک بر اساس شخصیت‌های خلق شده توسط کوین ویلیامسون نوشته‌اند و بازیگرانی چون نو کمبل، کورتنی کاکس، دیوید آرکت، ملیسا بارارا، جک کواید، میکی مدیسون، جنا اورتگا، دیلن مینت در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این اثر که پنجمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ محسوب می‌شود و با بودجه ۲۴ میلیون دلاری ساخته شده است و توانست به فروش تقریبی ۹۰.۴ میلیون دلار در سطح جهانی دست پیدا کند؛ فیلم جیغ دنباله‌ای مستقیم برای فیلم جیغ ۴ محصول سال ۲۰۱۱ می‌باشد و اولین فیلم از مجموعه جیغ است که پس از مرگ وس کریون در سال ۲۰۱۵، توسط وی کارگردانی نشده است؛ در سال ۲۰۱۱ و پس از اکران فیلم جیغ ۴ وس کریون ایده ساخت قسمت پنجم و ششم را مطرح کرد اما آن‌ها به دلیل فروش پایین قسمت چهارم در باکس آفیس، در ساخت قسمت‌های بعدی تردید داشتند؛ در نهایت یک سریال تلویزیونی به نام جیغ Scream تولید شد که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ در دو فصل از شبکه MTV پخش گردید و فصل سوم آن نیز در جولای ۲۰۱۹ منتشر شد؛ فیلم جیغ ۵ تاکنون بیش از ۹۰ میلیون دلار در گیشه فروخته و بدین ترتیب به پردرآمدترین فیلم سال ۲۰۲۲ تبدیل شده است؛ منتقدان نیز به دلیل ارج نهادن به میراث وس کریون، ساخت این فیلم را تحسین کرده و از آن به عنوان بهترین دنباله‌ فیلم‌های جیغ یاد کردند.

۵- موربیوس

موربیوس (Morbius) یک فیلم ابرقهرمانی، اکشن، ترسناک، ماجراجویی، درام، علمی تخیلی و هیجان انگیز محصول سال ۲۰۲۲ کشور آمریکا به کارگردانی دنیل اسپینوزا است که توسط دو کمپانی Columbia Pictures و Marvel Entertainment تولید و منتشر شد؛ فیلمنامه این فیلم را نیز مت سازاما و بورک شارپلس بر اساس شخصیت مارول کامیکس به نام موربیوس، به رشته تحریر درآورده و هنرمندانی چون جرد لتو، مایکل کیتون، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس، ال مادریگال، تایریس گیبسون در آن به ایفای نقش پرداخته‌‌اند؛ همچنین این فیلم اولین بار در تاریخ ۱ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی توسط کمپانی Columbia Pictures در سینماهای کشور آمریکا اکران می‌شود؛ جالب است بدانید فیلم موربیوس سومین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی از شرکت سونی محسوب می‌شود؛ پس از اعلام برنامه‌هایی برای خلق دنیای مشترک جدیدی از فیلم‌ها با الهام از شخصیت‌های مرد عنکبوتی که با ونوم در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، سونی توسعه یکی از فیلم‌ها بر پایه شخصیت موربیوس را آغاز نمود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.