تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 63925

داستان پورشه ۳۵۶ رالی؛ مارکوپولو دنیای خودروها

داستان پورشه ۳۵۶ رالی؛ مارکوپولو دنیای خودروها

داستان پورشه ۳۵۶ رالی؛ مارکوپولو دنیای خودروها مکانیک های زیادی تغییرات عجیبی روی خودروهای معمولی انجام می‌دهند اما داستان پورشه ۳۵۶ رالی بسیار متفاوت است. در ادامه با تغییرات و داستان هیجا..

داستان پورشه ۳۵۶ رالی؛ مارکوپولو دنیای خودروها

مکانیک های زیادی تغییرات عجیبی روی خودروهای معمولی انجام می‌دهند اما داستان پورشه ۳۵۶ رالی بسیار متفاوت است. در ادامه با تغییرات و داستان هیجان انگیز این خودرو آشنا می‌شویم.

تصاویری که در ادامه خواهید دید فتوشاپ یا حتی نسخه کپی و تقویت شده نیستند. این خودرو یک پورشه ۳۵۶ A مدل ۱۹۵۶ معمولی است. اما چرا شبیه یک ربات فضایی شده؟ زیرا که مقصد خطرناکی دارد. این خودرو قرار است به مکان‌های سرد، تاریک و خالی از انسان سفر کند. مقصد نهایی آن قطب جنوب یا آنتارتیکا است.

آغاز سفر به قطب جنوب

مسیر ۳۲,۰۰۰ کیلومتری سفر پورشه ۳۵۶ در سن ۵۰ سالگی، در سراسر جهان و در هفت قاره ادامه پیدا می‌کند و به کشورهایی که نفسگیر ترین مسابقات رالی را داشته‌اند سر می‌زند.

مبدا داستان در سال ۲۰۱۷ از مکزیک و مسابقات رالی لاکررا پانامریکانا (La Carrera Panamericana) شروع می‌شود. این مسابقه جزو خطرناک ترین رقابت های رالی جهان است که روی جاده آسفالت برگزار می‌شود.

مقصد بعدی پورشه ۳۵۶ استرالیا است. مسابقات رالی تارگا تاسمانی (Targa Tasmania) از سال ۱۹۹۲ در یکی از جزایر استرالیا برگزار می‌شود و نام آن براساس یک رویداد اتومبیلرانی در سیسیل ایتالیا انتخاب شده. منتظر هیجان بیشتری در این سفر هستید؟ پس به آمریکای جنوبی می‌رویم. شهر پرو و مسابقات رالی کامینو دل اینکا (Caminos del Inca ) که یکی از قدیمی ترین مسابقات رالی در سراسر جهان است و در مسیر ۴.۹ km خود، راننده ها را امتحان می‌کند. مقصد بعدی مسابقات پکن – پاریس است که رانندگان، دو قاره و ۱۲ کشور را در مسیر ۲۷,۰۰۰ کیلومتری خود دارند.

این رویداد در ۳۶ روز متوالی برگزار می‌شود. سرانجام به کنیا می‌رسیم و بعد از آن سفر نهایی پورشه ۳۵۶ یعنی قطب جنوب، آغاز می‌شود.

راننده پورشه ۳۵۶ چه کسی است؟

پورشه 356 رالی

رنه برینکرهاف (Renee Brinkerhoff) یک زن ۶۵ ساله آمریکایی است که رانندگی این خودرو را به عهده دارد.

رنه در مورد برخورد دیگران و مسیر سخت خود می‌گوید:

مردم توقع دارند که فقط رانندگان مرد در این رالی شرکت کنند اما من اینجا هستم. در مسابقه مکزیک که اولین رقابت بود، دو برادر در خودرو جلویی قرار داشتند. خودرو آن‌ها واژگون شد و من شاهد مرگ یکی از آن‌ها بودم. آتش گرفتن یا حوادث زیاد دیگر واقعا متاثر کننده بود.

رنه تجربه ۱۰,۰۰۰ ساعت کارتینگ، مسابقات رالی سبک و چندین رویداد اتومبیلرانی دیگر را دارد و رانندگی حرفه‌ای را در اوایل ۵۰ سالگی شروع کرده و اکنون به سخت ترین مسابقه رالی تاریخ با مسافت ۳۲,۰۰۰ km پا گذاشته.

او با پیروزی در مسابقه رالی مکزیک، تبدیل به اولین زن برنده رقابت رالی لاکررا پانامریکانا شد. او هدف از شرکت در این مسابقات را کمک به خیره ها عنوان کرده و اکنون در آخرین مرحله خود قرار دارد و پس از ترک شیلی، توسط یک هواپیمای ایلوشین ایل-۷۶ به کمپ Glacier در مرز آمریکا و کانادا خواهد رسید و از آن نقطه راهی قطب جنوب خواهد شد.

مشخصات فنی

پورشه ۳۵۶، موتور “هوا خنک” ۴ سیلندر دارد که ۲۱۰ اسب بخار تولید می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که در سرمای -۹۰ درجه سانتیگراد قطب جنوب یخ بزند. حتی سوخت خودرو هم در معرض یخ زدن است پس سیستم گرمایش مخصوصی برای این مورد طراحی شده.

پورشه 356 رالی

سیستم چرخ های اسکی شکل بسیار موثر و گران هستند. آن‌ها از فولاد کروم و یک پلی تترافلوئورواتیلن با چگالی فوق العاده بالا ساخته شده‌اند. طراحی آن‌ها باعث شده که خودرو در شرایط برفی، کم فرمانی نداشته باشد و بتواند به راحتی بپیچد.

میله u شکل جلوی پورشه ۳۵۶ باعث می‌شود که در برف یا شکاف‌های بین دره ها فرو نرود. همچنین پنل های خورشیدی خوبی برای کمک به باتری این خودرو در نظر گفته شده.

پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی
پورشه 356 رالی

بیشتر بخوانید :تماشا کنید: کمک راننده در مسابقات رالی چه نقشی دارد؟ منبع :topgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.