تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 60889

دانشمندان ژاپنی: ویروس کرونا در حال خودکشی کردن است!

دانشمندان ژاپنی: ویروس کرونا در حال خودکشی کردن است!

دانشمندان ژاپنی: ویروس کرونا در حال خودکشی کردن است!دانشمندان ژاپنی معتقدند که جهش آنزیم nsp14 باعث نابودی ویروس کرونا شده است. آیا این جهش جدید و مفید به بیماری کووید ۱۹ پایان می‌دهد؟
از آنجا که ویرو..

ویروس کرونادانشمندان ژاپنی: ویروس کرونا در حال خودکشی کردن است!

دانشمندان ژاپنی معتقدند که جهش آنزیم nsp14 باعث نابودی ویروس کرونا شده است. آیا این جهش جدید و مفید به بیماری کووید ۱۹ پایان می‌دهد؟

از آنجا که ویروس کرونا به طور عجیبی در کشور ژاپن کاهش یافت، دانشمندان این کشور بر این باورند که جهش جدید این ویروس به گونه‌ای است که باعث نابودی خودش می‌شود. از نظر آن‌ها هیچ تغییراتی در کارهای لازم برای پیش گیری از این بیماری و پروتکل‌ها صورت نگرفته و همه چیز مانند گذشته است، پس این خود ویروس است که تغییر کرده و در حال کاهش است!

علت خودکشی ویروس کرونا چیست؟

از نظر آن‌ها ویروس کرونا در حال خودکشی کردن است. دانشمندان و محققان موسسه ملی ژنتیک و دانشگاه نیگاکا ژاپن ویروس جهش یافته دلتا را مورد بررسی قرار داده و ادعا می‌کنند که آنزیمی به اسم nsp14 جهش پیدا کرده این باعث می‌شود ویروس نتواند خود را بازسازی کند و در نهایت نابود شود.

گاهی اوقات ژنوم در تکثیر ویروس، اشتباه جهش می‌یابد که همین علت اصلی بیماری نیز است. از آنجا که آنزیم nsp14 ویروس را بازسازی می‌کند، اگر فرآیند تکثیر به موقع انجام نشود، جهش‌ها انباشته می‌شوند و دیگر نمی‌توانند تکثیر پیدا کنند.

ویروس کرونا

محققان متوجه شدند که جهش ویروس در nsp14 نسبت به ویروس‌های معمولی ۱۰ الی ۲۰ برابر بیشتر است. این مسئله علت اصلی کاهش عجیب موارد ابتلا در این ژاپن است. پس از افزایش موارد ابتلا در پیک پنجم، ویروس‌های جهش یافته در nsp14 افزایش یافتند.

پروفسور موسسه ملی ژنتیک کشور ژاپن معتقد است که جهش در nsp14 باعث کاهش آمار مبتلایان شده است. در واقع در این ویروس جهش‌های غلطی صورت گرفته که در نهایت موجب مرگ آن شده است. فرض دیگری که وجود دارد این است که علت تغییر nsp14 آنزیمی به نام APOBEC است که در افرادی که در شرق آسیا و اقیانوسیه زندگی می‌کنند فعال است.

با این حال نباید این ویروس را ریشه کن شده فرض کنیم، زیرا ویروس‌هایی که در آنزیم nsp14 وجود دارند رو به ضعیف شدن هستند و احتمال دارد که در آینده با جهش‌های واگیردارتر و شدیدتری مواجه شویم.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.